Ik heb er ooit besteld bij Amazon DE of UK.
Helaas heb ik geen NL adres voor je, woon niet in NL.
Amazon DE levert ook verschrikkelijk veel gewoon in Nederland. TS kan zeker een poging wagen.
De maat van de fabrikant prevaleert tenzij je zin hebt om je lugs uit te boren. Maar uit nieuwsgierigheid, wat doe je wanneer die springbars er uit klappen? Tijdens wat soort activiteit is dat meestal? Want we hebben hier geen idee welke krachten er op de springbar komen te staan.
Ik heb nog steeds het vermoeden dat rubberen banden uitkomst kunnen bieden omdat er wat flex in zit.
Heb zelf nu een citizen als ‘slachtoffer’ besteld. Als werkhorloge ook nog een Victorinox Inox quartz overwogen. Die schijnen helemaal onverwoestbaar te zijn
Is het ook mogelijk dat de lug holes door herhaaldelijke / langdurige belasting wat uitgesleten zijn? Dan gaan sterkere spring bars niet helpen. Dat zou je eerst kunnen checken.
Zo ja, overschakelen op NATO en een bak goedkope spring bars kopen…
Tsja.
2700 ball’n goedkoper, quartz met fixed spring bars. Wordt alleen op NATO gedragen want fixed spring bars, maar je breekt waarschijnlijk eerder je pols af dan je lugs.
Dat is heel wisselend. Gebeurde laatst terwijl ik gewoon aan het snoeien was. Niks bijzonders, simpelweg wat takken snoeien.
Het heeft vlgs mij met een draaiende polsbeweging te maken.
Verklaarbaarder is het als ik een stapelblok van 30 kg op moet pakken, dan komt er spanning op de band.
Ik zou nog steeds een NATO voorstellen. Staal krijgt eerst druk en daarna speling als het te strak zit. Ik merk dat met trainen ook, je kunt tijdens elke serieuze fysieke activiteit het beste staal vermijden. Want hij zakt richting het knikpunt van de pols, en als je dan iets oppakt staat er spanning op de band.
NATO valt vaster te gespen zonder dat het pijn doet, en als je 'm losser draagt komt de spanning op het canvas te staan en nooit op de lugs.
Het is niet voor de kat z’n viool door het leger uitgevonden als band voor in het veld.
Die vind ik ook heel mooi, haast te mooi voor het lompe werk
Ja precies dat
Ik heb na div werkhorlges die zwaar gehavend en of kapot gingen voor een Oris gegaan !
Had al div nette orissen nu een op eBay gekocht voor een kleine 500 eurie en al 2 jaar heel veel schik van af en toe het bandje polijsten en ziet er weer netjes uit (voor een werk horloge ) werk in de bouw !
Ziet er zeker nog mooi uit
Niet te zien dat ie te lijden heeft.
Mooi horloge ook.
Als ik je wensen zie, zou ik kijken naar een ISO 6425 gecertificeerd duikhorloge zoals b.v. een Seiko SKX of een Citizen NY0040. Onderdeel van de certificering is een test waarbij aan beide springbars een gewicht hangt van 20 kilo, de springbars moeten dit houden en de kast mag niet beschadigd raken. Ik denk dat je met zon horloge er redelijk zeker van bent dat hij om je pols blijft zitten Schokbestendigheid wordt getest door het horloge een klap te geven met een hamer van 3 kg, daarna moet het horloge blijven functioneren zonder grote afwijkingen.
gewoon horloge losser om de pols
Maar nato vind ik ook wel een goed idee.
Grappig dat je dat zegt. Had al een paar weken het idee om m strakker te zetten omdat ik m te losjes vond.
Oke klinkt serieus die testen.
Ik ga s kijken
Bedankt voor de tip.
Deze heeft geen saffierglas toch?
Gr
Henk
Nee, i.v.m. krast eerder, maar breekt minder snel dan saffier. Voor duikers belangrijk, voor tuinmannen wellicht minder
Deze week kreeg ik onverwacht een mailtje van degene waar ik mijn prisma werkhorloge had gekocht.
Zonder enige aanleiding. klik
Hij had mijn topic gelezen en wilde mij laten kennis maken met zijn eigen merk werkhorloge.
Deze kreeg ik gisteren binnen. Het is een kwarts horloge met stalen kast en band en saffier glas, 38 mm. groot .Er zit ook een mooie lume op.
Het horloge en de band voelen stevig en solide aan en door de gepolijste en geborstelde delen ziet de band er zelfs chique uit.
Ik had inmiddels een Victorinox inox 43 mm gekocht, maar vond deze toch te mooi als werkhorloge en die is inmiddels weer verkocht
Na het op maat maken om de pols geslingerd en deze mag voorlopig mee naar buiten.
Eens zien hoe ie in de praktijk is als werkhorloge.
En dan nu de foto’s