Nieuw: Tag Heuer Carrera Calibre 5 of Omega Aqua Terra

Geen twijfel mogelijk, de Aqua Terra !

Even voor de beeldvorming, het gaat om deze twee Carrera’s?

Zo ja: de witte Carrera! Ik zou er mijn schoonmoeder nog op inruilen. Schitterend.

2 likes

Misschien TAG wit en blauw:

4 likes

Gisteren heb ik de horloges even omgehad. Helaas waren niet alle maten en kleuren aanwezig.
Mij werd verteld dat het uurwerk het grootste verschil tussen beide horloges is. Ook werd gezegd dat beide uurwerken door TAG Heuer en Omega zelf worden gemaakt. Op dit Forum dacht ik te begrijpen dat de Tag Heuer een Sellita uurwerk gebruikt. Is dat juist?

De Aqua Terra blauw is prachtig. de 38,5 mm versie vond ik alleen iets te klein.
Mijn budget voor tweedehands zou ongeveer 2500 zijn. Is dat haalbaar?

De Carrera vond ik juist in het wit erg mooi (door de details in de wijzerplaat). Ik vraag mij alleen af hoe het op een stalen band zal staan.

Het gaat tussen de volgende horloges:

1 like

Ik zou voor de Aqua Terra gaan.
Maar ik zit dan ook in mijn blauwe periode.

Qua techniek zou ik net wat meer vertrouwen hebben in Omega, maar ben ook niet echt een kenner.

Ga op je gevoel af, en gewoon kopen waar je het beste gevoel bij hebt. Met deze horloges zul je je nooit een buil vallen.

1 like

Tag Heuer is een beetje voor tienermeisjes met insta. Omega is voor, soms ietwat overbehaarde, mannen.
Wat je met deze info doet moet je zelf weten.

Constructieve bijdrage.

1 like

Het uurwerk van de TH is een eta gebaseerd uurwerk en wordt niet door TH gemaakt. Als een juwelier dat beweert, zou ik overwegen elders te gaan shoppen.

Overigens maakt het dat natuurlijk geen slecht horloge. Niks mis met een eta uurwerk.

1 like

Inderdaad, niets mis met ETA.
ETA is immers eigendom van de Swatch groep, eigenaar van o.a… Omega :wink:

1 like

Dat is natuurlijk bekend, al weet ik niet wat je daarmee wilt aangeven.

Misschien was dit nog niet bekend bij de topicstarter…?
Wat ik daarmee aan wil geven is dat als ETA slechte uurwerken zou maken, de Swatch Groep ze niet gekocht zou hebben en nog steeds gebruiken (o.a. in Hamilton horloges).

Overigens is TAG Heuer overgestapt op Sellita uurwerken.

Okay…begreep de ratio achter de link met Omega niet.

2 likes