Morgen maar eens even proberen:
Of je maakt van je NATO een Single Pass model. Overbodige flap eraf knippen en even met een aansteker het randje dicht smelten. Heb je ook niet die onhandige prop naast het horloge.
2 piece nato en geen en/of dubbele pass onder je kast.
Ik vouw korte einde altijd zo onder mijn pols. Voordeel: je kunt een nog als echte NATO gebruiken omdat je het bandje niet “vernaggelt”, maar belangrijker nog de dubbele laag fungeert als soort verende laag tussen bandje en pols waardoor het bandje/ het horloge goed op zijn plek blijft zonder dat het strak om de pols zit. In standaard nato toepassing gaat bandje schuiven als je t wat losser hebt en nu niet. Ik draag NATO eigenlijk altijd op deze wijze. Bijkomend voordeel is dat ijzerwaren aan onderzijde pols zit en niet aan zijkant.
Dat is belangrijk want anders zitten ze irritant voor mij. In de zomer zijn ze best lekker om te dragen.
En je verliest je horloge niet als 1 pushpins knapt…
Let wel het bandje van het filmpje is geen standaard nato strap, maar een speciale extra lange
Ik heb er een besteld en intussen aan het dragen. was heel even wennen, maar draagt heel goed. Je horloge zit mooi gecentreerd op je pols en zonder de extra hoogte van een normale nato. Wiebelen doet ie ook niet meer. Vind de nato wel tikkie aan de harde kant, maar mee te leven (de ribbed versie). De leren versie niet geprobeerd. Zou dit principe graag zien met de signature nato van Watchgecko. Die is lekker zacht. Al met al wel blij mee persoonlijk, met name voor de dikkere en of zwaardere kasten. Even snel kiekjes gemaakt.
Deze manier moet ik ook maar eens bekijken en proberen.