Nieuw werkhorloge

Ten eerste zou ik je aanraden om horloges op rubber of NATO te dragen in plaats van staal. Zeker op NATO geldt dat als er een spring bar uit klapt je je horloge nog om de pols hebt hangen.

Ten tweede kun je dan ook dikke spring bars gebruiken met zo’n NATO. Staal is in mijn hoofd levensgevaarlijk als werkhorloge. Het is veel te stram en valt ook niet snel door te snijden als je vast komt te zitten in een machine.

Mijn vader was monteur, en die deed z’n horloges altijd af tijdens het werk. Omdat ie z’n klauwen niet kwijt wilde raken. Niet omwille van het horloge. :slight_smile: Daarom droeg hij ook geen ringen en al helemaal geen kettingen, halsbandjes of andere meuk.

Maar goed, ik weet niet hoeveel je met zwaar materieel werkt en wat voor projectjes je doet.

2 likes

Te krijgenin 18, 20 en 22mm
En waar bourgeois westerse springbars het al na een jaar of 20 opgeven gaan deze producten van de Heilstaat maar door en door!

2 likes

Ja maar het gaat mij om de dikte. Er past geen standaard dikte in.

Ook niet aan deze:
https://m.kish.nl/nl/1535892/ga-2110su-3aer-g-shock-carbon-core-guard/

1 like

Ja is waarschijnlijk beter maar ik vind staal zo mooi en het gaat ook niet stinken met mijn gezweet :joy:

Mijn trouwring heb ik idd nooit om.

Wij doen aanleg en onderhoud van particuliere tuinen.

Zit stiekem naar deze te kijken.
Casio MDV106B-2A
s-l400

3 likes

Foto?

Koop een gshock dw5600 al je problemen zullen verdwijnen

1 like

Al mijn problemen? :joy:
Top :sunglasses:

Deze is al jaren mijn werk horloge.
En dat is ook echt werken met hem!
Van tuin tot steigerbouw en constructie werk en lassen enz.

3 likes

Dan heb je hem wel netjes behandeld :+1:
Ziet er nog top uit.

Er zit een beetje rand rondom waardoor hij minder beschadigt de duikring.
Maar is ook heel sterk Big Freaking Kinetic is de bij naam En terecht vind ik.

1 like

Ik zou de Casio Duro niet doen, die heeft geen saffier. Ik heb voor mijn klus/vakantiehorloges gekozen voor de combinatie saffier/quartz/stalen band. Bevalt nog erg goed maar het echte hele zware werk hebben ze nog niet gezien (ik ben meer een laptopman) :nerd_face:

Ik heb een Mathey-Tissot GMT en een OceanX Speedracer. Beide rond de 200 euro.

1 like

Das een goeie idd. :+1:

Ok sja. Ik zie hier maar 1 oplossing.

De skyracer… geen springbars, gemaakt om mee te beulen en dus een regelrecht werkpaard.

Klein puntje: iets duurder dan wat je nu draagt.
Maar vertrouw op mij, het is elke cent waard.
2bfe978c94b41a6b8b512b241324ffd54f582915_1_631x500

1 like

2000 euro is wel heel wat duurder, ik weet niet wat het huidige werkpaard kost maar dit lijkt me wat onrealistisch. Ik zou nooit een beater van 2000 inzetten bij de zware klussen…

en hij is 45 Mm!

2 likes

Nee is mij ook iets te gortig :flushed::disappointed_relieved:

Kan ik inkomen.

Dat vond ik eerst absoluut ook zo
Tot ik deze kocht…

1 like

Na een “akkefietje” draag ik uitsluitend nog een kort halskettinkje. En,idem dito, wanneer ik mijn houthakkershelm draag alleen nog gesloten oorringen.

Aan Topicstarter: heb je al roestvrijstalen springbars geprobeerd? Die zijn in mijn ervaring sterker.

2 likes

Nee, nog niet.
Heb je een adres voor me?
Ik had springbars besteld maar die waren te dik.