Nieuw voor mij, Deep Blue. Meteen twee

Ik heb een tijd geen interesse gehad in horloges. Maar ben een week of twee geleden toch maar weer eens op zoek gegaan.

Ik zocht een horloge met tritium buisjes. Ik heb zeer positieve ervaringen gemaakt met het merk Ball. En mijn lievelings horloge was een Engeneer Master II.

Nu moet ik toegeven dat Ball buiten mijn bestedingsruimte ligt, in iedergeval op dit moment :wink:

Via zoekmachines kwam ik terecht bij het merk Deep Blue. Vooral de Recon (niet meer verkrijgbaar) en de daynight ops T100 vielen in de smaak. Nu ben ik verder gaan kijken op tweedehands sites en via MP en later ook hier kon ik een Deep Blue Alpha Marine 500II kopen.

Na wat omwegen ben ik hem uiteindelijk zelf gaan ophalen. Dit was bij een vriendelijk forum lid.

Het horloge, hoewel groot en zwaar is geweldig. Wat een afwerking en soecificaties krijg je voor het geld (nog meer voor de tweedehands prijs). De afmetingen vallen ook nog eens mee en met een nylon band is het helemaal super.

De dag nadat ik het horloge had opgehaald heb ik de NL inporteur gemaild met het verzoek of hij een bepaald model nog kon krijgen. Ik wilde persé een PVD versie met dikke platte tubes. Nu, die had hij nog één op voorraad. Ook die was snel besteld :-))

Zo hier een pasr foto’s van de horloges.

De ervaring met de NL importeur, ook hier op het forum, was zeer positief.

Dit horlogemerk, ondanks dat de kasten vaak “off the shell” zijn is zeker aan te bevelen. Mocht er nog eens een Recon op mijn pad komen zal ik hem zeker kopen.

Lekker stoere klokken… ook mooi dat ze lekker afleesbaar zijn in het donker…

Gefeliciteerd! Geweldige horloges. Recent heb ik er eentje verkocht. Mis hem best wel. Veel plezier met deze kanjers :)-D Trouwens, wat is het gewicht :smiley:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1911132

Gefeliciteerd en veel plezier ermee (tu)!

Persoonlijk vind ik de wijzerplaat van de PVD-uitvoering het mooist !
Dikke klok!!!

Pieter.
.

Mijn beste,

Veel plezier met dit gemoedelijke duo!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

proficiat! leuke kerstboom die ene. vind t vaak alleen jammer dat bij tritium tubes de lume op de wijzers minder dominant zijn ivt de indexen.

Proficiat! Ok eventjes kritisch dan: de vormgeving van de cijfers op nr. 1 vind ik minder geslaagd. Dat, in combinatie met de datum, zo geplakt tegen de drie, de hoeveelheid aan tekst op de plaat en tenslotte de bicolor lume maakt dat de PVD mijn favoriet is van deze deep blues.

Maar wie ben ik? Geniet van je nieuwe aanwinsten! :slight_smile:

gr, HJR

Mooi dat je er blij mee bent:)
Staat goed zo op de Nato en leer (tu)

Mooie stoere klokken hoor. Proficiat en veel plezier ervan.

Bedankt heren.

Ik heb toevallig nog een leren band liggen die wel mooi past op de Alpha Marine.

Wat vinden jullie?

dutchguy2 Schreef:

Bedankt heren.

Ik heb toevallig nog een leren band liggen die wel
mooi past op de Alpha Marine.

http://i641.photobucket.com/albums/uu133/dutchguy2
/3E20A53F-4A9B-4A0E-A5F8-2F135A1576F3-2213-000002D
4B18A7C78_zps4adbec99.jpg

Wat vinden jullie?

persoonlijk vind ik leer op n duiker met gekleurde bezelinlay niet mooi combineren. deze is met glas en arabische cijfers voor mij errug op t randje. puur persoonlijke smaak hoor.