Nieuw werkhorloge

Mijn gebruikersnaam verraadt al iets van wat mijn dagelijkse bezigheden zijn.

Mijn werkhorloge krijgt daarom wat te verduren.
Ik had via het forum een Oriënt Mako Pepsi overgenomen en die tot werkhorloge gepromoveerd.
Een prima daily beater! Hoewel ik niet van de mechanische horloges ben heb ik het horloge door de tijd weten te waarderen. Doet het altijd, voelt lekker degelijk aan en is niet kapot te krijgen.
Althans dat dacht ik.
Op een gegeven moment begonnen de springbars er uit te vliegen.
Niet handig als ie tussen de struiken verdwijnt.
Na diverse keren de springbars vervangen te hebben werd ik het zat en besloot een ander werkhorloge te kopen.
Prisma adverteert met werkhologes en op de plaatjes zag het er prima uit.
Het werd de Journey element blauw met saffier (zie foto)

Toen ik het pakketje uitpakte was ik teleurgesteld.
Was dit wel de goede kleur, het leek mij meer zwart of grijs i.p.v. het heldere blauw van de foto op internet.
Ook de stevigheid viel mij tegen. Niks stevigs maar een gewoon horloge met een blikkerig aanvoelende band.

Het liefst zou ik de mako weer omdoen maar deze heeft veel te dunne springbars, dat gaat niet lang goed.
De Prisma zal het wel uithouden maar eigenlijk vind ik er niks aan.

Dit is mijn eerste NA die tegenvalt.
Hier dan eindelijk nog een paar foto’s


5 likes

Springbars met grotere diameter proberen?

1 like

past niet

1 like

Misschien dikkere springbars van een ander merk proberen? Weet niet of ze door de endlinks zelf komen.:thinking:

Heb al diverse springbars geprobeerd maar alleen de dunne passen.:joy:

1 like

Ik weet natuurlijk niet of je het wat vind, maar te met een MN strap heb je diverse voordelen:

-Vliegt niet van je pols als er een pushpin los schiet.
-Doordat het een elastische band is komt er minder druk op de pushpin als het horloge ergens achter blijft haken.

2 likes

Ik heb hetzelfde probleem bij de Orient Ray van mijn zoon. Tot drie keer toe (kort achter elkaar) de springbars verbogen, terwijl hij er erg zuinig op is. Dikkere springbars waren ook mijn oplossing, maar zoals al aangegeven: die passen mooi niet door de gaten in de holle endlinks. Dus steeds maar weer nieuwe springbars monteren. Het zij zo. Eerdaags valt hij echter helemaal kapot. Dan wordt het tijd voor een G-shock.

3 likes

Eigenlijk best jammer.
Ik vond t wel leuk te zien dat ik een mechanisch horloge wist te waarderen.

2 likes

Zonde dat het niet aan je verwachtingen voldoet. Benieuwd of er straks iets anders voor komt en met name wat.

Ik meld me weer :joy:

1 like

Orient ray 2 heb ik. Zelfde probleem, springbars 3x eruit gevallen.

2 likes

Hmmm. Dat is duidelijk een issue bij Orient. Er passen ook niet zomaar even andere endlinks op. Misschien kunnen de holle endlinks iets verruimd worden, zodat er dikkere sprinbars in passen. Wie heeft dit al eens geprobeerd en wat was de uitslag?

ik heb het probleem met de springbars ook gehad maar op een ander horloge.
tot driemaal eruit gesprongen, tot ik van frustratie eens een vergrootglas nam en de pushpins nakeek na montage.
en wat bleek …. ze zaten er niet helemaal (diep genoeg) in.
heb ze toen met het juiste gereedschap dieper kunnen duwen en tot nu toe geen probleem meer :+1::grinning:

3 likes

Thnx voor de reactie.
Ik ben nu door mn springbars heen. :joy:

1 like

Goeie, zoals ik lees is het meer een probleem van orient zelf, zou de prisma lekker terug sturen en voor iets anders gaan, heb zelf superlang een hamilton khaki mechanical gedragen als vliegtuigmonteur, onder de olie, overal tussen gezeten etc, maar nog nooit springbar losgeraakt.
Een goede diver of gshock doet altijd goed in dit soort beroepen :see_no_evil:

1 like

Gewoon dikkere springbars en op nato’s dragen.
Deze stalen bandjes vragen erom als het al zo’n issue is!

1 like

En een leuke fieldwatch met fixed springbars dan? Ik kan mij niet zo snel een merk voor ogen halen, maar ik weet dat er merken zijn die horloges maken waarbij de springbars gewoon 1 vast geheel zijn met de behuizing.

1 like

Heb m al gedragen :joy:

Zien ze daar denk niet haha, heb ook wel eens iets terug gestuurd nadat gepast had, stickers er weer omheen en terug.
Moet geen probleem zijn, ook al zeggen ze dat meestal wel.

1 like

Die Oriënt Heeft ook wel een zwaar leven


Misschien lugs doorboren en er Panerai achtige pennen voor terugplaatsen ?

3 likes