Nieuw

Hallo allemaal. Ik ben sinds kort helemaal nieuw op dit forum. Eigenlijk had ik me al voorgesteld maar blijkbaar tegen een pc en die gaat niet meteen antwoorden vrees ik. Dan doen we het hier nog maar eens. Na wat surfen op google kwam ik (uit verveling) op dit horlogeforum uit. Het lijkt me een heel mooi forum waar heel wat verhalen uitgewisseld worden. In vele gevallen kan dit een groot voordeel betekenen! Zelf ben ik reeds jaren een fervent verzamelaar maar ook een beetje verkoper van horloges. Ik doe nooit in quartz horloges maar enkel de handopwinders/automaten. Mijn voorkeur gaat uit naar Omega, Rolex, Breitling, Longines, Zenith, Oris, Ebel en Seiko. Kopen is leuk maar als je nooit iets verkoopt houdt het ergens wel op! Eigenlijk hoor je weer wat te sparen na de aankoop van een horloge maar ik heb nooit de tijd tot ik voldoende heb. Dus verkoop ik dan maar weer iets! Ik koop vooral wat ik mooi vind en het moet ook wel een beetje waardevast zijn of in nieuwstaat en dan ook zo houden. Zo kocht ik deze week een Van Der Bauwede chronograaf met een Valjoux 7750 in. Gekenmerkt zoor zijn gouden inlegs op de rotor. Persoonlijk had ik over dit merk nog niks gehoord of althans geen aandacht aan gegeven totdat ik dit model onder ogen kreeg. De kast lijkt een beetje op een Franck Muller en dat heeft er toe geleidt dat dit horloge nu in mijn koffertje steekt. Blijkbaar na rondvraag zou dit toch wel een bekend merk zijn maar door zijn uitgebreid gamma waaronder ook juwelen, ringen en noem maar op toch wat minder in het daglicht gesteld. In elk geval met 3 banden erbij waaronder een mesh, de originele lederen met vlindersluiting en nog een gewone lederen band voor vlindersluiting. De originele doos vond ik in Maastricht maar de naam mag ik misschien niet vermelden. Dusja, bijna helemaal compleet mocht ik ook de kaartjes hebben! Maar dit zoekwerk over dit horloge vond ik zo leuk, met wat hulp van YouTube maar uiteindelijk ook hier ben ik meer te weten gekomen over dit merk. Elk jaar in de vakantie ga ik naar Zwitserland en vertoef dan enkele dagen in Biel/Bienne waar ik het Omega museum bezoek en waarna ik verder rij naar Genève voor het Patek Philippe museum. Helaas heeft Corona stokken in de wielen gestoken van vorig jaar maar ook dit jaar. Uit veiligheid ben ik niet geweest. Tot slot hoop ik en verwacht ik ook dat ik op deze site heel wat kennis ga mogen opdoen en misschien ook wat kennis uitwisselen of kopen/verkopen na verloop van tijd. Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb, toch een diamant voor elke horloge liefhebber denk ik dan… Vele groetjes, Bart.

34 likes

Welkom op dit mooie forum :wink: weet zeker dat je hier voldoende tijd kan besteden.

Gebruik af en toe je spatiebalk. :sweat_smile: Dit ga ik zo echt niet lezen… …maar toch: Welkom!

4 likes

Welkom Bart! Iedereen is hier verslaafd aan foto’s, heb je er daar een paar van?

1 like

Welkom! Heel benieuwd naar wat foto’s :grinning_face_with_smiling_eyes:

Potverdikkeme dat is nog eens een uitgebreide introductie :slight_smile: welkom op het forum en veel lees&kijk plezier :v:

af en toe “adem happen”! :rofl: :rofl: :rofl:

2 likes

niet voor niks dat de pc niet wou antwoorden, hij gaf het ook eerder op! :rofl: :rofl: :rofl:

Welkom op HF Bart , veel leesplezier :+1:

welkom-home

Welkom Bart

Welkom bij t forum, enjoy!

thank you

Mijn beste,

Bart, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Bart op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Van harte welkom Bart!

Welkom…:+1:

Welkom hier bij HF !

Welkom, Bart “NoEnterKey” Schepers :nerd_face:

2 likes

Spaties genoeg. Hij kan beter wat enters gebruiken :nerd_face:

3 likes