Nieuw van Frederique Constant Monolithic 40Hz

Vind de blauwe wel erg mooi.

6 likes

Dank voor de achtergrond!

Het wordt inderdaad steeds minder belangrijk dat een horloge persé Zwitsers is.

Als het bijzondere techniek en een mooi, origineel ontwerp (zoals in dit geval bij FC) bevat mag het wat mij betreft overal vandaan komen!

1 like

Prachtige nieuwe ontwikkeling zeg…petje af. :ok_hand:

Of Duits merk :wink:

1 like

Hmmm… Opgericht in Londen door een Duitser die daar woonde en z’n Britse zwager, als ik het me goed herinner… ik zou Brits roepen, ook gegeven de kleur van de dozen. :slight_smile:

Ik hoor alleen maar Dutch English in dit filmpje!

Maar goed dat ze dit voor elkaar gekregen hebben! Ik vraag me af hoe nauwkeurig het is, hoe stabiel, hoe afregelbaar, maar het ziet er goed uit. En hoe duurzaam ook, want kent dat silicium geen vermoeiing? Dat de flex en de palletjes na 5 jaar afbreken?

1 like

Ik zat ook over de MTBF na te denken. Want er komt nogal wat torque van die veer af wat door zo’n enorm klein plaatje moet worden afgeremd, ook al hebben ze er een extra tandwiel tussen zitten om kracht te verdelen en snelheid te kunnen hanteren.

1 like

En hadden die Britten niet zo greedy geweest het was nog steeds Brits:
“In 1915 the British government implemented a 33% customs duty that prompted Rolex to move its international headquarters from London to Bienne, Switzerland. In 1919 Rolex moved its headquarters to Geneva, Switzerland, where it remains to this day.”

Maar wat een achievement van FC!! Toch echt wel indrukwekkend!
Ben er enorm onder de indruk van. Ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de industrie.

2 likes

Mooi om te zien dat er nieuwe techinieken in mechanische horloges komen. Petje af voor de bedrijven die betrokken zijn. Voor zover ik kan inschatten is dit echt wel een mooie stap vooruit voor het merk.

Persoonlijk erger ik mij behoorlijk aan het steenkolen engels van de nederlanders in het filmpje. Ik snap dat je verantwoordelijk bent voor een bedrijf en graag in beeld komt, maar als je accent zo zwaar is zou ik het toch door een goede voiceover laten doen of een collega die wel correct engels spreekt.

1 like

Nog steeds een FC, dus die blief ik niet :rofl:

Inderdaad, FC staat totaal buiten deze ontwikkeling. Ken de de onstaansgeschiedenis :wink:

Wel echt gaaf dit

Hoewel ik het een technisch knappe innovatie vind, zou ik het horloge nooit kopen. Ik word helemaal zenuwachtig van die constante paar graden beweging.

Tuurlijk, mooie techniek en knap bedacht. Ik zie niet dat dit een gamechanger gaat worden. De perfecte klok bestaat al, dat is een atoomklok. Het meest accurate horloge ook, dat is een quartz of een smartwatch. De rest is spielerij (niks mis mee uiteraard).

Ik denk dat ze dan minder succesvol geweest waren.
Alpina is trouwens ook een onderdeel, maar dat is een lager segment.

1 like