Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Een concreet doel had ik niet maar het was een goed jaar en ik wilde mezelf eens wat leuks geven :wink:

Dit moonwatch model zie ik veel en het blijft maar trekken echter ik heb ook wel eens geroepen dat hij saai is maar je mag eigenlijk niet oordelen over horloges die je niet zelf gehad hebt…kortom de trekker was snel overgehaald en ik heb tegelijkertijd de FOIS gekocht. Deze was me toch echt te klein en de milky ring van het saffier stoort me niet in de Moonwatch dus de FOIS is nu van Niglo en ik heb een Seamaster Great white teruggekregen :+1:

Ik ben bang dat ik er snel op uitgekeken ben…

5 likes

Is dit wel een productiemodel of is dit een dummy? Want wat doet die extra “dot” tussen 500 en 400 op de lunette??

3 likes

Dot zit ook op mijn A11 maar daar is die van goud.Screenshot_20210105-223038

3 likes

Is het een 450 indicatie wellicht? Ik zie nu pas dat het ook gewoon op mijn 1861 Moonwatch zit haha.

4 likes

Zo hard rijd ik niet dus kan het niet testen.

2 likes

Had je toch bijna weer een fenomenaal prijsverhogend puntje op de bezel gevonden. ‘Dot over 400’ of zoiets. Pats, meteen 3 mille duurder die bezel.

2 likes

Foto van een kennis. Links de witgouden en rechts de gewone

8 likes

Zie weer overal de push-pins. Kan mij niet helemaal bekoren qua afwerking.

1 like

Duik je zo diep dan? :slight_smile:

Heerlijk de rechtse met de nieuwe step dial :ok_hand:

4 likes

Het is geen swimmaster he :slight_smile:

1 like

Jup, dat!
Valt me tegen. Voor het geld wat ze nu gaan kosten moet de band 99% zijn, en geen 85.

Het klopt dat je onder water beter niet de pump pushers moet gebruiken. Maar een 60 jaar oud horloge vergelijken met een nieuwe…

1 like

Het is gebruikelijk dat er een minimale speling tussen de eindschakels en de lugs zit, anders krijg je dat klereding er nooit goed tussen. Door de schaduwwerking en stevige spots van de AD/OB valt het extra op denk ik. Ik heb het met een iets te overenthousiast gemodificeerde 1479 band ook maar ik zie de springbars niet zitten.

Bij een willekeurig ander merk zie ik het ook :wink:
afbeelding

Neemt niet weg dat je het niet hoort te zien! Ben het wel met je eens. Maar alles wordt lelijk met dikke spots erop.

3 likes

Dan kan je denk ik beter een seamaster kopen :wink:

Foto in daglicht. Niet van mij! Valt wel mee dan met die eindschakels!

Nog wat plaatjes!

Kortom! Corduroy jasje aan en die sluiting staat helemaal retro! :wink:

13 likes

Dat lijkt me zeer sterk. Het ding is waterdicht tot 50 meter. Omega zal dit ook steeds bevestigen, en dat wil zeggen dat je er ook mee kan zwemmen. Dat je nu niet op die pushers moet gaan duwen, is een andere zaak. Maar door wat te zwemmen, gaat je speedmaster niet plots lekken. Laat het gewoon af en toe testen en je zit goed. Maar dat geldt evenzeer voor een DSSD of Ploprof, die zijn ook niet immuun aan lekkages.

1 like

Oh man nou! Hier zie je echt mooi de meerwaarde van de step dial! :heart_eyes:

Deze speedmaster misschien wat voor je? Staat alleen een typefout op de dial, er staat seamaster op… wel zelfde uurwerk volgens mij.

1 like

Nee dat is een automaat en ander chronograaf uurwerk. Maar wel beter voor mensen die graag snorkelen idd.

2 likes