Nieuw Zwitsers, mechanisch horloge voor 70 euro

Een week terug mijn eerste echte horloge ontvangen. Gisteren mezelf voorgesteld op het forum. Vandaag weer een horloge aangeschaft. Moet ik me zorgen gaan maken?

Ik kwam de SWATCH SISTEM RUB System51 tegen op Brandfield voor 70 euro. Dat is toch een geweldige deal voor Zwitsers, mechanisch horloge? Ik snap dat Swatch niet voor iedereen is, maar voor jonge enthousiastelingen met een beperkt budget is dit misschien een mooie kans de collectie uit te breiden, vandaar deze post. Het horloge is overigens ook nog eens deel van de Irony series, wat voor zover ik weet betekent dat een service ook mogelijk is. Al is het maar de vraag of dat wijsheid is bij een goedkoop horloge.

Link:
https://www.brandfield.nl/swatch-sistem51-rub-horloge-yis419

7 likes

Tja, een service die me nu nog niet direct nodig lijkt, zal een veelvoud van de aanschafprijs zijn. Ergo: als hij bevalt, gebruiken totdat hjj het begeeft en een nieuwe kopen . :rofl:

De huidige modellen heb ik qua design niks mee persoonlijk maar voor die prijs heb je een mooi mechanische zwitser te pakken inderdaad. Geniet ervan!. Oh en we zien graag een foto op de pols

Tja, of het in die prijsklasse echt een meerwaarde is dat een horloge “Zwitsers” is betwijfel ik wel; maar ik begrijp het wel. Ik dacht zo ook.

Een service zal meer kosten als de aanschafprijs dus daar moet je je niet op baseren.
Zolang je het zelf mooi vindt en het niet enkel koopt omdat het goedkoop & Zwitsers is: :+1: doen

2 likes

System 51 is volgens mij niet te servicen

3 likes

Lekker duurzaam van Swatch :man_facepalming:

1 like

Je hebt zeker gelijk als je het strikt rationeel bekijkt. Een passie, hobby, interesse is niet altijd even rationeel. Zwitsers geeft toch een gevoel ook als is het vooral marketing in dit geval.

Ik ben het met je eens dat ‘box thicking’ met betrekking tot specificaties aan het begin van een hobby toch al snel het meest belangrijk is voor iemand die zijn eerste aankopen doet. Tot je je smaak verder ontwikkelt naar mate je meer te weten komt.

1 like

Mooi horloge voor deze prijs.

2 likes

Dat verklaart een hoop :joy:

Van wat ik zo snel kan vinden op internet is het mogelijk met de stalen case in de Irony lijn. Zoals ik al zei, het zal financieel nooit slim zijn dit te doen bij een horloge van 70 euro. Ik noemde het omdat het argument van ‘goedkoop weggooi horloge’ toch net iets minder aanwezig is nu. Ach, uiteindelijk kunnen we onszelf van alles wijsmaken als liefhebbers, als het de lol maar vergroot.

1 like

Klopt, een beurtje is met die lijn wél mogelijk.

Ik vind deze eigenlijk wel aardig:

En een goede aanbieding zeg, voor €52.50! En acryl glas, veel fijner dan mineraal glas.

Ze zijn trouwens gespecificeerd voor binnen 7 seconden per dag, samen met de 90 uur gangreserve is dat uitzonderlijk goed. Dat haalt je Seiko 5 niet. Ook niet die van €250. Sterker nog, dat haalt je Shogun/Sarx van €700-800 ook niet. (respectievelijk +40spd en +25spd voor 7s26 en 6r15)

Jammer van de 43mm, anders had ik er een gekocht.

6 likes

Zeker een mooi klassiek ontwerp! Deze is wel Quartz overigens.

Ja, je moet je nu toch wel zorgen gaan maken. Je bent al duidelijk onder invloed van dit forum.
Nu denk je nog dat je elk moment kunt stoppen met je geld verbrassen aan horloges, maar elke dag dat je hier langer doorbrengt maakt de kans op een normaal leven kleiner.

4 likes

Ah, overheen gelezen. Quartz met acrylglas is wel weer grappig voor dat geld. Het model uit de OP van €70 is wel een automaat en daarmee in elk geval heel strak geprijsd.

1 like

Zo’n Swatch 51 is prima :+1:

En vergeet niet, zonder Swatch was de helft van de Zwitserse
horlogefabrikanten er niet meer geweest :wink:

1 like

De nieuwe generatie 51 is i.d.d. gemaakt om in principe te servicen, of het dat waard is, is natuurlijk ook persoonlijke keuze. Bij de eerste 51 ging dat niet, dat waren echt wegwerp artikelen.
Het idee om volledig gerobotiseerd met 51 onderdelen een mechanisch horloge maken is fascinerend, er werd toen zelfs gesproken over een “game changer”…Nu lijkt de uiteindelijke invloed op de industrie tot nu toe zeer beperkt.
Zelf heb ik een jaar geleden een Flieger type gehad, ik vond het een leuk ding, vooral ook door die grappige rotor, helaas bleef dat ding steeds stil staan. (uiteindelijk toch maar weggeworpen…)

Ik zou het gewoon doen, waarom niet?

Gelukkig snel een beslissing genomen. Ze waren binnen een paar uur uitverkocht. Ik ben er heel erg blij mee. Wijzerplaat in het echt nog mooier door de lichtreflectie. Ik hoop dat hij een tijdje blijft tikken, ervaringen zijn wisselend op internet.

4 likes