Nieuw... Speedmaster Automatic "Mark IV"

klok heeft een typische jaren '70 kast en met heel redelijke maten
42mm breed (zonder kroon), 45mm lang, en 15mm hoog…ik stond er in ieder geval van te kijken…de staat is verder (vind ik) zeer netjes te noemen…alles werkt en hij loopt sinds gisteren avond nog netjes op tijd …

en het begint al ergens op te lijken…

GEWELDIG, wat mooie verzameling ! (tu)

Werner

Mischien een domme vraag hoor, maar die zijn er om gesteld te worden toch? :slight_smile:

Hoe komt het dat je er een seamaster deksel op hebt? is dat je eigen modificatie?

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Mischien een domme vraag hoor, maar die zijn er om
gesteld te worden toch?

Hoe komt het dat je er een seamaster deksel op
hebt? is dat je eigen modificatie?

Groeten,

Stefan

ik dacht het zelfde…maar het is origineel…

Mooie verzameling wordt dat, Joost! De Kermit blijft m.i. de mooiste!

De benaming Seamaster op de achterkant is helemaal correct. Omega gebruikt de term voor het type kast. Dit is voor de consument behoorlijk verwarrend. Maar Omega is wel consequent hierin.

Ook nu gebruikt Omega nog steeds verschillende benamingen door elkaar. Het kan nog veel gekker…
Wat te denken van de Seamaster Aqua Terra Railmaster ???

gr,
Hans Mennink

hmm dat is lekker handig ja :slight_smile: wel een interessante bijzonderheid.

Deze is ook mooi !
En je hebt ook een mooie collectie , ben je aan het updaten :wink:
Ik weet alleen niet wat ik van het bandje moet vinden, vindt jij het bandje mooi staan Joost ?

nee niet bijzonder maar het gaat , ik heb net een omega mesh band overgenomen…dus dat wordt nog even wachten op de post…:wink:

erg handig , dat er mensen met zoveel kennis op het forum zijn :wink: …thnx voor de info

Met recht een ‘cool’ horloge. Gefeliciteerd!

Ik vind dit trouwens ook echt een klokkie voor een ‘racey’ bandje.

Je verzameling begint niet alleen ergens op te lijken, hij ziet er gewoon prachtig uit.

bedankt , …de monster gaat nog wel omdat ik de orsa nu heb…en dan het laatst plaatsje opvullen…ik ben al druk aan het bedanken wat het worden moet maar ik ben er nog niet helemaal uit…

en ik heb nog wel wat meer…maar das niet zo schokkend…een swatch en nog 2 seiko’s leuke klokjes maar ze paste er niet meer bij :smiley:

Een mooie aanwinst, hoor! Het wordt wel erg druk in die verzameldoos. :wink:

Groet, Mark

Gefeliciteerd Joost, prachtige aanwinst met een zo geliefd uurwerk!

Vind ik ook Mick, met van die grote gaten

Prachtige aanwinst. Gefeliciteerd en we wachten op de foto’ met nieuwe band
groet
Harald

Mooi horloge, Seamaster. (tu)

Ik was ermee bezig, maar ik was te lang aan het denken (td) dus was je me voor. Ik was met name in de war door de achterdeksel…maar ben er inmiddels achter dat het zo hoort.

Een originele stalen band zou hem goed staan, bij Watchco in Australië kost ie ong. 85 Euro.

bedankt voor de tip , ze hebben er idd vrij veel (tu) ik heb inmiddels een omega mesh band besteld dus ik kijk eerst even hoe die staat.

vandaag kwam de mesh band binnen…leen bendankt :wink: