Nieuw

Goedemorgen allen,
Ik ben Robbert en lees al een tijd mee op dit forum. Op enkele duikertjes na zoals citizen en seiko allen automaat, heb ik gister bij Siebel de Tissot Le Locle Chrono even omgehad. Nu laat dit item mij niet meer los, aangezien ik het een fantastisch horloge vind. Ik heb mijn vrouw moeten overtuigen waarom ik in haar ogen zo’n “duur” horloge moet aanschaffen. En uiteraard heb ik geprobeerd alles uit de kast te halen om aan te tonen dat deze niet in mijn verzameling mag ontbreken. Het is deels gelukt, echter heeft zij totaal niets met horloges. (helaas). Graag hoor ik van de medeforummers hoe de betrouwbaarheid is van dit horloge. Uiteraard draagt dit bij aan het feit dat ik mijn vrouw voor 100% kan overtuigen, al vind zij van niet. Alvast bedankt en ieder een prettige zondag.

Dat is zo’n beetje het moeilijkste wat er bestaat: je vrouw ervan overtuigen dat jij een bepaald horloge wilt kopen en dat zij totaal geen affiniteit heeft met jouw hobby! Ik ken dat probleem maar al te goed. 'n Kwestie van “masseren” noem ik dat. En wellicht een schrale troost, niet alleen wij tweeen hebben er last van, maar geloof mij: wij hebben veel, heel veel lotgenoten.
Ik heb haar al eens gezegd als ik weer een horloge wilde kopen, hebben we soms niets te eten als ik dat horloge koop? Nee, natuurlijk niet, maar een goed argument kan ik jou niet geven, maar…stel je nou eens voor dat je vrouw met het zoveelste paar schoenen thuis komt, hoe zou jij dan reageren?

Anders geef je je vrouw óók iets cadeau (bij Siebel hebben ze genoeg leuke dingen). Onder het mom van "voor wat, hoort wat ", ofzo. De kwaliteit is goed, het schrijft niet veel af want er zijn veel liefhebbers die hem zouden willen overnemen, dus zo veel kosten ze niet. Je kunt beter (lees: goedkoper) één goede kopen, dan meerdere klokjes die razendsnel afschrijven (vb. goedkope quartzen). Een Rolex Datejust uit 1990 kost ± 1700 euro, maar schrijft bijna niks af, = beter dan 6 quartzen die niemand wil overnemen. Zo heb ik dat destijds ook beargumenteerd bij mijn vriendin, haha.

Ik zou persoonlijk niet iets voor haar kopen omdat je iets voor jezelf wilt kopen wat veel geld kost. Je moet op een goed moment iets voor haar kopen wanneer ze het niet verwacht. Mijn redenering is inderdaad dat 1) we niet zullen verhongeren, 2) het horloge zo ongeveer het enige sieraad is dat een man draagt, 3) horloges sieraden zijn waar met veel liefde aan gewerkt is en kunstwerkjes zijn (de meeste dan :wink: 4) dat ze zelf even in de kast moet kijken wat ze daar allemaal heeft liggen :smiley: . Ik denk dat vrouwen niet te klagen hebben over onze verzamelwoede. Dat is een flinke balk die ze eerst uit haar oog moet trekken. Overigens komt mijn meisje vandaag terug uit Japan en gaat ze horen hoe duur mijn Zeno is (morgen binnen!!!), so wish me luck! :smiley: :smiley: :smiley:

Hallo, bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee haha, nadat ze de berichten had gelezen wil ze wel graag mee naar Siebel. (om te kijken?)

groet,

Robbert

Welkom en succes met winkelen. Nou maar hopen dat niet ook zij het virus heeft, anders wordt het binnenkort wel verhongeren. :wink:

Je kunt ook (zoals ik) een mooi horloge voor je vrouw kopen en aangeven dat je het zelf zo af en toe ook wilt dragen :slight_smile: