Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Wat vind je verbeterd tov de vorige?

1 like

Het opgelegde logo, de druppelvorm aan de chrono wijzer, de band (incl. sluiting), de optie voor de nylon band en het uurwerk is net wat aangenamer om naar te kijken.

Of het een verbetering is laat ik in het midden… mooier vindt ik het.

3 likes

Vind hem wel mooi …

De extra 2K die de Apollo 11 50SS heeft gekost levert toch goud, ceramic bezel, flatlink bracelet, en limited verpakking/box op. Wat mij betreft een gerechtvaardigde stap achteraf bezien.

2 likes

Ik ook, al vind ik die rare streepjes op de clasp echt… raar. Zeker niet mooi. Voor de rest is het ding wel prima.

1 like

Beetje retro. Maar past er wel bij.

Bah ik kan me er echt niet over zetten. Zo’n rare beslissing. Geen enkele vintage clasp van Omega had dit.

Valt irl misschien wel mee hoor, en het moet geen breekpunt zijn.

Ik ben ook geen fan van de streepjes op de clasp. De band vind ik ook zeker niet mooier. Ook vind ik het net iets te veel tekst op de caseback. Is dat jaartal erbij nu echt nodig? Voor de rest vind ik het kleine verschillen ten opzichte van de vorige. Naar mijn mening geen rechtvaardiging van de forse prijsverhoging. Alhoewel het uurwerk natuurlijk wel verbeterd is.

Maar ach… smaken verschillen en ieder zijn mening. Ik laat het in ieder geval voorlopig bij mijn trouwe vriend. Tijd om de werkdag af te ronden. :grinning:

1 like

De wijzerbusjes zijn nu gewoon niet meer gelakt. Is bewerkelijker om te maken in elk geval. Onder vergroting ziet het er technisch OK uit. Optisch heb ik ook liever de geheel witte wijzertjes. Ik neem aan dat men hier wel begrijpt dat de wijzers OP rader-astappen gedrukt worden, en niet ergens IN gespijkerd worden. :wink:

Qua uurwerk, co-axiaal voegt wat mij persoonlijk betreft niks toe - heb de mijne (1861) een paar keer nageregeld en die loopt nu plus 2 sec. per week. Veel liever had ik een kolomradchrono gezien als in de 321. Maar ja, dan schieten ze zichzelf in de voet qua premium-gehalte van de 321…

4 likes

Dan kun je ook de nieuwe kopen. Hesalite.

Edit. @belgianmoonwatch was me voor.

Ik heb uit zeer betrouwbare bron binnen Omega vernomen dat ze eerst ducttape wilde gebruiken maar dat werd afgeschoten door NASA.

4 likes

Dus de Flight Qualified IN 1965 is gedaan omdat het horloge niet door NASA is approved. Anders zou het net zoals bij de 861 en 1861 gewoon hetzelfde zijn gebleven.

1 like

Ah dus dat is hoe ze al die rondvliegende ruimtezooi willen vangen!

3 likes

Als je naar je Rolex kijkt is die eigenlijk gewoon perfect :ok_hand:

De 124060? Zeker hoor. Qua moderne daily kan er niets tegenop.

1 like

Zelf ervaring met deze band? Staat goed op een speedy zeg

1 like

Zie ik nou goed dat er faux patina op de uurmarkeringen zit?

1 like

Totaal niet. :rofl:

@tompj laat je ons weten hoe die bevalt als je hem binnen hebt. Vind hem zelf ook erg gaaf.

2 likes

Thanks @tompj :joy:

2 likes

Ik vindt de band en sluiting van de nieuwe ook niks…ik heb in december nog snel de oude gekocht (006 met saffier, open caseback en 1863 uurwerk) maar heb hem nog niet gedragen…toch is de twijfel weer toegeslagen…:confounded: