Nieuw van Citizen: TSUYOSA x seconde/seconde/

Beste forumleden,

Citizen heeft onlangs de nieuwste toevoegingen aan de TSUYOSA-lijn gepresenteerd voor 2026, en daar zit naar mijn mening het nodige interessants tussen voor de liefhebber van mechanische horloges.

De meeste aandacht gaat uit naar de eerste samenwerking ooit tussen TSUYOSA en het creatieve collectief seconde/seconde/. Dit model is een limited edition van 3.600 stuks wereldwijd en combineert een herkenbare TSUYOSA-basis met een uitgesproken, speels design. Het horloge heeft een automatisch uurwerk (kaliber 8200), zichtbaar via de transparante caseback, met een gangreserve van circa 40 uur.

Wat dit model onderscheidt, is vooral het ontwerp: een pixel-art katana-zwaard als minuutwijzer, “doorgesneden” indices en extra details op de sluiting en caseback. Het is duidelijk geen veilig design, maar wel een horloge met karakter…

Wat vinden jullie van deze samenwerking? Is het zwaard-minuutwijzer-idee een leuke creatieve touch of beetje te gek?

260220_2_04

9 likes

Kan de kunstwerken van seconde/seconde altijd wel waarderen. Hele horloge markt is al serieus genoeg. Hij maakt leuke en slimme design.

Ook deze kan mij wel bekoren.

3 likes

Helemaal met je eens, ik kan het werk van seconde/seconde ook waarderen omdat het wat luchtigheid brengt in de anders vrij serieuze horlogewereld

1 like

Ik wil eerst de prijs weten voordat ik iets zeg :yum:

3600 stuks? Dat is voor ieder lid van HF een exemplaar!

3 likes

Leuk horloge. Maar waarom dan niet de urenwijzer ook in pixelstijl? Gemiste kans. Voor de minutenwijzer wordt een katana gebruikt. Gebruik dan voor de urenwijzer een tanto.

1 like

Vind 'm grappig. Ik zou er wel tureluurs van worden. :face_with_spiral_eyes::grinning:

1 like

Tof ding. Voor 449 Eur grappig voor erbij en mee op vakantie ofzo. Ze sneeuwen de release van 4 nieuwe Tsuyosa duikers effectief wel onder met deze release.

1 like

Leuk bedacht :ok_hand:t4:, maar niet voor mij.

1 like

Mee eens!

1 like

475 USD volgens de officiële website

1 like

Nog even een sponsor vinden :joy:

1 like