Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Dit is wel hetzelfde uurwerk als de 3-subdial Speedy automaten van 44,25mm volgens mij.

1 like

Klopt maar dus niet de handopwinder master chronometer 3861 van dit topic :wink:. Gelukkig maar, de Omega automaten zijn veel te dik

2 likes

Kan iemand mij nog vertellen of Boutique only’s voor altijd exclusief blijven voor boutique’s? Of komen deze na een poos ook via de AD beschikbaar, desnoods alleen op bestelling?

Ik denk dat het in de naam zit; boutique only. Misschien dat hij als tweedehandsje bij de AD terecht kan komen…

Mooi!

De stepped dial, de band en het uurwerk zijn echt wel een stapje omhoog. De sluiting vind ik niet briljant, maar te doen. Het zal nog lastig worden niet te zwichten voor een nieuwe. Heeft hij een snelverstelling eigenlijk?

4 likes

Balen zeg. Jammer dat merken dit doen… Dacht misschien alleen tijdelijk. Vind de rosé gouden echt zo mooi! Maar net te prijzig, dus dan maar wachten op een tweedehandje :slight_smile:

zou deze Rose gouden dan ook op Schiphol terecht komen? Aangezien daar een Omega boutique zit en niet een AD/ Shop in Shop.

Sja, soms maken ze ook specials met bepaalde AD’s. Die zijn dan alleen bij die AD beschikbaar. Het is wat het is.

Misschien komt er tzt wel een afgeleide (net even anders) van een boutique only gewoon op de markt, maar dag is uiteraard niet de unieke en gelimiteerde versie…

1 like

Nee het lijkt er niet op, anders had de sluiting op deze render niet twee afstellingen voor de band.

Maar met een “on the fly” afstelling zou de sluiting veel langer en dikker worden. Dat gaat weer ten koste van het ontwerp. Ik denk dat ze ook klem zitten tussen allerlei groep patenten om met wat slims te komen. De Vacheron Constantin Overseas werkt met een mooi “trek” systeem waarmee je de sluitingschakels meer lengte kan geven door eraan te trekken. De A Lange & Sohne Odysseus heeft hetzelfde druksysteem als wat IWC ergens in 2012 introduceerde (beide onderdeel van de Richemont Group). Ik denk dat het dus met beperkingen te maken heeft. Ze hadden de sluiting wel iets langer mogen maken, zodat er twee extra fijnafstellingen bij konden. Ik heb het niet gemist, maar het kan vervelend zijn.

3 likes

Dat ene gaatje extra helpt al. Ik vrees dat ik hem wil.

2 likes

Doe effe n PB voor je huidige? :innocent:

1 like

Die is niet meer in productie natuurlijk, dus dat wordt een dure grap!

2 likes

Lol. :joy:

1 like

Zoals voorspeld Tom :wink:


Hij blijft mooi die collectie van je
Goed om te zien dat de JLC en de (nieuwe) Explorer nog steeds het solide hart vormen
Waarschijnlijk nu verrijkt met de Omega Museum Chrono
Benieuwd of je wel eens twijfelt over de Glashutte?
Gelukkig weer een GS in je collectie. Dat hoort ook bij je (collectie)
De B&R en Holthinrichs zullen tzt wel weer verdwijnen
Tenslotte je haat/liefde met de Speedmaster
Wordt zeker ingeruild op de 2021 versie

1 like

Two to go :grin:

1 like

Veel te duur. Zeker als je niet bij een AD koopt, maar particulier.

Past dan wel weer in de trend van Omega. Ik vind de nieuwe Speedmaster erg mooi. Zelfs mooi dan zijn voorganger, maar de prijzen zijn wel erg idioot omhoog gegaan. Niet in verhouding!

1 like

Huh? Ik dacht dat je geen horloges met winst mocht verkopen binnen 6 maanden?!

1 like

5800 list toch?
Ik zie zojuist eentje erop komen voor 4.000€

Da’s de Hesalite. Niet onredelijk denk ik.

Ah ja te snel gekeken!