NIEUW: Sternglas, leverbaar vanaf 10 juni 2018

Zojuist zag ik op Google:

Vanaf 10 juni 2018 is leverbaar het horloge

Sternglas Zeitmesser Bauhaus Automatik, met witte of zwarte wijzerplaat
en met diverse soorten banden.

Ik heb het horloge niet in mijn handen gehad, dat kan natuurlijk ook niet als het pas leverbaar is vanaf 10 juni,
maar de foto’s zijn m.i. interessant. Beschaafd maatje, 38mm
En de prijzen ook.

Het zijn no nonsense horloges, Bauhaus, en dat heeft wel wat (veel) in deze drukke tijd.

Paar fotootjes:

Hier is de website:

https://www.sternglas.com/pages/automatic

:slightly_smiling_face:

3 likes

Vind het nogal een kopie van een bepaald ander merk

1 like

Hoort thuis in “Nomos only” deze…

7 likes

Ah, eindelijk een horloge met een eigen smoel!
Verfrissend!

10 likes

Ik herken de wijzers en indices van de Orion (edit: of een andere Nomos) maar verder…?

Horloge doet me weinig; kastdeksel lijkt nogal lomp bevestigd en die datum mocht er van mij ook af. Ben hooguit benieuwd naar die quick release (?) spring bars; lijkt me best handig.

10 juni leverbaar, ik dacht zou dat de HFLE2017 zijn? Maar dat is wellicht wat te optimistisch

5 likes

Helemaal eens.
Behalve…
Nomos kost vanaf Euro 1000 tot ca. Euro 4000
en deze Sternglas kost iets meer dan Euro 300.

1 like

Wel erg ironisch omdat Nomos z’n ontwerpen ook gewoon heeft afgekeken bij bv Lange & Sohne :wink:

2 likes

Precies. Net zoals Rolex voor zijn eerste submariner gewoon bij Seiko heeft lopen loeren.

4 likes

O oh…

Even titel aangepast anders blijf ik hierop klikken. :wink:

Wil jij zo beleefd en fatsoenlijk en respectvol zijn om dit soort eenzijdige acties even met mij te overleggen ? Dank je ! @Chlorophyl1

1 like

Wat voor uurwerk zit er onder die afgrijselijk bevestigde wijzerplaat?

Heel kickstarter staat vol met minimalistische horloges, wat maakt deze anders?

2 likes

Dit ga je krijgen voor Euro 309.

CASING
6-fold bolted 38 mm stainless steel with a sapphire glass casing
CLOCKWORK
Durable and low maintenance Miyota 8215
GLASS
Convex sapphire glass - Scratch-proof and shatterproof
WATCH STRAP
Compatible with all our quick-change watch straps
CASING HEIGHT
11 mm
POWER RESERVE
40 hours
WEIGHT
65 g
WATERPROOFNESS
5 ATM

1 like

Het horloge ziet er niet slecht uit, maar qua specs en design denk ik dat er voor ongeveer bedrag wel wat beters is te vinden. Wat spreekt jou zo aan?

1 like

Hommages :nauseated_face:

1 like

Geen secondewijzer dus een NO wat mij betreft.
Kun je er net zo goed(koop)quartz in stoppen.

Edit;op de website hebben ze plotseling een secondewijzer,briljant :thinking:

Edit II;heeft het antieke Miyota 8215 uurwerk met hakkelseconde,wellicht toch maar geen secondewijzer dan maar :sweat_smile:

Edit III😁; De door @Rene1 getoonde foto’s zijn de oude quartz uitvoeringen,dus niet de automaten die ziet er zo uit;

Wat ze wel goed doen is dat de wijzers niet over hun as heen komen,Stowa doet dat ook bij de Partitio en dat kan mij wel bekoren :heart_eyes:

Edit IV,en nu stop ik ermee;heeft eigenlijk best goede specs(behalve het uurwerk maar het schijnt dat je met deze lichte uitvoering van de secondewijzer geen last hebt van hakkelen)
Heeft zelfs saffier aan de achterzijde :flushed:

2 likes

@Paul2all heeft helemaal gelijk !

Allereerst zijn mijn excuses op zijn plaats.

Ik was gewoon te gehaast met posten. Zal beslist een volgende keer zorgvuldiger zijn en meer tijd nemen om te posten.

Gelukkig kloppen “de sfeer foto’s” wel, geven toch een goed beeld en natuurlijk heb ik de link naar de website geplaatst waar uiteraard alle correcte info en foto’s te vinden zijn.

Bedankt Paul2all voor correctie en verbetering.

Mvg .René.

1 like