de meest gebruikte auto chrono caliber is de 7750, en dan ontkom je niet aan een royale dikte van ruim 14mm; wil je 'm ook nog eens proper waterdicht hebben tot serieuze diepte, kan je er rustig wat millimeters bij optellen. Wil je ook nog eens een roterende bezel, domed crystal, etc, dan pruttel je al rustig richting de 16mm, dus die 17 van omega is helemaal niet raar. Het is zoiets als het hebben van een snelle auto en klagen dat 'ie benzine zuipt. De Sellita SW500 en afgeleiden zijn gebaseerd op de 7750, dus dat merk je ook aan de specs. De echt dunne chrono’s zijn gewoon heel, heel erg duur. De Daytona is heel dun, net als JLC’s, en nog wat anderen maar die zijn, zoals ik al zei, heel erg duur.
Nja, klopt natuurlijk wel. Misschien is het gewoon de combinatie zelf die nergens op slaat - een chrono met automaat, en dat dan in een duiker. Alsof je op die snelle auto van je, een trekhaak en plastic dakkoffer zou monteren.
Deze bijvoorbeeld…
… kosten ruim minder, en klokken af op respectievelijk 13 en net-geen-14 millimeter.
Ik vind hem juist wel tof!
Ik weet niet wat mijn telefoon doet, maar dat moest Omega zijn ![]()
Voor die prijs zou een VJ 7750 zonde zijn. Gelukkig steken ze er een 9900 in, die wel 7.6mm dik is (1mm dikker dan de primero). Dus ze konden wel beter hun best gedaan hebben bij de cal 9900.
Nu, als je kijkt naar een Doxa Sub 300T, die even diep kan gaan:
13.65mm dik met een 4.6mm binnenwerk
Tel daar de 3mm extra dikte door cal 9900 bij, dan kom je op 16.65mm. Bij Omega gaan ze nog 0.55mm dikker, vermoedelijk door domed glaasje in combinatie met de grote diameter.
Moraal van het verhaal blijft voor mij:
“Een duiker-chronograaf is onzinnig”
Duikers gebruiken het niet, en zeilers die hebben aan 200m WR meer dan genoeg.
Het gaat om een “44 mm timepiece that appears in the action-adventure video game, 007 First Light”. Daar moeten we niet zo zwaar aan tillen. ![]()
Kan niemand van ‘t forum dit horloge even kopen en dan doorzagen. Zo kunnen we precies zien waar die 17mm nu vandaan komt.
Ik vind 17mm bij 44 diameter te fors. Lug to lug kan nog wel bij mijn krappe 17cm pols ![]()
Dik duiker Chrono🤣
Nu brengen ze de bond editions al uit zonder dat er een film is
holy smoke!
15 jaar terug tijdens de Panerai hype zou dit misschien nog net hebben gekund. Maar vandaag de dag lijkt mij dit een lastige om te verkopen. Zelfs met de Bond-premium.
Jammer, de trend is nu juist om wat meer elegantie in horloges te krijgen. Stel dat Omega voor een Goldeneye Seamaster was gegaan, maar dan in een modern jasje - dat zou juist supergoed werken.
Met een beetje fantasie is die ene subdial een
Goldeneye
Ben eerder benieuwd om wiens pols die komt te hangen
Die gaat iig niet stiekem binnen kunnen sluipen ![]()
Man man wat reuzen ding. Dit noem je bijna een klok
Hoopte dat we weer stapje dichterbij
Eens!
Hopelijk speciaal gemaakt door Q en ligt hij niet in de winkel
Wat mij betreft, een veel te groot volume… en persoonlijk vind ik dat een diver nooit subdials zou mogen hebben…
Ik hoop dat de drukte en complexiteit die het horloge uitstraalt geen voorbode is voor de film die gaat komen. Ik hoop op een back to basic benadering, dit horloge biedt weinig hoop.
Ook wel interessant dat de game voor de film verschijnt.
Omega breng voor elke poep en scheet specials uit alsof ze Seiko 5 maken.
Ik maak me wel een beetje zorgen hoe ze zo uitgedund op de markt staan
Te groot
Te Dik
9900 is wel een super goed uurwerk.
Ben er wel een fan van.
Maar echt net een dumbell om je pols denk ik.