Nieuw toegevoegd aan mijn duikers

bluetooth Schreef:

klopt het dat ik zie dat ie 1000 dollar goedkoper
was?? dat is nog eens korting!! Hier gaat het soms
over 10% als je er maar genoeg tegelijk inkoopt :wink:

Nee die korting is voor de 1000T ; dit is de nieuwste ; de 1200 ; lijkt erg op de 1000 alleen een dikkere band , Helium release en de kast is 1 mm dikker. De 1000 is waterdicht tot 1000mtr en deze is 1200mtr.

Deze is nog niet via de website te koop ; volgens mij vanaf eind maart , begin april pas. gekocht via pre sales en dan is de korting 300,- dollar tegenover de verkoopprijs waarvoor die op de website gaat komen

Die Helium release is voor jou wel handig. Je bent vast één van de weinigen hier op t forum die dat ooit zullen gebruiken. :wink:

Wat voor soort duikwerk doe je ?
Ik heb ooit samen gewerkt met een onderwaterlasser, (die toen op dat moment even geen duikwerk deed) en heb toen zeer mooie en boeiende verhalen gehoord over zijn werk onder water.
Een mooi beroep volgens mij.
groeten,
Marijn
p.s Prachtig horloge trouwens!!

Marijn2 Schreef:

Wat voor soort duikwerk doe je ?
Ik heb ooit samen gewerkt met een
onderwaterlasser, (die toen op dat moment even
geen duikwerk deed) en heb toen zeer mooie en
boeiende verhalen gehoord over zijn werk onder
water.
Een mooi beroep volgens mij.
groeten,
Marijn
p.s Prachtig horloge trouwens!!

Onderwaterlassen gebeurd niet echt heel veel meer , meeste onderwaterlaswerk is nog in het binnenwater ; reparatie van damwanden , anodes aanbrengen etc.
Ik ben begin jaren 90 begonnen , eerst in het binnenwater en later offshore op de gas en productie platformen in de Noordzee. Het werk varieerd van inspecties van de installaties , reparaties , aansluiten nieuwe pijpleidingen en het verwijderen van afgedankte installaties. Tussen projecten offshore door werk ik nog regelamatig in het binnenwater ; denk aan aanleggen tunnels , bouwputten , sluizen , gemalen , havenwerk.
Overigens gebruiken we nagenoeg nooit een horloge ; we werken met Surface Suplied Equipment ; gas,lucht , communicatie , camera/verlichting komt van de oppervlakte en je hebt slechts een noodfles op je rug als de voorziening uitvalt
dus ook je duiktijd wordt vanaf de oppervlakte in de gaten gehouden
In de decompressiekamers , saturatiesystemen , duikklokken worden wel vaak horloges gedragen , maar niet om je duiktijd echt bij te houden.
Tegenwoordig werk ik steeds vaker als duiksupervisor ; dus blijf je zelf boven en regel je de duik ; decompressietabellen etc.
Verhalen zijn er genoeg natuurlijk , maar dat is denk ik met zoveel werk , het belangrijkste is dat ik na al die tijd mn werk nogsteeds met veel plezier doe , en dat kan niet iedereen zeggen

Het water loopt mij uit de mond.:stuck_out_tongue:
Als duikerhorlogeliefhebber moet ik zeggen, dat deze wel heel mooi is.:~
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.(tu)

Is meteen ook ontzenuwd(zie ander topic) dat duikershorloges die diep kunnen,
1200 mtr! ook voorzien zijn van een automatisch uurwerk en niet alleen op batterijen lopen.:wink:

Je kan zeggen dat je een speciale baan hebt :wink:
mooi hoor !
groeten
Marijn

congrats!