Nieuwe details(vind ik niet mooier) aangepaste band(ECHT veel beter) aangepast uurwerk(Echt veel beter, moest gebeuren, echt een dijk van een uurwerk nu) maar nog steeds een Speedmaster(gelukkig wel)
Van eur. 4700,- in januari 2020 naar eur. 6300,- in januari 2021…34% duurder (ik vind het veel te veel duurder geworden, had in mijn beleving naar max eur. 5.700 mogen gaan).
Band is echt veel mooier geworden en het uurwerk is beter. Maar het prijsverschil is wel echt fors. Denk dat de ‘oude’ richting 5k gaat binnen nu en een paar maanden.
Nee ben ik met je eens. Ik vond de snoopy al fantastisch toen ze 20k waren. Veel te duur denk je dan, had je achteraf er prima een jaar plezier van kunnen hebben met geld toe heb maar een “gewone” moonwatch gekocht
Het opgelegde logo, de druppelvorm aan de chrono wijzer, de band (incl. sluiting), de optie voor de nylon band en het uurwerk is net wat aangenamer om naar te kijken.
Of het een verbetering is laat ik in het midden… mooier vindt ik het.
De extra 2K die de Apollo 11 50SS heeft gekost levert toch goud, ceramic bezel, flatlink bracelet, en limited verpakking/box op. Wat mij betreft een gerechtvaardigde stap achteraf bezien.
Ik ben ook geen fan van de streepjes op de clasp. De band vind ik ook zeker niet mooier. Ook vind ik het net iets te veel tekst op de caseback. Is dat jaartal erbij nu echt nodig? Voor de rest vind ik het kleine verschillen ten opzichte van de vorige. Naar mijn mening geen rechtvaardiging van de forse prijsverhoging. Alhoewel het uurwerk natuurlijk wel verbeterd is.
Maar ach… smaken verschillen en ieder zijn mening. Ik laat het in ieder geval voorlopig bij mijn trouwe vriend. Tijd om de werkdag af te ronden.
De wijzerbusjes zijn nu gewoon niet meer gelakt. Is bewerkelijker om te maken in elk geval. Onder vergroting ziet het er technisch OK uit. Optisch heb ik ook liever de geheel witte wijzertjes. Ik neem aan dat men hier wel begrijpt dat de wijzers OP rader-astappen gedrukt worden, en niet ergens IN gespijkerd worden.
Qua uurwerk, co-axiaal voegt wat mij persoonlijk betreft niks toe - heb de mijne (1861) een paar keer nageregeld en die loopt nu plus 2 sec. per week. Veel liever had ik een kolomradchrono gezien als in de 321. Maar ja, dan schieten ze zichzelf in de voet qua premium-gehalte van de 321…