Nieuw subforum voor digitaal?

Is het niet handig om een apart forumgedeelte voor digitale lcd en led watches te hebben? Het is toch iets aparts en de meesten hebben er toch wel een of meer in de verzameling.

Op zichzelf een leuke suggestie, lijkt me. Maar in laatste zin (dat de meesten er wel een of meer hebben) pleit er meteen voor om er geen apart forumgedeelte voor te maken.
Ik haast me er meteen bij te zeggen dat ik in deze geen voorkeur heb.

Lijkt me wel handig voor mensen die niks met digitaal hebben. Kom ze alleen niet vaak genoeg tegen om te denken aan een nieuw subforum. Hier en daar zie ik soms een Casio of budget horloge langskomen. Het stoort mij niet om ze in 1 forum te houden.

Mijn voorkeur is dus ook bijeen houden.

Denk je dat dit toegevoegde waarde heeft Dreski? Ik heb de indruk dat er veel meer over bijvoorbeeld Duikers, Steinhart en vooral Seiko wordt gepraat. Waarom voor deze categoriëen dan geen subfora? En zou zo’n subforum ook te vullen zijn denk je?

Eddy C. Schreef:

Denk je dat dit toegevoegde waarde heeft Dreski?
Ik heb de indruk dat er veel meer over
bijvoorbeeld Duikers, Steinhart en vooral Seiko
wordt gepraat. Waarom voor deze categoriëen dan
geen subfora? En zou zo’n subforum ook te vullen
zijn denk je?

Ik hoop dat het te vullen is. Ik zou best graag reviews e.d. lezen en ook willen maken. (heb dit al eens in het vintageforum gedaan http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,182812 ) Het is toch een belangrijke vorm van tijdwaarneming. Veel modellen hebben zeer veel functies. Dan heb je nog de James Bond horloges. De Casio G-shock is ook erg populair. Misschien trekt het ook weer ander publiek aan.

Het voordeel van een subforum is, dat ik deze post niet zie, omdat ik dat forum waarschijnlijk niet zal gaan bijhouden. Het nadeel is dan gelijk dat ik ze niet meer zie. :slight_smile:

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Ik denk eerder dat het teveel versnippering geeft.

Op zich is daar voor een enkele keer niets mis mee, maar het gevaar zit erin dat er zich ongetwijfeld meer subforums kunnen gaan ontwikkelen (bv voor Seiko).
En dat acht ik voor het horlogeforum als geheel niet wenselijk.
Maar misschien kan er bij wijze van proef een geste worden gedaan!!
Een digitaal forum en bv een Seiko forum.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

+1

Volgens mij heb ik praktisch alleen in 't algemeen forum meegedaan. Het wordt voor mij ook te druk om elk subforum te volgen. Ik kijk meestal naar de topics in forum om te beoordelen of ik em wil openen. Als ik bijv. Russische of Breitling zie staan (met alle respect! Smaken verschillen) dan sla ik die meestal over.

Voor een mega grote forum, als WUS, kan het wel handig zijn om onderscheid te maken met subfora. Daar komen per dag honderden posts op. Maar ik heb nog dat ik hier alles nog onder 1 discussielijst kan volgen.

Vind de verscheidenheid wel leuk. Sommige loop ik even langs en anderen bekijk ik nader. Houwe zo denk ik

Misschien dat je het eens moet proberen en levert het te weinig op dan kan je het altijd op heffen. Ik denk dat erop dit moment niet veel LCD intresse is maar dat kan zomaar gebeuren. Ik begin ook langzaam deze horloges wel leuk te vinden, heb er nu geloof ik alweer 7 stuks. Deze hebben natuurlijk ook een andere techniek en misschien dat er mensen zijn die hier veel over weten, altijd handig als je vragen hebt. Zijn er overigens boeken met LCD modellen???

MartinB Schreef:

Het voordeel van een subforum is, dat ik deze post
niet zie, omdat ik dat forum waarschijnlijk niet
zal gaan bijhouden. Het nadeel is dan gelijk dat
ik ze niet meer zie. :slight_smile:

Groeten,

Martin

Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
Alhoewel ik digitale en ana-digi’s ook erg interessant vind, ligt de sterkte van dit forum in zijn verscheidenheid én het respect tegenover alle horloges, zowel mechanisch als quartz, zowel Russich als Chinees, zowel Zwitsers als Duits, zowel Blingbling als sober…

Hier toont men respect voor ieders smaak.

EN…zo leer je uiteindelijk ook eens wat anders kennen !

IMHO…