Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Wat bedoel je met haalbaar? Dikke korting?

Dikke korting is zeker mooi, maar ik bedoel eigenlijk, ligt dat horloge nog bij een AD in juni/juli?

Dat denk ik echt niet. Dit zijn de laatste weken dat je toe moet slaan. Voor een 1861 dus.

Is het overigens dan niet zeer aannemelijk dat die horloges op de grijze markt ook snel in prijs gaan stijgen? Ik zie er nu een staan op Chrono voor 3700 in goede staat. Over een half jaar zal dat toch ook sterk gaan stijgen als ze niet meer gemaakt worden?

Dat is meer dan aannemelijk. S&C geeft al geen korting meer op de listprijs van de Speedy’s die ze nog hebben liggen.

2 likes

Ok dus de keuze is:

1. Over 2 weken een tweedehands kopen van rond 4000 euro.
  2. Nog 2 maanden verder sparen en dan of een nieuwe bij AD met een beetje geluk
  3. Over 2 maanden duurdere tweedehands indien hij niet meer beschikbaar is bij een AD.

Waarbij in het derde geval de duurdere tweedehands ofwel een betere kwaliteit/staat betekent of dat ik dan al betaal voor de prijsstijging, danwel een combinatie van die twee.

Wat is wijsheid?

1 like

Wat wijsheid is zullen we je achteraf vertellen. Mijn grijze bol is net mistig als het weer buiten…

3 likes

Haha, fair enough. Wat zouden jullie doen en waarom? Of moet ik hier een apart topic voor maken?

Geen overhaaste beslissing maken als t financieel niet uitkomt, waarom ga je niet gewoon voor de nieuwe wanneer je hebt gespaard?

3 likes

Ik denk dat de prijzen van de beschikbare nieuwe 1861 modellen snel omhoog schieten naar de retail prijzen van 2020, aangezien de nieuwe toch 1300 euro meer is (en een leek ziet het verschil niet ziet). Maar inderdaad lastig in te schatten, er zijn er echt veel van gemaakt en verkocht.

Ik zou vooral niet snel kopen omdat de prijs je aanstaat, zeker niet via chrono. Als je daar een koopje ziet moet je goed nadenken en van de hoed en de rand weten. Zeker bij een handelaar.

1 like

Ik vind die nieuwe band echt zoveel mooier door de tapper. Zouden ze ook moeten doen op de Seamaster.

3 likes

Die band op de seamaster is serieus echt de reden dat ik hem nog niet heb gekocht. Ik vind het echt één van de mooiste duikhorloges maar die band is gewoon niet mijn smaak. Zodra ze een tapered band op de seamaster introduceren, koop ik hem direct!

5 likes

Herkenbaar. De originele band is stug en lomp. Ik heb hem een paar dagen strak om een tafelpoot gebonden, daardoor boog hij wat en zit hij nu iets beter. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is een soepel geitenbandje de keepers eraf geknipt en op de originele vouwsluiting gedaan. Aangezien normale bandjes anders in elkaar zitten qua verhoudingen, komt de gesp van de sluiting nu in het midden van mijn pols. Omdat de sluiting best gebogen is valt het geheel nu prima om mijn pols. Als ik ooit een custom bandje laat maken houd ik de verhoudingen tussen korte en lange eind ook zo.

4 likes

Heel herkenbaar

2 likes

+1.

1 like

En een rubberen band is geen alternatief? Vind zelf de band mooier in het echt als op de foto’s, maar eens… het is geen artistiek hoogtepunt.

3 likes

Daar heb ik wel al naar gekeken. Sluit ook niet uit dat die er dit jaar nog gaat komen want ik begin rubber steeds mooier te vinden. Ben alleen nog niet helemaal uit over de kleur blauw/zwart en of dat ik er eentje neem met een beetje Sedna gold. :smile:

Maar ik vind de planet ocean ook heel gaaf, twijfel alleen over de dikte… Keuzes… :roll_eyes:

3 likes

Voor mij zeker wel - maar zou altijd met stalen band kopen en daarna rubber. Maar het doet wel afbreuk aan premium beleving/ merk.

Ik sluit ook niet uit dat de vraag naar de nieuwe speedmaster zo groot gaat worden dat liefhebbers de komende tijd hun oude model te koop zetten om de nieuwe te kunnen financieren. Wellicht dat daardoor het komende half jaar het aanbod toeneemt en dat kan een gunstige invloed hebben op de prijs. Uiteindelijk zullen de prijzen voor het oude model wel gaan stijgen.