Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Dat is de 3861 saffier naast de 1861 hesalite. Ik denk dat het saffierglas de wijzerplaat iets scherper weergeeft of ze hebben de dial print opnieuw verbeterd. Zover dat kan met dat maanlandschap van de messing wijzerplaat :wink:

2 likes

dat is inderdaad een mooie, ik dacht er afgelopen weekend een op tekenen halen via het forum maar die bleek aan meerdere personen toegezegd. En scheelt toch 1k met een nieuwe met dialchange erbij.
sinds gisteren heb ik trouwens ook een 3573.50 gezien welke dezelfde hesalite safier configuratie lijkt te hebben.

1 like

Ook wel een beetje drukker vind ik

1 like

De tweede “3” in de referentie staat juist voor de update naar saffierglas.
Zie deze cataloguspagina uit 2008.

1 like

top wist ik niet

1 like

Ik vind die nieuwe bracelet mooi gelukt. Doet mij denken aan de president bracelet van Rolex en het ziet er wat luxer uit. Nieuwe dial is mooi in balans. Ik vind de update goed geslaagd en ik kan niet wachten om hem in het echt te zien!

1 like

zag er ook een staan met een mod met de dial van de BC345.0802 white gold speedy (waar er 20 van gemaakt zijn). dat is ook wel een erg mooie dial. (dit is een van de 20 wit gouden speedy’s een geen mod).

3 likes

Prachtig! Ik weet alleen niet of het vreemd staat met een wat grauwer 316L stalen kast en band.

Ik ben bang dat ik niet over Jordy heen kan
 en het kan zijn dat ik je vraag verkeerd begrepen heb. Ik vind de móóiste Speedy’s die pre-moons met opgelegd logo en heerlijk romige indices. Maar die zou ik niet dagelijks dragen.

De band van de 3861 is fantastisch en de step dial ook. Ik zou mijne er zo op inruilen denk ik.

3 likes

Haha dat heb ik wellicht ook gedaan, want ik dacht dat de vraag ging over de 3861 en de 1861.
De mooiste Moon watch is natuurlijk één van dĂ© 145.012’s die daadwerkelijk op de maan is gedragen. Alleen is dat NASA eigendom dus als ze je er mee pakken, mag je het inleveren. Er schijnen nogal wat “zoek” zijn geraakt. Maar realistischer: de “gewone” 145.012 is voor mij de echte Moonwatch.

1 like

(Ballen eraf gehaald
 )

4 likes

Het design team gaat hier vast al jaren los op: “Al onze klanten lopen met piemels op de dial rond en ze hebben het niet door”. :smirk:

1 like

Ballen eraf hoeft niet hoor.

Ben jij zo iemand die vroeger piemels op deuren van openbare toiletten tekende?

9 likes

Ja soort van, vooral op de deurtjes van kluisjes op de middelbare. En in de lift. Maar ook andere symbolen
 :sunglasses:

2 likes

Je kan ze soms gewoon vertrouwen. Want er zijn natuurlijk pump Pusher die de boel juist meer afsluiten alsmede druk op staat van buiten.
Random zeggen dat Pp niet te vertrouwen zijn gaat wel ver.

Oa. De Jaeger LeCoultre DSC met pump pushers is gewoon waterdicht. Net als sommige de zenith el primero horloges met pumppushers.
Blancpain bathyscape chrono is hier ook een voorbeeld van.
Jawel. Gewoon 100 m.

Maar goed. De speedy is ontworpen voor de autosport. En die doen het lastig onder water.

2 likes

Haha nee hoor de vraag van geheel vrij te interpeteren en jullie kiezen dus
 helemaal goed! Thanks

Volgens mij droeg Buzz Aldrin de 105.012 en Michael Collins (die niet uitstapte maar in de module bleef) de 145.012. Correct me if I’m wrong.

1 like

Ze zijn allebei op de maan gedragen. Maar je hebt gelijk, de 105.012 was de eerste. Ik heb nog steeds 145.012 in gedachten, dat was lang het idee. Verschil tussen beiden zijn niet heel groot. Alleen de double beveled caseback en de kortere pump pushers zoals we die nu ook zien bij de nieuwe 3861. Had ik dus moeten weten haha :sweat_smile::man_facepalming:t2:

1 like
2 likes

Wat is die achterkant toch druk geworden met al die tekst
 gaat nergens over. Rolex heeft (bijna) niks en das ook weinig maar Omega overdrijft het ook wel.

3 likes