Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Vandaag even de nieuwe Speedmaster Sapphire Sandwich bepoteld bij juwelier Driessen in Haarlem. En hij is inderdaad erg mooi. De band tapered mooi en de sluiting is erg mooi en een stuk kleiner dan we van de Speedmaster gewend zijn. Wat ik wel tegen vond vallen is dat de band aanvoelt als als een Jubilee band erg los en wat speling op. De vorige generatie Speedmaster voelt meer als een toolwatch. De nieuwe meer als een vintage inspired dress versie.

3 likes

Ik zit te dubben, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Na er al eerder kort eentje gehad te hebben blijft het toch knagen.

Maar kijken naar een ā€œoudeā€ of kijken naar een nieuwe. Ik vind 1300 toch echt veel. Alleen dat nieuwe uurwerk, of beter gezegd dat oude. Wat zal je daar van gaan merken bij service?

Merk je daar überhaupt wat van aangezien er ook mensen zijn die hun speedmaster uit het jaar kruik nog steeds gebruiken.

Ik vind de step dial verder wel mooier. Maar die zilveren asjes bij de witte wijzers vind ik wel een beetje een misser. En ik kan de wat meer toolwatch band op de oude wel waarderen tov de wat dresier op de nieuwe.

3861 uurwerk is echt top;

2 likes

Maar ik bedoelde het meer service gerelateerd. In die zin dat mensen nog steeds hun antieke speedmaster kunnen laten servicen. En ik/je dus daarom nu niet per se naar het nieuwe model hoeft te kijken?

Dat het nieuwe uurwerk :ok_hand: is wil ik graag geloven. Alleen 5k voor een speedmaster is toch wel een psychologische grens hoor €4.900 list vs €6.200 list.

Net trouwens te horen gekregen dat er echt een run op oude modellen is. Dat ze door hun nog wel te bestellen zijn, maar dat men niet zeker is of ze nog geleverd gaan worden. Of te wel Omega heeft nog wat voorraad en als dat er door heen is, is het op.

1 like

Over service voor de ā€˜oude’ modellen hoef je je echt geen zorgen te maken.

2 likes

Ik heb een 21 jaar oude 3572.50 laten servicen omdat het niet helemaal lekker meer liep. Dit was de eerste service van deze Speedmaster. Conclusie: ze hebben alleen het echappement schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Daarna liep het weer als een zonnetje. Geen slijtagedelen. Dus ik vind dit wel spreken voor het 1861 uurwerk. Ik denk dat de servicekosten voor de 861, 1861 en 3861 niet veel zullen afwijken.

Ik had precies hetzelfde. Totdat iemand mij vertelde dat de Speedy Tuesday Ultrama het ook heeft…wuutttt?! En inderdaad! Het is mij nooit opgevallen (ook omdat het een heel ander ontwerp is) en heeft mij dus ook niet gestuurd. Het heeft ook de grootte van een speldenknop…

1 like

Mijn lokale AD heeft er nog een of twee liggen maar nieuwe bestellingen kwamen niet meer binnen. Omega is ook al eind vorig jaar gestopt met de productie om zich volledig te richten op de nieuwe. Dus de voorraad zal wel leeg zijn inmiddels.

Mijn ā€˜oude’ werd gewoon geleverd. Wel besteld begin van het jaar.

1 like

Ik kon er een bij een AD bestellen met een aanbetaling, en als ze hem niet meer binnen kregen zou ik de aanbetaling terugkrijgen.

Ik steun graag het MKB, maar dat gaan we in deze tijden toch even niet doen. Het is wat anders als ze zeker weten dat ze hem binnen x weken binnen zouden krijgen.

1 like

Tja, snap het ook wel als ze niet van alles willen bestellen die dan uiteindelijk niet worden genomen. Maar wat ik hoorde over de nieuwe, dat het door leverproblemen q3 van het jaar wordt. Nou weet ik niet of dat met bestaande bestellingen ook zo is. Overigens zag ik nog volgens mij een ā€˜oude’ 1,5 week terug bij Gassan op de dam in de etalage met lederen band.

Was blijkbaar de 20e.

2 likes

Ik begrijp het wel, al denk ik niet dat ze er mee zullen blijven zitten.
Maar ik wil geen discussie als hun langer willen wachten op een eventuele levering en ik ik niet meer.
Dat in combinatie met de crisis. Nogmals zouden ze hem binnen x weken zeker weten binnen krijgen had ik er niet zo’n moeite mee.

Die op leder band heb is wel leuk, maar een losse stalen band was geloof ik best prijzig :grimacing:

Als je er een op leder koop en los een stalen band moet kopen. Dan kan je volgens mij beter wachten tot de nieuwe goed leverbaar is en kijken of dat je wat van de list van de nieuwe af kan krijgen.

Heb zelf de lederen (ergens anders dan Gassan), met wat korting.
Maar goed is een keuze. Hier kan je ook nog wel wat van de list af krijgen, en dat bij staal leggen. Of een dealtje misschien scoren, dat ze de stalen band bestellen? Heb je keuze :slight_smile:
Kan er echt wel 10% ong. af krijgen hoor.

Ergens rond de 750 euro. De nieuwe 3861 band heeft ook ongeveer die prijs hoorde ik.

Betreft de aanbetalingen, dat is inderdaad iets van de laatste tijd. Teveel mensen die gewoon afhaken of opeens tussentijds al wat anders gekocht hebben. Daar wordt je in alle branches knettergek van denk ik.