Nieuw

Hallo beste liefhebbers,

Na lange tijd jullie forum te hebben geraadpleegd en als tijdverdrijf te hebben gebruikt is het voor mij tijd om af en toe iets bij te dragen.

Over mij:
Ik heet Wim, ben 25 en woon sinds kort in Haarlem na in Groningen te hebben gestudeerd.

Over mij en horloges:
Mijn eerste swatch kreeg ik op mijn 9e, niet echt een pracht om te zien, maar als eerste horloge zeker mooi genoeg voor een wild kind dat de meeste dingen niet langer dan twee dagen heel weet te houden. Het horloge heeft het volgens mij een jaar of vijf overleefd totdat de redelijk nieuwe batterij ging lekken en het uurwerk had vernield.
Ondertussen ben ik met mijn vader gaan duiken, en op mijn 12de kreeg ik van mijn vader een simpel duik horloge met de tijd en een draai ring. Het merk kan ik mij niet herrineren, maar het was niet erg goed, na een duik of 20 was het al afgelopen en werd het opgevolgd door een Citizen Hyper aqualand, welke nog steeds loopt, en waar ik zeer tevreden over ben, vooral aangezien deze een redelijk uitgebreide duik computer en logboek functie heeft.

Op mijn 17e verjaardag kreeg ik een citizen ecodrive chrono staal. Deze heb ik tot mijn 21 ste gehad, waarna deze na een zware stoot niet meer liep en wel erg rammelde. Een horlogemaker (Kronos Groningen) verzekerde mij dat deze niet meer te repareren was en bood mij een stevige korting aan bij aankoop van een nieuwe.
Het werd een Citizen Eco Drive Chrono Titanium.

Ondertussen zijn een aantal minder belangrijke horloges gepasseerd, daarover later meer.

Op vakantie in Rusland (2004) Heb ik een Poljot Aviator handopwindend mechanisch horloge gekocht, met een 24 uurs wijzerplaat, deze is helaas onlangs definitief overleden, na al een keer of 8 het erg bolle glas te hebben laten vervangen.

Ongeveer een jaar geleden heb ik via Wereldhorloges een Poljot Aviator Chrono besteld, na een kort geschil over de omschrijving werd deze netjes omgeruild voor een duurder exemplaar.

Dit jaar heb ik besloten van mijn spaargeld een wat luxer horloge te kopen.
Eerst wilde ik een IWC pilot chrono, maar nu mijn vriendin wil leren duiken ben ik toch voor de IWC Aquatimer Chrono in staal gegaan. Deze komt bij Santos in Haarlem vandaan, ik ben zeer te spreken over hun service, communicatie en de gegeven korting. Het horloge heb ik nu net 3 weken in bezit en heb het nog niet af gehad.
Het loopt ondertussen 1 seconde achter t.o.v. teletekst, Dit lijkt mij wel erg nauwkeurig.

Even in het kort mijn horloges.

1 Swatch quartz (overleden)
2 Simpel duikhorloge (overleden)
3 Citizen Hyper Aqualand, super horloge.
4 citizen eco drive chrono staal, erg goed (dood)
5 Swatch skin chrono aluminium (verkleurde heel snel, weggegooid)
6 Swatch Scuba (Leuk voor de prijs) Ook één aan mijn vriendin gegeven.
7 Swatch Irony diaphane chrono, simpel, matige kwaliteit
8 Poljot Aviator 24h (helaas Borsjt) (wil wel nieuwe)
9 Citizen Eco drive Chrono Titanium, top horloge
10 Poljot Aviator Chrono 42 mm, erg mooi horloge.
11 IWC Aquatimer Chrono staal, +++

O ja, ik zie hier ook nog het Velona zusters horloge van mijn moeder liggen, die ik ergens rond mijn 11de van haar zal hebben gehad. Het loopt prima.

Mijn vriendin heeft van mij laatst een Breil Milano gehad, ze is er zo blij mee dat ze het niet wil ruilen, ook niet voor een IWC ingenieur midsize.

Ik hoop dat jullie alles nog kunnen volgen, zodra het me lukt goede foto’s te maken zal ik ze plaatsen.

Hallo Willem.

Van harte welkom!
Ik wens je veel lees- en kijkplezier!

Groeten,

Ron.

Ennuh… niet verplicht, maar toch wel dringend gewenst…foto’s!!!

Hallo Willem,

Welkom op dit voortreffelijke forum van horlogezotten!

Vrgr,

Vincent

Mijn beste,

Je hebt ons een indrukwekkende horlogelijst voorgeschoteld. Een enkel horloge is overleden, een andere in de revisie en weer een andere vandaag om de pols. Je beleefd er duidelijk plezier aan en geeft zo de horloge dimensie een toegevoegde waarde.

Dus bij deze: van harte welkom op dit magnifieke forum.
Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom en veel plezier op het forum.

Groet,
Alex

Welkom… Goede keus: ik ben in Haarlem opgegroeid en heb een poosje in Grunnin’ gewoond - allebei prachtsteden.

De IWC aqua chrono - ook niet verkeerd :slight_smile:

Groet
Mark

Avond!

Welkom op dit leuke horloge forum. Het relaas is prima te volgen:) Nu maar wachten op de foto’s;)

Welkom hier! Ik wacht gespannen op de foto’s! :slight_smile:

welkom willem, serieuse sprong voorwaarts die je gemaakt hebt van ditizen, over poljot naar IWC
ik wacht ook op foto’s en have fun hier

Hoi Wim,

Ook namens mij hartelijk welkom hier. Je zult het hier vast naar je zon hebben.

Groeten,

Martin

Vooral de foto’s van de overleden horloges zijn wij dol op.

welkom

Welkom Willem!

Willem’s en Groningen zijn cool;)

Heb ook een Breil gehad, maar ze wil hem niet ruilen tegen een IWC? Ik wel!:wink:

Ik heb de eerste foto’s gemaakt, best lastig. Volgende week zaterdag ga ik verder, Ik gebruik het fototoestel van mijn werk, volgens mij werkt alleen de zoom niet optimaal om foto’s van horloges te maken.


Dit is dus het IWC Horloge. Ik had 'm wel even op mogen poetsen.

Mooie foto’s van een prachtig strak vormgegeven horloge(tu)

AAAAARGGHHH,…

Zo’n horloge hoef je niet op te poetsen,…

Zucht, mooi hoor,…

Is tie nou zwart of d.blauw?, staat beiden op dit horloge.

En welkom op het forum natuurlijk

Kijk - da’s nou een mooie chrono ! Ik ben niet zo’n fan van chrono’s, maar deze…
Fraaie vormgeving, zeer mooie metalen band,uitstekende bediening en een goed formaat. Een poosje geleden had ik 'm eens om en het had niet veel gescheeld of ik had 'm daar in laten pakken… Kon me nog NET beheersen :slight_smile:

Erg mooi !

Groet
Mark

Bedankt voor alle hartelijke begroetingen en complimenten.
Het is zwart, het blauwe komt van de Coating van het saffier glas.
Ik heb ook de originele rubberen bandjes bij het horloge, zowel de normale als de XL voor het duiken. Daarmee wordt het horloge wel een heel stuk sportiever, ik zal kijken of ik hier ook nog foto’s van kan maken.

Een knaller, Willem!