Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Ik vind die nieuwe band echt zoveel mooier door de tapper. Zouden ze ook moeten doen op de Seamaster.

3 likes

Die band op de seamaster is serieus echt de reden dat ik hem nog niet heb gekocht. Ik vind het echt één van de mooiste duikhorloges maar die band is gewoon niet mijn smaak. Zodra ze een tapered band op de seamaster introduceren, koop ik hem direct!

5 likes

Herkenbaar. De originele band is stug en lomp. Ik heb hem een paar dagen strak om een tafelpoot gebonden, daardoor boog hij wat en zit hij nu iets beter. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is een soepel geitenbandje de keepers eraf geknipt en op de originele vouwsluiting gedaan. Aangezien normale bandjes anders in elkaar zitten qua verhoudingen, komt de gesp van de sluiting nu in het midden van mijn pols. Omdat de sluiting best gebogen is valt het geheel nu prima om mijn pols. Als ik ooit een custom bandje laat maken houd ik de verhoudingen tussen korte en lange eind ook zo.

4 likes

Heel herkenbaar

2 likes

+1.

1 like

En een rubberen band is geen alternatief? Vind zelf de band mooier in het echt als op de foto’s, maar eens… het is geen artistiek hoogtepunt.

3 likes

Daar heb ik wel al naar gekeken. Sluit ook niet uit dat die er dit jaar nog gaat komen want ik begin rubber steeds mooier te vinden. Ben alleen nog niet helemaal uit over de kleur blauw/zwart en of dat ik er eentje neem met een beetje Sedna gold. :smile:

Maar ik vind de planet ocean ook heel gaaf, twijfel alleen over de dikte… Keuzes… :roll_eyes:

3 likes

Voor mij zeker wel - maar zou altijd met stalen band kopen en daarna rubber. Maar het doet wel afbreuk aan premium beleving/ merk.

Ik sluit ook niet uit dat de vraag naar de nieuwe speedmaster zo groot gaat worden dat liefhebbers de komende tijd hun oude model te koop zetten om de nieuwe te kunnen financieren. Wellicht dat daardoor het komende half jaar het aanbod toeneemt en dat kan een gunstige invloed hebben op de prijs. Uiteindelijk zullen de prijzen voor het oude model wel gaan stijgen.

Saffier https://www.youtube.com/watch?v=23HMmk2QuEY

Hesalite: https://www.youtube.com/watch?v=SCPfN1SJ9jI

Handige binnendoos

1 like

Binnendoos is al langer bij Zenith onderdeel van de accessoires.

Vind het uitkleden van de Speedydoos toch jammer zeker gezien de prijsverhoging.

1 like

Geen loupe ed meer inderdaad. Jammer. Dan is die lompe box ook niet nodig.

Enerzijds ja, anderszijds ligt zo’n ding jarenlang te verstoffen op de zolder. Ik had een extra strap wel leuker gevonden, maar die tijd is ook voorbij blijkbaar.

Leuke video, maar zijn opmerking dat de print strakker en mooier uitgevoerd is, geloof ik niet. Ook niet dat de wijzers strakker zijn. Dat geldt wellicht voor een veel ouder exemplaar.

1 like

Ik moet er niet aan denken wat de prijsverhoging was geweest met de accessoires er nog in.

1 like

De hele 1861 doos set kon je ook los bestellen. Dat was iets van 350 euro dacht ik. Dus nu heb je alsnog een doos, boekje en als extra een reisdoosje. Je mist dan de loupe, NATO strap, Velcro strap en paper weight? Ik mis het niet, maar dan praten we over twee honderd euro wellicht?

Ik heb de oude doos in ieder geval nuttig gemaakt :wink:

21 likes

Die doos los vind ik wel een koopje als een nato en velcro strap bij elkaar al ca. € 250+ zijn.

De box omgebouwd had ik al op OF gezien, zeer mooi passend bij je collectie.

Aangezien ik 2 TH, 1 Panerai, 1 Speedy (plus Silver Snoopy in bestelling) en 1 ZEP heb niet een “optie” voor mij.

2 likes

Het leven gaat niet over rozen! :wink:

1 like

Klopt, het gaat over hoeveel tijd je nog hebt, gelukkig is de variatie aan horloges genoeg om elke minuut af te lezen. :wink:

4 likes

Fratello https://www.youtube.com/watch?v=wmIuMGdZ3i4&feature=emb_logo

2 likes

Die Carrera calibre 360. Was dat niet een prototype? Of is die kort in productie geweest? Gaaf horloge :fire:

1 like