Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Dan heb je de verkeerde dealers gebeld. :wink:

1 like

Klopt Juwelier Punte in Utrecht heeft ze nog liggen :wink::+1:t3:…op dit moment alleen nog de 1861 Moonwatch op staal. De FOIS is lang en breed uitverkocht.

De nieuwe 3861 Moonwatch wordt trouwens nu al geleverd aan Omega boutiques (en dus klanten) en pas maart/april aan Omega authorised dealers. Dus ook dan pas in Nederland omdat we geen boutiques hebben behalve die halfgare in de PC. Wellicht kan je ze daar wel eerder krijgen.

Dat is jammer! Ik vind de zwarte crocoband heerlijk zitten en de vouwsluiting de beste op de markt. Vrij kostbaar wel…maar je kan er een kortere variant voor krijgen, net als de leren band. Jammer dat ze dat niet op maat aanleveren, dus dat de klant het kan aangeven. Wellicht is dat wel zo als je online besteld?

Ik heb vandaag de Moonwatch met 1479 band weer om. Klassieke combi en lijkt aardig op toch? :innocent: Zit ook heerlijk!

6 likes

Heeft iemand info wanneer de nieuwe Speedy bij de AD ligt?

Ik heb vanmiddag contact gehad met Schaap & Citroen maar die hadden geen flauw idee.

1 like

Zonder vertraging hoorde ik vanaf maart (oa van S&C) maar ja… het is Omega en NL staat vast niet hoog op het prio lijstje.

1 like

Ja, staat twee posts boven die van jou :wink:. Dat is wat nu overal gecommuniceerd wordt en aangezien de boutiques ze nu al krijgen zal dat aardig kloppen.

Van een kennis uit Atlanta ontvangen (half uur geleden):

5 likes

Vind ik ook jammer, ik vind de kwaliteit en de vouwsluiting erg mooi en goed maar krijg t net niet lekker.

1 like

Ik weet niet of het al duidelijk was vermeld, maar niet alleen de dikte van de Moonwatch is iets minder, ook de lug to lug is minder. Scheelt niet veel, net geen volledige mm.

Maar dat betekent dat de Apollo 11 50th band niet goed past omdat deze bij de lugs uitsteekt. Iets om rekening mee te houden.

Goed nieuwe voor kleinere polsen. Slecht nieuws voor bracelet liefhebbers :sweat_smile:

1 like

Ik heb nog wel een paar maandjes nodig om het geld bijeen te sprokkelen voor een Moonwatch, maar ik had mijn zinnen wel op een Hesalite handopwinder gezet. En omdat dit mijn eerste grote aankoop wordt, wilde ik dit ook gewoon bij een AD gaan doen. Denken jullie dat dit nog haalbaar is? Of wordt het grijze markt?

1 like

Wat bedoel je met haalbaar? Dikke korting?

Dikke korting is zeker mooi, maar ik bedoel eigenlijk, ligt dat horloge nog bij een AD in juni/juli?

Dat denk ik echt niet. Dit zijn de laatste weken dat je toe moet slaan. Voor een 1861 dus.

Is het overigens dan niet zeer aannemelijk dat die horloges op de grijze markt ook snel in prijs gaan stijgen? Ik zie er nu een staan op Chrono voor 3700 in goede staat. Over een half jaar zal dat toch ook sterk gaan stijgen als ze niet meer gemaakt worden?

Dat is meer dan aannemelijk. S&C geeft al geen korting meer op de listprijs van de Speedy’s die ze nog hebben liggen.

2 likes

Ok dus de keuze is:

  1. Over 2 weken een tweedehands kopen van rond 4000 euro.
  2. Nog 2 maanden verder sparen en dan of een nieuwe bij AD met een beetje geluk
  3. Over 2 maanden duurdere tweedehands indien hij niet meer beschikbaar is bij een AD.

Waarbij in het derde geval de duurdere tweedehands ofwel een betere kwaliteit/staat betekent of dat ik dan al betaal voor de prijsstijging, danwel een combinatie van die twee.

Wat is wijsheid?

1 like

Wat wijsheid is zullen we je achteraf vertellen. Mijn grijze bol is net mistig als het weer buiten…

3 likes

Haha, fair enough. Wat zouden jullie doen en waarom? Of moet ik hier een apart topic voor maken?

Geen overhaaste beslissing maken als t financieel niet uitkomt, waarom ga je niet gewoon voor de nieuwe wanneer je hebt gespaard?

3 likes

Ik denk dat de prijzen van de beschikbare nieuwe 1861 modellen snel omhoog schieten naar de retail prijzen van 2020, aangezien de nieuwe toch 1300 euro meer is (en een leek ziet het verschil niet ziet). Maar inderdaad lastig in te schatten, er zijn er echt veel van gemaakt en verkocht.

Ik zou vooral niet snel kopen omdat de prijs je aanstaat, zeker niet via chrono. Als je daar een koopje ziet moet je goed nadenken en van de hoed en de rand weten. Zeker bij een handelaar.

1 like