Nieuw van CW, de Trident Biscay

Enkele artikels en de Christopher Ward website:

De inspiraties van dit modelletje zijn duidelijk te merken, maar wat denken we, dames en heren?

5 likes

Nja échte vernieuwing is ook wel heel moeilijk hoor…

In de collectie van CW voegt het wat toe, ik vind ze ook wel tof op het eerste oog. Ik vind de matte dials die ze vaker gebruiken inmiddels heel gaaf, de grote cijfers twijfel ik over.

Komt wel bij dat de prijzen van CW inmiddels ook oplopen, neig ik toch sneller naar Longines of een tweede hands Tudor oid. Betekent overigens niet dat ik het een heel sympathiek merk blijf vinden

2 likes

De Selitta SW300 is dik in orde en de bronzen uitvoering in 39mm vind ik mooi in die kleurstelling.

1 like

Ik kan maar niet wennen aan het Pac-Man logo. Op de frissere horloges dissoneert het niet echt maar op een vintage inspired diver valt het echt uit de toon.

4 likes

Best mooi zonder datum.

Ik ben alleen te merkgeil voor een christpher ward.

1 like

Deze release vind ik persoonlijk weinig interessant. Niets mis met ergens inspiratie vandaan halen en daar je eigen ontwerp op te baseren, maar om de een of andere reden ogen veel CW horloges alsof ze ergens in een vergaderkamer zijn samengesteld door een hoop bazen die bepaalde vakjes moeten aanvinken. Ik heb hier echt zo een ‘dit horloge heb ik al tig keer gezien’ gevoel bij.

Het modern-ogende CW logo op vintage-ogende horloges komt voor mij ook over als een balzak op een kruiwagen.

En dan de prijs, die vind ik ook moeilijk. Voor dat geld koop ik persoonlijk veel liever Longines, of een tweedehands Tudor, … Zeker in dat genre horloges (duikers met een vintage toets) zijn er talloze alternatieven van merken met een veel rijkere geschiedenis.

2 likes

Ik snap die vergelijking nooit zo goed. Want een tweedehands Trident Biscay is natuurlijk ook weer een stuk goedkoper. Is in mijn optiek altijd appels met peren vergelijken.

Mwah. Niet lelijk. Maar, m.u.v. het logootje en de drietand aan de secondewijzer, niet een heel onderscheidend model. Verder prima. Maar ook niet het koopje van de eeuw. Voor mij wordt deze het niet.

Dat heb ik dus ook een beetje. Ik wil ze graag heel tof vinden maar ik zie weinig echt unieke modellen.

1 like

Mijn denkwijze is dat ik voor hetzelfde geld mij kan ‘inkopen’ in een bekender merk. Een tweedehands CW kost nog steeds meer dan bv een hoger segment Seiko. Dat is gewoon hoe ik denk hoor, ieder het zijne daar in!

Idem dito mijn mening eigenlijk, ik ben dan nog zo’n slet voor vintage skin divers maar er is hier een heel rare combo van klassieke en moderne design elementen die het totaalpakket maar niets maken. Dit had de perfecte release kunnen zijn om het oude Chr.Ward logo en de wijzers terug te gebruiken.

1 like

Enerzijds wel tof, maar de designtaal is iets too much. Daarnaast voegt het in deze prijsklasse te weinig toe. Ik koop geen bronzen horloge, maar de kleurstellingen vind ik wel geslaagd

3 likes

De bronzen is de leukste m.i.
Op de site van CW staat daarover

Christopher Ward has adopted a marine-grade aluminium bronze alloy (the catchy ‘CuAl10Ni5Fe4’),

The result is a watch that develops its patina more gradually and evenly than traditional bronze, preserving its rich golden appearance for longer while still evolving over time.

Dat klinkt goed.
Oh en een chronometer uurwerk is ook mooi natuurlijk :ok_hand:

3 likes

Ik vind dit echt helemaal niets hoor.

Bij die ouwe ChrWard modellen valt het me juist op hoeveel die pipo’s vooruit zijn gegaan wbt design.

Allegaartje.

1 like