Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Omdat niemand het verschil ziet en het gemis van een originele omegaband mijn leven op geen enkele wijze beïnvloedt. Van dat geld kan ik iets anders leuks kopen.

Werkelijk, wie ziet er nu de gespsluiting op de leren band van iemands horloge. Ik weet niet of ik dit snobisme of autisme moet noemen.

Ik heb geen idee wat dat is.
En anders heb ik daarvoor de Constellation nog.

Ik geef gewoon mijn mening hoor, ik neem het niet persoonlijk.

2 likes

Ik heb met veel pijn (lees geld) en moeite 3 UG gespjes gekocht. Voor mij een plus. Geen hond die t ziet.

1 like

Noem het maar iets anders. Als ik zeg dat jij die band niet mag dragen, is het snobisme. Dat doe ik niet. Autisme heb je duidelijk geen verstand van. Zullen we het dan perfectionisme noemen? Of gewoon een persoonlijke voorkeur na jarenlang experimenteren met banden?

Ik heb ze allemaal al geprobeerd. Ik ben ook geen groot liefhebber van rammelbanden, maar soms past het perfect bij het horloge dat je draagt (vintage insprired of een echte vintage). Omega heeft wat steken laten vallen als het gaat om goede banden. Maar met de Apollo 11 50th band, de Ed white 321 band en wellicht ook met toekomstige releases, gaat het zeker de goede kant op. Ik wil eigenlijk naar een collectie met volledig solid link banden…van Omega :wink:

Top! :ok_hand:t2:

7 likes

Ik bedoelde dit niet op de medische manier hoor, maar de straattaal-manier. :grin:

2 likes

Ik heb die flatlink van Uncle Seiko in mijn handen gehad een paar weken geleden. Ik vond hem iets te flimsy. Maar dat zou ook voor het origineel kunnen gelden, dat weet ik niet. Die 1171 van ze ben ik wel benieuwd naar.

De flatlink bracelet van Uncle Seiko heeft solid links dus dat is een stap voorwaarts ten opzichte van de vintage 1039 band uit de jaren '60/'70. Die band is net alsof je lucht in je handen hebt.
Het zijn allemaal heel dunne banden, dus wellicht voelt het daarom “flimsy”?

Omega heeft dan met de Apollo 11 50th Speedmaster een nieuwe band uitgebracht (nog voor Uncle Seiko en Forstner) en dat is zonder enige twijfel de beste band op de markt. Zie de foto hierboven op de Ultraman Helaas is die wel 6x zo duur…maar ook 10x zo goed.

Maar nogmaals, dat ik de kwaliteit anders inschat, wil niet zeggen dat de Forstner of Uncle Seiko banden slecht zijn. Je leest af en toe wat klachten, maar er bestaat geen product op aarde waar niet over geklaagd wordt :wink:

2 likes

Ah ja, die op je Ultraman is echt mooi. :ok_hand:

2 likes

Een horloge met datum :nauseated_face:

2 likes

Dit dus

1 like

Pwoah, zouden ze bij Omega hun hand niet overspelen op deze manier? Die 3861 is fraai hoor maar wat een geld :thinking:

1 like

Ik heb een documentaire gezien over een autistische jongen en deze werd gek als de verkeerde kleurpotloden in de verkeerde verpakking gingen.
Dus het vergelijk met de banden van andere merken, heeft mijn inziens wel raakvlakken.

1 like

nee, Omega wil exclusiever worden en een groot gat in de markt opvullen.

ze kunnen altijd nog met dikke kortingen de achterdeur uit :stuck_out_tongue:

1 like

Expert level 10 :joy:

Correct en geen idee of ze zich hiermee uit de markt prijzen maar de Moonwatch is ook eigenlijk nu relatief goedkoop als je het vergelijkt met andere soortgelijke merken.

De nieuwe Silver Snoopy is een regulier productiemodel (voor kortere tijd) en deze zijn niet aan te slepen met een prijskaartje van boven de 9000 euro. :man_shrugging:t3:

1 like

Ja jonge, kan je leuk vinden, kan je niet leuk vinden…tiszo…!

“Doe dan maar een Rolexje”?
Familie van Jasper misschien :wink:?
Of alleen geïndoctrineerd door AVW :upside_down_face:?

1 like

Ik heb 5 Universal Geneves… en de eenvoudigste rolex. :stuck_out_tongue:

1 like

En die Casio, niet zo bescheiden @Ruud. Staat je niet.

Heb ik meer dan 1 hoor :stuck_out_tongue: 4 geloof ik.

1 like

Kijk dat lijkt er meer op :joy: :joy:

1 like

Lekker patsen met 100 euro aan horloges. :stuck_out_tongue:

2 likes