Puur door de datum of door meerdere factoren?
Datum vind ik niet mooi, en de eivormige uitsparing rond de subdials ook niet.
Maar goed, ik moet goed denken voor ik een omega bedenk die ik echt oprecht mooi vind… en dan kom ik al snel in de vintage connies terecht.
Kijk! Topper! 1125/617 toch?
Ja maar dit kan natuurlijk niet. Nu zien we het met z’n alle dat jij je aankoop van een horloge ombuigt naar een investering.
Ik snap en zie wat je bedoelt… Moet eerlijk toegeven dat je soms toch hebt dat hoe vaker je een horloge ziet hoe mooier je hem vinden? Ik heb dat nu een beetje andersom merk ik…
Ik heb zelf de onderstaande Omega en moet zeggen dat ik daar toch wel heel blij mee ben!
Soms… Maar nog niet met omega’s
Ook de nieuwere globe master co-axial niet?
Ik hoop dat er aan de andere kant nog wat verwijderbare schakels zitten? Gelukkig kan je in de sluiting de band ook nog flink wat stapjes strakker zetten.
Naast de 1125/617 (450 euro nieuw bij de AD/OB) is de Uncle Seiko ook een goede optie. Ik ben niet zo onder de indruk van de kwaliteit van Uncle Seiko plus het voelt alsof je Hankiewankie banden onder een Audi RS6 zet. Wel geld overhebben voor de auto maar niet voor de banden
Allebei helaas niet. Maar daar komt bandenkoning @Ronald in beeld, die is zo vriendelijk mij te helpen met het verwijderen van 2 links.
Overigens hebben de nieuwe 1125 meer verwijderbare schakels, maar die vintage is wel een tikkie mooier en kwalitatief beter (heb ik me laten vertellen).
Jazeker. Prima band en je houdt geld over. Ik ben er heel tevreden mee.
Ik weet dat op dit forum lustig met geld gesmeten wordt onder het motto “aan een boom zo volgehangen…”.
Maar niemand ziet het verschil, hij zit prima en het horloge zelf was al duur zat. Ik steek die honderden euro’s liever in mijn portemonnee.
Wat niet wil zeggen dat anderen niet ieder uur gelukzalig naar het originele Omegalogo op hun band voor 800 euro mogen kijken. Ieder zijn meug.
Ik zet hem ook weleens op een andere leren band dan die van Omega. Is dat ook armoedig, of geldt dat alleen voor stalen bracelets?
Kwalitatief beter lijkt me erg sterk, ik heb beiden gehad. Bij zowel vintage als modern zijn er wel eens problemen geweest met een foute constructie. De sluiting is vooral een zwak punt. Ik heb een keer een Dremel op twee schakels van een 1175 band (dunner dan de 1171) gezet en dat was echt flink doorslijpen om ze los te krijgen. Dat was een veertig jaar oude band…
Het logo in de sluiting is vaak wel mooier bij vintage modellen en de 617 eindschakels waren vroeger ZEKER van hogere kwaliteit. Veel dikker staal.
Fijn dat je geholpen wordt met het korter maken van deze 1125 band. Ik denk dat de vorige eigenaar alle verwijderbare schakels al eruit heeft gehaald. Standaard werd het wel met 6 (oid) geleverd.
Een 1125 is 450 euro nieuw en de kwalteit is zichtbaar beter. Vooral bij de eindschakels zie ik het verschil.
En Uncle Seiko levert een replica van een bestaand Omega product, dus het is een homage en daar doe ik ook niet aan mee.
Ik zeg overigens niet dat het armoedig is. Ik vind alleen dat als je 4000 euro uitgeeft aan een horloge, waarom dan niet een paar honderd meer uitgeven voor een mooi product van hetzelfde merk. Het is niet dat Uncle Seiko iets unieks aanbiedt, wat je niet bij Omega kan kopen. Als je 10x per week van band wisselt snap ik het ook wel dat je niet steeds de hoofdprijs wilt betalen. Maar er zijn bizar weinig stalen banden voor de FOIS.
Leren banden met een ander andere gespsluiting vind ik ook geen gezicht
Ieder z’n ding uiteraard!
Ik heb ze beide gehad, maar ik vind de kwaliteit van de US beter dan die van de originele 1171.
Als ik een FOIS had kocht ik zo’n US flatlink in a heartbeat!
De eindschakels van Omega zijn sowieso veel strakker gegraveerd en daarom zie je meteen dat het een Uncle Seiko is. De schakels (behalve de eindschakels) zijn bij Uncle Seiko solid links, dus wellicht voelt als betere kwaliteit. Maar je koopt een 1171 voor het vintage gevoel
Prima! Ik geef alleen aan waarom ik het vreemd vind of beter gezegd, niet zou doen. Ik zeg niet wat andere wel of niet moeten doen
Ja, zo kan ik het ook . Het is gewoon een rammelding en de US ziet er nagenoeg hetzelfde uit, maar past meteen en heeft betere schakels en een vergelijkbare sluiting.
Over de jaren heen is de Speedmaster overigens veel op niet-Omega banden gedragen. Sommigen zijn zelfs een soort cult banden geworden. Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee om de Speedmaster op iets te dragen dat niet Omega is.
Klopt, dat is de 1125 ook. Dat zegt niets over kwaliteit maar over beleving. De duurdere Forstner is toch niet veel anders?
Forstner Komfit inderdaad, maar dat was meer een hype. En dat was wel iets unieks. Nogmaals, ieder z’n ding. Voordat mensen dit persoonlijk nemen en al minuten aan het typen zijn
Bijna weekend!