Nieuw: Tag Heuer Carrera Calibre 5 of Omega Aqua Terra

Beste horlogeliefhebbers,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij kunnen adviseren over mijn nieuwe horloge, dat ik als dagelijks horloge wil gebruiken. Momenteel draag ik een Tag Heuer Link (Quartz) en twijfel nu tussen de volgende twee horloges:

Nieuw: Tag Heuer Carrera Calibre 5 day date Automatic (wit of blauw)
Tweedehands: Omega Seamaster Aqua Terra Automatic (zwart of blauw)

Ik begrijp dat de Omega kwalitatief beter is. Er zit ook een aardig prijsverschil tussen deze horloges.

Wat is volgens jullie een betere keuze: een nieuwe Tag Heuer Carrera of een gebruikte Omega Aqua Terra?
Hebben jullie ook tips voor een ‘veilige’ aankoop van een tweedehands horloge? Hoe zijn de ervaringen met Chrono24 en Ebay?

Alvast bedankt!

1 like

Aqua terra. Hier zou ik hem kopen, of bij een bekende grijze dealer. Zie het ervaringen met gedeelte. Welkom anyway!

Aqua Terra, zonder twijfel

Aqua Terra

Ehhh ff denken

Ik zeg doen :ok_hand:t2:

4 likes

Misschien dan een tegengeluidje: ik zou voor de Tag Heuer gaan. Er gaat voor mij niets boven een gloednieuw horloge, ook al is er nog zo goed voor het tweedehands alternatief gezorgd. Misschien nog een betere tip, ga ze allebei om je pols doen en bepaal dan welke het voor jou is.

2 likes

No brainer AT all the way.

Polsmaat even in beschouwing nemen , het oude type in 38,5mm is prachtig!

Echt dikkere polsen dan het voorbeeld van @Konjo ik heb die ook gehad , was net iets te groot voor mij.

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb beide horloges al eens om gehad, maar ik ga binnenkort nog maar eens passen.
Ik vond de carrera calibre 5 day date mooier staan dan de date versie (qua maat).

Omega heeft wel iets ‘speciaals’ in mijn ogen maar ik moet zeggen dat ik ook de Carrera erg mooi vond.

Wat is jullie advies m.b.t het kopen van een tweedehands horloge? Laten jullie het horloge controleren op ‘echtheid’? Waar letten jullie nog meer op? Excuus voor al de vragen maar ik ben nog een beetje een leek op dit gebied.

Aqua Terra! Ik heb zelf de “oudere” versie (38,5 mm):

Van een AT ga je zeer zeker geen spijt van krijgen! Succes met je zoektocht en keuze!

10 likes

De Tag Heuer die je noemt is zeker een fraai horloge. Helemaal niets mis mee.

De Omega Aqua Terra is dat ook. Afwerking is zeker ook nog wat mooier. Vooral het uurwerk van de laatste drie versies is echter van een ander niveau dan dat van de Tag Heuer. Prachtige techniek uit eigen huis. Daarmee is de Omega een veel edeler dier. Of je hem mooier vindt blijft natuurlijk persoonlijk.

1 like

Kopen bij duitse grijze dealers met een goede staat van dienst is aan te raden.
Chrono24 is een goed uitgangspunt.

Tweedehands natuurlijk via het HF doen :slight_smile:.

In het geval van de WAR201E.BA0723…
Tweedehands ongeveer 1300/1400 maar bij montredo 1700 Nieuw (ook op 24chrono)
Voor dit kleine prijs verschil zou ik hem daar nieuw kopen.

Gewoon het horloge kopen dewelke jij het mooist vindt … al de rest is praat voor de vaak :wink:

Aqua Terra.

Aqua Terraaa
Zeker

Nogmaals dank voor al jullie reacties. Ik ga beide horloges zeker nog een keer passen.
Hebben jullie nog tips voor de tweedehands markt? Een nieuwe Aqua Terra valt helaas buiten mijn budget :slight_smile:

Ik heb laatst zitten stoeien met hetzelfde dilemma en ik ben er niet uit gekomen.

Dacht de keuze te hebben gemaakt om voor een nieuwe Calibre 5 te gaan (en ben er ook actief naar op zoek gegaan), omdat een nieuwe AT nog te ver buiten bereik was en ik wel waarde hecht aan een nieuw product (bij alles wat ik koop overigens), maar bij het passen was ik toch weer niet overtuigd dat de TAG de beste keuze was. Daarna heb ik mijn nieuwe aankoop maar weer uitgesteld om toch voor de AT te gaan.

Je hebt waarschijnlijk niets aan dit verhaal, maar ben wel benieuwd wat het bij jou uiteindelijk gaat worden.

Maar buiten budget bestaat eigenlijk niet toch? Als je de tag bij elkaar kan sparen dan kan je ook doorsparen voor de AT? Maar tijd kan een factor zijn natuurlijk.

Als je een Gezocht-topic met een duidelijke titel aanmaakt in het lichtblauwe deel, heb je binnen 24 uur ongetwijfeld een paar suggesties! Verder chrono24 en Ebay bekijken (en recensies opzoeken van de aanbieders).

Goede keuze, de AT! :ok_hand:

Wat is je budget ongeveer?

Let op fakes.
Let op franken watches.
De leeftijd.
Service geschiedenis.
Papieren, doos en tags.
Vraag altijd duidelijke foto’s
Spreek nooit af op een verlaten industrieterrein :wink: