Nieuw Whitings Horizons Smartwatch (diver design)

Zag dat Whitings vandaag een nieuw smartwatch heeft gelanceerd. Ik heb al jaren een whitings Steel HR Sport voor het sporten erbij en die doet het prima. Vooral de batterijtijd is ge-weldig ! Je kan er letterlijk meer dan een maand mee doen bij normal gebruik. Het horloge opzich is leuk voor sporten maar voor de rest is de kwaliteit en afwerking niet op niveau. Ze hebben nu een smartwatch met ECG in een diver package gestopt. Het ziet er leuk uit maar ben benieuwd of de afwerking beter is dit keer, er zit in ieder geval sapphire op dit keer. Dat is al winst. Wat denken jullie ervan ??

Not my cup of tea, link laat ik maar voor wat het is… :face_with_hand_over_mouth:

Het leuke is het feit dat het tenminste een ‘echte’ wijzerplaat heeft.
Dat maakt het voor mij meer een horloge.
Het nadeel is dan weer dat de display minder groot is.
De functie die ik interessant vind is de ecg functie. Daarover lees ik verschillende verhalen.
De betrouwbaarheid is volgens de een onvoldoende om medische beslissingen op te baseren. Een andere bron citeert een arts die claimt de patiënt beter te kunnen monitoren.
Ik ben benieuwd wanneer dit soort devices daadwerkelijk een deel van onze gezondheidsmonitor worden. Dus wanneer vraagt mijn huisarts tijdens een consult mijn data op.

en wanneer gaat mijn verzekeraar het aanleveren deze data (aan de huisarts) eisen.