Nieuw van Frederique Constant Monolithic 40Hz

Meer info en video: https://monochrome-watches.com/frederique-constant-slimline-monolithic-manufacture-video-review-technical-guide-specs-price/

16 likes

40hz, het is nogal wat.
Opzich fraai maar op een of ander manier net niet voor mij, in staal acceptabel in goud over priced.

FC (Citizen) maakt een reuzenstap , dit wordt zeer wss een gamechanger.

17 likes

Prachtig hoor, de secondewijzer zweeft bijna. :+1::sunglasses:

1 like

Doet me denken aan de Zenith Defy Inventor die werkt ook met flexibele onderdelen die meerdere functies verenigen. Prachtige techniek maar… ik word er nerveus van :grimacing:

2 likes

Het nerveuze snap ik wel maar ik vind het zeer fraai.
Van de Zenith ga je waarschijnlijk toevallen krijgen maar ook fraai eigenlijk.
Er gebeurd tenminste weer wat op het horloge technisch vlak.

groetjes Lenno

1 like

Erg leuk filmpje om te zien! :smiley:

Ik vind de prijsstelling ook niet slecht! Wordt in ieder geval niet even servicen bij de horlogemaker om de hoek :grinning_face_with_smiling_eyes:

Goed filmpje met een prima uitleg :+1:
Wat een techniek zeg. Dit is ook echt alleen mogelijk door de hedendaagse technologie. Zeer knap gemaakt van FC.

3 likes

Hier hangen ze een hele hele grote uit de broek. Prachtig. Er is ook een mooie Veritasium aflevering over dit principe die ik een paar maanden geleden al eens ergens in plakte:

Ik had niet gedacht dit zo snel in een horloge te zien.

Erg tof dit. Niet gek voor een Nederlandse toko. Of nou ja, een soort van.

5 likes

Iedereen kan lullen wat ie wil, maar FC is bezig aan een flinke positieve ontwikkeling

4 likes

Het is nu onderdeel van de Citizen group. Wie weet zit dit over een tijdje wellicht in de Chronomaster reeks…??

1 like

Dit is echt heel knap. Nu nog in een sportiever model, en ik ben geïnteresseerd!

1 like

Citizen is zelf ook leuk bezig:

Inderdaad alleen maar Nederlanders aan het woord in die video. Dacht dat het een Zwitsers merk was, maar nu dus gerund door Nederlanders on de Citizen vlag, ingewikkeld! :see_no_evil:

Prachtige techniek hoor!

1 like

Wow, geniaal!
Maar het idee is niet helemaal nieuw.
Leuk filmpje ook.

Dit gaat veel veranderen in de industrie.
Petje af voor FC :+1:

Super cool! En trots op de Nederlandse innovatiekracht.

Zo’n open heart horloge zou ik nou wél willen hebben.

Zeer sjiek en op 40hz gaat de secondewijzer indd al smooth rond, en geeft mij een beetje een stemvork vibe :slight_smile: mooie techniek en uitvoering :ok_hand:

Nou, de oprichters waren een Nederlands koppel, en blijkbaar is er nog veel Nederlandse invloed in het bedrijf. Dat ze een jaar of wat geleden net als Bulova door Citizen over genomen zijn heeft dat blijkbaar niet veranderd.

Maar het is wel een punt waar ik me aan erger. De Zwitsers hebben horloges niet uitgevonden. Maar ze hebben het zo gemarket dat er legio Nederlandse, Duitse, Franse, Amerikaanse en Britse merken zijn geweest die iets van Swiss Made widen voeren.

Daarom ben ik zo blij met al mijn horloges die gewoon Germany, Japan of France als land van herkomst voeren.

Ik had FC veel leuker gevonden als ze niet hadden gedaan alsof ze Zwitsers waren, net als dat ik Rolex geiniger had gevonden als Brits merk.

2 likes

Ik vermoed dat je het Zenith systeem bedoeld, echter is dat door dezelfde persoon ontwikkeld.
Uit 2018:

Nadat FC verkocht was aan Citizen is de oprichter terug naar NL gegaan. Hij heeft kennis gemaakt met de man en zijn (Zenith) systeem en ze zijn samen verder aan het ontwikkelen gegaan. Met dit als resultaat.

4 likes

Hele klassieke kast en wijzerplaat maar wat een mooie innovatie en… relatief betaalbaar!

1 like