Dan stuur me aub een pm met wat meer info…
Hier was het enorm moeilijk om toch wat te onderhandelen… laastste exemplaar gekocht met kleine 10% korting… maar meer zat er niet in… (misschien door combinatie corona tijden en niet meer kunnen bijbestellen van de 1861) Een juwelier in een mondaine badstad hielp alvast ook niet echt:see_no_evil:
Nu… de nieuwe is nog wat duurder… benieuwd wat daar de kortingen op gaan zijn
Ben je bij Schaap & Citroen in Den Haag geweest?
Daar kreeg een kennis een mooie korting op een Vacheron Constantin en toen ik de volgende dag binnenliep voor dat specifieke model, was er niks meer mogelijk. Ik had mijn haar nog zo mooi gekamd, net pak aan, tanden gepoetst. Het mocht niet baten
Hahaha… ik zie het al voor me Strak in het pak… jammer dat het niet mocht baten
Het was niet in Den Haag… maar in België in De Haan (close but no cigar😄)… maar gelukkig wel super sympa mensen met mooie service aanbod
Nu… de laatste items zullen ze inderdaad wel afwegen tegenover de vraag… en het prijsverschil tussen nieuw en oud is groot genoeg om een lagere korting toch prijsgunstig te houden (denk ik zo)
Haha ik dacht er nog aan! Knokke of De Haan. Maar moest ook meteen aan die kruideniers van Schaap & Citroen denken. Anyway, net nog bij mijn AD in Utrecht nagevraagd en maximale korting is iets meer dan 10% met gratis levering aan huis. Dus er is wel wat mogelijk, maar fikse kortingen zoals vroeger is echt een no go lijkt het.
Zoals die band valt is toch wel heel cool. Als je snel kijkt zou het gewoon een 1479 noemen.
Nog even over nagedacht maar ik blijf het toch een beetje raar vinden dat bij deze update/upgrade niet voor een keramische insert is gekozen.
Zoals die band valt is toch wel heel cool. Als je snel kijkt zou het gewoon een 1479 noemen.
Nog even over nagedacht maar ik blijf het toch een beetje raar vinden dat bij deze update/upgrade niet voor een keramische insert is gekozen.
Klopt, de aanpassingen zijn echt top! Vindt hem zelf wel echt te duur dus zal niet snel mijn huidige speedy er op inruilen.
Insert is gelukkig zo gebleven. Keramisch had afbreuk gedaan aan het vintage karakter van de Moonwatch.
Snap die keuze wel, de aantrekkingskracht voor de handwind Speedmaster is toch dat hij naar de maan is geweest. Die aantrekkingskracht neemt wel af als je er teveel aan gaat sleutelen. Daarnaast krast die bezel toch amper en weegt dit een stuk minder.
De band is inderdaad een flinke vooruitgang, jammer, hoewel begrijpelijk, dat ze deze niet laten passen op het uitgaande model.
Ik vind dit vooral een vreemde keuze om dit niet voor de saffierversie te doen. Applied logo, keramische bezel, wellicht zelfs applied indices (indexen). Dan is dat echt een moderne versie met vrijwel dezelfde looks en een mooie tegenhanger van andere moderne horloges. Alhoewel een handopwinder nooit echt als modern gezien zal worden. Ik denk dat er veel mensen zijn die ook de gewone Moonwatch willen, maar ook de krasvastheid van het saffierglas.
Mooi uitgebreid artikel van Monochrome:
Ik had het al eerder gelezen maar niet zeker of het ook besproken is, maar deze nieuwe Moonwatch is dus dunner dan de voorgaande edities. Scheelt een halve mm haha, maar wel knap. Vaak wordt het juist groter of dikker na iedere vernieuwing.
Het is duidelijk dat de persuitvoering niet helemaal 100% is. Hier zit de springbar niet goed of er moet een dikkere in.
Lekker hoor!
Helaas net twee maanden geleden een 1863 gekocht haha
@Watchstick_81, hey Jordy… ik zie jou hier een beetje als kenner en dank daarvoor. Wat is volgens jou de echte moonwatch, welke referentie vind je het bijzonderst, mooist of speciaals… gewoon benieuwd… verder niks… thanks alvast!
Aaahh mag ik ook meedoen?!?
Haha ik ben zeker geen kenner hoor! Wel ervaringsdeskundige. Ik ben meer iemand die het gewoon probeert in plaats van het kapot te redeneren of iets eindeloos opzoeken, terwijl je het beter kan ervaren.
Mijn mening: de laatste echte zuivere evolutie van de echte “Moon watches” (dus de referenties die naar de maan zijn geweest) is de allerlaatst gemaakte 1861. Waarom? Omdat deze geen stap teruggezet heeft naar het verleden en een resultaat is van jarenlange subtiele updates. De 1861 is de laatste jaren ook veel beter afleesbaar dan die van 20 jaar geleden. Alleen de band en doos zijn de afgelopen 25 jaar gewijzigd als ik mij niet vergis, maar de kwaliteit van de print op de wijzerplaat is vele malen beter uitgevoerd waardoor het veel meer contrast heeft. Ik heb twee maanden geleden een 3572.50 1863 gekocht uit 1999 (zie foto hierboven) en dacht dat deze mijn 2017 Moonwatch ging vervangen. Maar ik schrok van de mindere print op de wijzerplaat.
Ik vind de nieuwe 3861 wel mooier dan de 1861, met de stepped dial en teardrop chronowijzer. Maar als je het hebt over de “laatste” echte van de Speedmaster evolutie, dan is het zeker de 1861.
Maar het is sowieso bizar dat er al zolang nonstop een icoon wordt gemaakt met zulke minimale verschillen. Die iconen zijn op één hand te tellen denk ik.
ik help je wel van je hasalite safier speedy af hoor, kun jij mooi een nieuwe kopen
meteen herhaling van de oproep dat als er mensen hun oude speedy gaan intruilen voor een nieuwe. Ik ben nog op zoek naar mooie gebruikte een speedy
Haha wie weet! Hij ligt nu bij Watch Inside Rijssen (certified Omega service center) voor een grote beurt en meteen een Mitsukoshi dial change. Dat was jij ook van plan toch?
Waarom geen nieuwe? Vanwege de garantie? Als je een gebruikte koopt en meteen een full service er tegenaan moet smijten wordt het niet echt goedkoper.
ik was exact dit van plan inderdaad. Plexi met saffier caseback heeft mijn voorkeur en scheelt dan toch nog wel flink met een nieuwe met een Mitsukoshi dial en wijzerset erbij.
Ah zo! Ja dat is echt een perfect horloge. Dan moet je ook op zoek naar een 3572.50!
Ik heb deze van @Gradus overgenomen en hij was nog zo goed als nieuw! 21 jaar oud bleek na het opvragen van het Omega extract. Helaas ook nooit service gehad, dus meteen naar de Spa voor een flinke opfrisbeurt. Hij was nog zo mooi dat Gradus al een hartaanval kreeg toen ik hem neerlegde zoals hij nu ligt haha.