Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Ja bizar eigenlijk, ook ver onder list verkrijgbaar.

Ik heb maar een 311.30.42.30.01.006 besteld voor in de kluis :+1:

1 like

Niet voor om de pols? :wink:

Done!

6 likes

Fantastisch :clap:t2::raised_hands:t2:

Nee joh horloges zijn om naar te kijken niet om te dragen :wink:

2 likes

:exploding_head:

Tja, als je ziet wat concurrent Rolex voor hun chronograaf vraagt, willen ze niet achterblijven…

1 like

Denk dat je die paar k in wat aandelen steekt je meer rendement zult halen :slightly_smiling_face:

1 like

Als je nou vastgoed had gezegd dan zou het jou misschien ook nog wat opleveren :wink:

1 like

Voor goed vastgoed heb je heel wat meer nodig dan een paar k :grin:

2 likes

Inderdaad, prijzen zullen vast gestaag omhoog gaan, vooral als Omega alles hoger inzet (als het duur is moet het wel goed zijn…in dit geval is dat ook echt zo). Dus lekker dragen! Prijzen kruipen maar langzaam omhoog dus dan je beter je rendement om de pols hebben. Alhoewel NOS setjes ook wel wat hebben. Hmmm :sweat_smile:

Zeker een prachtig horloge met een net andere wijzerset.

Jammer, maar gelukkig blijft de (beast) Mark II nog even volgens mij.

3 likes

Dat weet ik nog zonet niet, Het gemiddelde rendement op aandelen bedraagt ongeveer 7-8%. Het gemiddelde rendement op obligaties bedraagt ongeveer 5%. (Google is your friend)

Ik zit nu op een hoger ‘rendement’ op mijn meest recente verkopen en van horloges kan ik meer genieten :slight_smile:

2 likes

Wat denken jullie dat er met de prijzen van gebruikte Speedy’s cal 1861 gaat gebeuren als de nieuwe uitkomt met gigantische prijsstijging?

  • Flink meestijgen want meer premium imago
  • Flink dalen want meer gebruikt aanbod door upgradende liefhebbers
  • Blijft ongeveer gelijk

0 stemmers

Ik denk dat gebruikte Speedy’s mee gaan stijgen.
Niet zozeer door een premium imago.
Maar gebruikt is een alternatief voor nieuw.
Als nieuw duurder wordt stijgt gebruikt mee.
Premium of niet.

3 likes

Zo is’t gegaan met de vorige generatie SMP300, die is tweedehands ook een goed stukje duurder geworden. Het zou me verbazen als het met de Speedy’s anders zou lopen.

2 likes

Denk het ook, maar denk dat de stijging meevalt. Er zijn uiteindelijk behoorlijk wat van gemaakt. In ieder geval nu een prima timing om er één te kopen.

1 like

Zoals eerder gemeld denk ik dat de prijsstijging niet enorm zal zijn. Wel de run op nieuwe sets bij de AD’s.

Ik wil ooit nog eens een moonwatch in mijn collectie en misschien is het nu een goed moment dat te doen. Dank voor de info.

Klopt het dat die stalen 1861 het dichtst bij het origineel in de buurt komt (van de modellen in de huidige collectie uiteraard)?

1 like

Nog steeds heel blij met de mijne

9 likes

Ja de 1861 Moonwatch met hesalite glaasje lijkt het meest op het origineel en nog het meest op de 145.022 met de iets kortere indexen en gelijke wijzers. Dus het is al 50 jaar bijna indentiek aan deze referentie, die overigens niet op de maan werd gedragen. De Speedmasters die wel op de maan werden gedragen zijn iets ouder. Als je echt dat model wilt hebben, moet je op jacht gaan naar de nieuwe 321 Ed White, slechts 8500 euro meer :wink:

Kortom, referentie 311.30.42.30.01.005 is de “best buy” en het meest origineel.

4 likes