nieuw

Hallo

Ik ben hier nieuw en wel om volgende reden:
Ik heb kortgeleden in een lade bij mijn grootouders 2 (oude) horloges gevonden en die zijn mij zo gaan intrigeren dat ik er wat over opgezocht heb en blijkt dat het nog tamelijk bekende merken zijn. Daarom mijn vraag of jullie als kenners mij een aantal dingen over de horloges weten te vertellen .

Het gaat om een omega automatic genève en een pontiac automatic .
Het enige dat ik weet is dat automatic betekent dat het horloge zichzelf opwindt wanneer je het draagt (en dit kan je ook duidelijk zien op de achterzijde van de pontiac) maar voor de rest… ik vind zelfs geen officiële pontiac website.
Dus als jullie meer weten over deze horloges laat maar horen :slight_smile:
Ik kan eventueel foto’s plaatsen.

Alvast bedankt !

Welkom! :slight_smile:

en inderdaad, met plaatjes kunnen we meer, dus als je die neer kan zetten dan zal er zeker een mooi antwoord volgen.

Oh hoh, wat een deugniet! :wink:

Van harte welkom nieuwsgierig aagje! Enneh, is allemaal positief bedoeld hoor. Ik bedoel door nieuwsgierigheid leer je, en als je leert dan groei je.

Plaatjes zouden niet alleen erg helpen, maar vinden we op het forum ook erg leuk. Ook de achterkant geeft soms extra info prijs.

Dat van automatic heb je zo te zien al door. Geneve is een bekende Zwitserse stad waar gerenomeerde horlogesmerken zijn gaan samenklonteren. Net een beetje zoals durewinkelstraten. Een merk die daar is gevestigd laat dat graag zien, net als de tekst Swiss Made.

Over Pontiac staat het een en ander op het forum geschreven, zoals hier
horlogeforum.nl/read.php?19,119608,119936

Plaatjes en verdere info zouden ons op weg helpen om je er meer over te vertellen.

Welkom; veel lees en post plezier!!

Foto’s zijn dan altijd handig en wellicht nog beter om het te vragen in het Vintage gedeelte van het forum. Daar ik vermoed dat het horloges zijn van voor 1991. :slight_smile:

Je kunt hier al vast wat lezen over Pontiac:

welkom en veel plezier op deze leerzame site.
ik hoop dat je andwoord zult vinden op je vragen. (tu)

Ik schat dat de pontiac nog niet zo oud is, er is ook bijna niets aan.
Daarjuist vond ik een onderwerp op dit forum daterend uit 2006 met als naam “pontiac automatique” . De mijne lijkt er wel een beetje op maar is een nieuwere versie volgens mij. Ook staat er geen sterrenaanduiding onder de merknaam op het voorkant van het horloge.
Ik probeer zo vlug mogelijk foto’s te plaatsen :slight_smile:

Welkom! Benieuwd naar de foto’s! :~

Hier nog een link naar meer Pontiac info.

http://www.sometimeago.com/cm_6073_pontiac_info.html

:slight_smile:

Welkom en mooie binnenkomer met die horloges.
Zoals al aangegeven, laat maar komen die foto’s.

Dit zijn ze dan, de belichting is niet echt optimaal maar hopelijk toch duidelijk genoeg.

De pontiac:

de omega:

Sorry voor de grote resolutie

Groetjes :slight_smile:

Mooi hoor, ik zou ze ook even in het vintage gedeelte plaatsen.

Mooi vintage klokjes, de Pontiac heeft een ETA 2824 uurwerk. Een prima werkpaardje die je in heel veel Zwitserse klokjes ziet.

Van de Omega weet ik niet zo veel vanaf.

Bedankt al ,

nog mensen die mij wat meer kunnen vertellen over deze 2 horloges?

Groetjes

niemand die me nog wat info kan geven?

Groetjes

Pontiac zegt me niet zo veel. Maar misschien dat Ferrie je iets meer over je Omega kan vertellen.