Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

William Wien is een van de twee belangrijkste. De andere - kom even niet op de naam. Allebei regio Enschede.

Zou zeker die Reduced lozen. Ziet er niet uit man. :wink: En - ze leveren toch goed geld op inmiddels.

2 likes

Goedkoop bedoel je in vergelijking met andere iconen? Of bedoel je goedkoop voor wat je krijgt (een horloge met belabberde specs)? Een submariner is duurder ja maar door de jaren heen ook daadwerkelijk geupgrade dat je kan verantwoorden waardoor hij veel duurder geworden is.

1 like

Maakt het uit. Horloges zijn nostalgie…

Daarnaast stijgen de prijzen elk jaar veel harder dan de technische innovatie hoor. :stuck_out_tongue:

1 like

Op deze manier goedkoop.

Speedmaster heeft de zelfde status als een Sub maar dan voor een derde van de prijs.

Wat moeten ze dan aanpassen?

Helft.

Nieuwe Sub kost je grijs 12k, een nieuwe speedy kan je kopen voor rond de 4k grijs.

List voor een Sub is voor de lucky few dus daar kijk ik nie naar.

Zie ik dit nou goed? Is @koekoek positief over Rolex? Wanneer komt je eerste Rolex binnen?

2 likes

Tsja dat is meer de wens van de verzamelaars geweest, dan van Omega. Zij hadden liever al veel eerder een inhouse chronograaf caliber erin gesmeten. Maarja, dan was het hele design om zeep geholpen. Met het 3861 uurwerk krijg je hacking seconds, META Master Chronometer en zeer hoge weerstand tegen magnetische velden. Wordt het horloge daarmee beter in de beleving? Niet voor mij. Ik ontdek na een week pas dat ik een horloge beter een minuutje terug moet zetten :wink:

Niet echt een vergelijking, maar in de topsegmenten krijg je ook vaak dezelfde belabberde specs. Patek Philippe, Vacheron Constantin, FP Journe etc.

1 like

Het plexiglaasje past niet in de kast vd saffieren versie.

1 like

Oke. Wist ik niet. Dacht dat dat wel allemaal wel dezelfde afmeting zou hebben.

Ik vind 400 wel wat veel en dan ook nog de verminderde waterdichtheid en garantie issues…
Ik laat het saffier er maar op denk ik…

Ik wilde toch echt de 006 ook vanwege het mooiere 1863 uurwerk (tov de 1861 in de 005)

‘because Cal. 1863 is on display while Cal. 1861 is hidden behind a solid caseback, Caliber 1863 is the more attractive version, featuring circular graining on the baseplate, bridges with Geneva stripes (also known as the Côtes de Genève, and polished edges on levers and bridges. Additionally, the Caliber 1863 is equipped with a metal chronograph brake while the Caliber 1861 is fitted with a Delrin (a plastic polymer material)’

Ik neem aan dat dit ook geldt voor de 1863? Tjonge net nu ik hem in de verkoop heb, ik denk dat ik hem maar weer mooi in het doosje stop :joy:
Er zijn er inderdaad ook veel van gemaakt dus met de prijs zal het nog wel meevallen de komende tijd. Ik ben benieuwd en hou ons op de hoogte vanuit de wandelgangen.

1 like

Dus je gaat hem wel lekker dragen?

Maar voor het geld is de Hesalite de betere “investering”.

Het lijkt me ook teveel geld, maar waarschijnlijk omdat hij één van de weinigen is die het wilt uitvoeren?
Ik heb ook geen idee van de arbeid die erbij komt kijken, maar het kwam erop neer dat de dikte van de rand (die dus zorgt dat het glaasje er niet uitschiet) iets gereduceerd moet worden. Hesalite glaasje kost een paar tientjes, dus dat zijn de kosten niet. Waterdichtheid mag niet veel uitmaken, want ze hebben dezelfde WR rating? Met de juiste pakking is het niet zo goed.

Je kan eventueel overwegen om in plaats van een nieuwe een 3572.50 te kopen. Deze heeft hesalite voorop en saffier achterop. Zelfde uurwerk.

Mijn 3572:

Ja die gaat er ook uit. Een gedecoreerde 3861 zit al in de Apollo 11 50th, dus wie weet wordt dat het wel. Dat is echt een prachtig aanzicht.

7 likes

Ik denk dat dat niet eens een grote rol speelt, van de Sub zijn ook miljoenen gemaakt maar die prijzen schieten ook door het dak. Ik denk dat je nog vreemd staat te kijken over 3 jaar…

1 like

het verschil is dan wel dat je een Omega Speedmaster altijd met korting kan kopen en een sub al een hele tijd niet meer.

tot nu toe was elke keer dat ik op Schiphol was de speedmaster op voorraad, gisteren ook.

Ja zit wat in. Ik ben heel benieuwd. Het zijn zowaar beleggingsobjecten :slight_smile:

Dat heeft vooral te maken met de gekte rondom stalen Rolex modellen en dealers die de prijs omhoog trekken. Nou gaat het ook razendsnel met alle Omega limited editions, waar velen nogal lacherig over deden. Dus het kan twee kanten op en zeker interessant om te zien. Hangt ook samen met hoe Omega zich als merk neerzet. Denk dat ze het slim spelen, want de Silver Snoopy 50th’s met een prijskaartje boven de 9000 euro gaan ook als warme broodjes over de toonbank (als ze eindelijk gaan leveren in 2021). Overal waar ik Omega AD’s (eigenaren of personeel) spreek, zijn er tientallen al “verkocht”. Helaas zijn de betaalbare nieuwe Speedmasters dus sowieso al verleden tijd. Sorry als ik in herhaling val :wink:

Heb ik overwogen maar de prijs is bijna hetzelfde en dan heb je een horloge van 10-20 jaar oud…
Ik wil een hagelnieuwe…

1 like