Nieuw visie/versie éénwijzer horloge 'jumping hour'

Christopher Ward heef eind 2011 een variant op het éénwijzerhorloge uitgebracht, die niet een simpele kopie is van wat anderen al hebben gedaan. Het ETA2824 uurwerk is aangepast om het jumping hour principe mogelijk te maken. Mooi of niet, ik ben er nog niet uit. Ik had in ieder geval alleen het CW logo op het wijzerplaat passender gevonden dan het nogal forse tekstblok nu. Het is een gelimiteerde uitgave van 200 stuks. Zie ook de (video)review http://wornandwound.com/2011/11/30/review-christopher-ward-c9-harrison-jumping-hour/
Groet Roelof

Het is jammer dat de uren is romeinse cijfers is en niet met ene mooie dubbele Arabische. Alleen logo was inderdaad mooier geweest. De prijs vind ik ook vrij fors.

In de basis wel mooi, maar inderdaad alleen het logo was nog mooier geweest.
En geen romeinse cijfers.

Ik heb zelf ook een jumphour, maar vind ze soms best irritant.
Zoals afgebeeld op het plaatje, lees ik telkens 10 voor 8, terwijl het 8:50 moet zijn. Door de combinatie van analoog en digitaal ‘klopt’ het niet voor mij.

Groeten,

Martin

Ik snap die verwarring. Je kunt hem natuurlijk ook een uur verder zetten.
Gr. Roelof

Roelof Schreef:

Ik snap die verwarring. Je kunt hem natuurlijk ook
een uur verder zetten.
Gr. Roelof

:):D(:D:~

Ik vind dit vooral een leuk horloge vanwege de modificatie van het uurwerk. Normaal gesproken wordt de kracht die nodig is om het uur te verzetten over een korte periode geleverd bij het overzetten. Dat zorgt er voor dat de tijd op dat moment ietsje langzamer ‘loopt’. Bij dit horloge wordt de kracht verspreid over het hele uutr geleverd, wat de nauwkeurigheid ten goede komt. Dat is ook de reden dat deze klok vrij prijzig is. Jammer dat het niet te zien is via de achterkant (de modificatie zit onder de plaat).

Roelof Schreef:

Ik snap die verwarring. Je kunt hem natuurlijk ook
een uur verder zetten.
Gr. Roelof

Nee, dat gaat niet goed, want het eerste half uur is het wel logisch.:?