Nieuw uurwerk in de Orient Bambino lV

https://youtu.be/fXFYFxi3Zdc

De Orient Bambino is vernieuwd … versie lV
automaat & handwinden & hacking & grotere Ø
& 22mm lugs zodat bij bandjes swappen wat meer mogelijkheden zijn.

gradue sunburst dial … nog wel weinig modellen / kleuren op dit moment.

http://www.seriouswatches.eu/orient/automaat/orient-fac08002f-bambino-4.html

3 likes

Wat mij betreft hadden ze de wijzers een stukje langer mogen maken! Fraai klokje wel en value for money!

1 like

precies … had best mooi geweest iets langere kromme Bauhaus wijzers
of anders dat “waterresistant” schrappen en daar op 6 uur de datum ?

Dit is nu een serieuze optie als ik een dresser aan wil schaffen. Het formaat, non hacking en gebrek aan handwinden vond ik afgezien van het feit dat ik eigenlijk geen dressers draag altijd een dealbreaker. Denk wel dat de prijs ook een tikkie duurder zal zijn en dan kom je waarschijnlijk in een territorium waar betere/mooiere opties zijn. Desalniettemin een leuk klokkie. De wijzers hadden idd langer gemogen.

Mooi klokje met helaas een afschuwelijk logo wat te prominent aanwezig is op de dial.

Versie I was uiterlijk nog wel te pruimen. Dit is echt niet mooi, deze wijzers. Behalve veel te kort ook te weinig substantieel (opvallend) icm de indices (die ik wel mooi vind).

Als je kijkt naar wat Seiko aanbiedt in het affordable spectrum: De SARBs zijn niet zo hemeltergend veel duurder (de Bambino zit nu op €209) en dan krijg je een (véél) mooier afgewerkte kast, een bracelet (en geen beroerde), een fatsoenlijke WR rating, saffier voorop, een zichtbodem, gesigneerde kroon en een in mijn ogen veel mooier design.

Of je zoekt bij Rob voor het geld bijna 3 Seiko 5 dress watches uit. Krijg je ook 3 bracelets en 3 hardlex glaasjes, die hoewel ze zeker niet perfect zijn wel beduidend minder snel krassen dan het mineraalglas van Orient. (Ham en Kaasvraag: is een 5 op de plaat veel minder mooi dan het Orientlogo?)

Handwinding en Hacking is wel een behoorlijke stap voorwaarts. Ik lees ook dat de uurwerkjes doorgaans beter gereguleerd zijn dan de 7S26, maar niet op 6R15 (SARB) niveau.

Ben wel benieuwd hoe een blauwe variant van deze wijzerplaat er uit komt te zien.

2 likes

Ik vind de wijzers wel wat klein.

Ik wil al geruime tijd een bambino tovoegen aan mijn collectie, maar zoals velen voor mij. Vind ik de wijzers ook tekort. Tot nu toe blijf ik bij versie met romeinse cijfers

gelukkig de mooie wijzers weer terug!
alleen weer jammer van dat water resistant… maarja das orient eigen

Dan boor je er toch een gaatje in :smile:

Maar je bedoelt dat er geen “30M” staat? Of dat het maar 30M is?

1 like

Misschien dat water resistant achterop het deksel,
om dan vervolgens “automatic” dat nu onder het logo
staat op die plek zetten,
( dan lijkt het stukje logo ook gelijk minder fors )

Oh optisch bedoel je. Ik keek meer naar specs, omdat die wijzers zo mijn oog vangen. Ik kan maar niet naar wat anders kijken, dus andere uiterlijkheden zie ik pas als er andere wijzers op zitten :smile:

Waarom voorstellen in goud met groen? Yuk :confused:

1 like

nah helemaal weglaten gewoon, zet maar op de deksel… toch? :slight_smile: