Nog kan je dan beter een Speedy grijs kopen denk ik? Zit je net onder de 4k?
Ook wel bizar, anderhalf jaar geleden kon je voor 3050 euro nieuw bestellen via Chrono24 bij een Trusted Dealer.
Nog kan je dan beter een Speedy grijs kopen denk ik? Zit je net onder de 4k?
Ook wel bizar, anderhalf jaar geleden kon je voor 3050 euro nieuw bestellen via Chrono24 bij een Trusted Dealer.
Retail 4.900 met “BTW vrij” shoppen op Schiphol is zo’n 3800 euro? Dan heb je 'm wel via een afgrijselijke AD ervaring voor minder?
De prijzen zijn inderdaad met iedere verhoging door Omega de afgelopen twee jaar omhoog geschoten. Ik had 'm via mijn AD met een leuke korting gekregen (2017) en bleef twee jaar lang op die aankoopprijs hangen op Chrono24. Nu is het evenredig aan de Omega prijsverhogingen ook omhoog geschoten (600 euro, woepdiedoe). Nieuw grijs op Chrono24 is nu 4200 euro uit Roemenië…de rest niet op voorraad of niet echt nieuw.
Maar wel handwerk en een afwerking waar je u tegen zegt wat de prijs verklaart. Dat is bij de speedy niet het geval
Ja hij is goedkoper dan andere iconen. Maar is hij goedkoop voor wat je krijgt? Nee zeker niet, eerder andesom. Alles in acht nemend vind ik de huidige prijs van de speedy niet heel gek. Zou het jammer vinden als hij veel duurder werd. Ook zou ik het jammer vinden als ze aan het concept gaan sleutelen.
Klopt, geweldige afwerking (zie onder)…En die afwerking is natuurlijk ook die meerprijs van zo’n 150.000 euro waard? Als het niet meer is.
Ik beweer absoluut niet dat onderstaand uurwerk net zo mooi is. De Patek uurwerken zijn echt fantastisch mooi, maar de 1863 (iets andere afwerking dan de 1861) is ook een plaatje. En deze Lemania 1873 base ligt heel dicht bij Lemania 2310. En de Lemania 2310 base wordt/werd ook gebruikt bij merken zoals Patek en Vacheron Constantin. Ook net zo onnauwkeurig en geen hacking seconds
Kwaliteit aan een prijskaartje koppelen of hoe makkelijk je iets kan kopen in de winkel is echt iets van nu. Dingen die je niet in de winkel kan kopen of heel duur zijn, zijn echt niet beter mijns inziens.
Mijn 1863:
Die Racing automaat is toch helemaal niet de opvolger van de Speedy pro? Hij heet dan ook geen Speedmaster Professional, en wordt ook geen Moonwatch genoemd.
Of mis ik iets?
Nee, dat lijkt me eerder de opvolger van de reduced.
Nee dat is het ook niet, het is meer een lijn voor dames dacht ik. Er is blijkbaar ook een vraag naar grotere horloges vanuit de dameskant. Ik zie er ook best veel dames mee lopen.
NA
Ik heb toch ook nog maar weer zo’n matig afgewerkte en lopende klassieker toegevoegd. Dit keer een gebruikte uit 2017.
Speedy Pro’s zijn net vrouwen. Meestal verre van perfect, maar zodra je zonder zit ga je ze toch missen
Gefeliciteerd met de NA! Wie wil er nou niet zo’n oubollige, slecht presterende, matig afgewerkte, saaie, overhypte marketing machine klassieker!
Ik heb ook zo’n ding. Kreng van mij loopt al zo lang ik haar heb stoïcijns 2 seconden per dag te snel, om woest van te worden. .
Ja belachelijk dat ze daar zoveel geld voor vragen!
Ik heb 8 1861’s gehad, waarvan nu vier wekelijks in de roulatie. De een loopt 1 seconde per dag voor, de “slechtste” 15…een goede horlogemaker kan het perfect nauwkeurig afstellen. Af fabriek is het niet zo nodig blijkbaar…
De nieuwe speedmaster pro is nog niet eens uit en de prijzen voor gebruikt op ons prachtige forum zijn nu al zwaar gestegen. Kwam er 1-2 jaar geleden nog regelmatig eentje onder de 3k tegen. Nu zijn er bij die hun jong gebruikte voor meer dan 4K durven aanbieden…
@Bidle: ik meen mij een mod te herinneren van de Fois met wijzerset van de normale pro, klopt dit? Zag er prachtig uit!
Bidle is helaas niet meer onder ons… dus veel wijzer gaan we via hem niet worden vrees ik.
Waarom zouden ze dat niet mogen vragen? Het is gewoon de markt. Of jij het 4k waard vindt of niet is aan jou, de markt vindt kennelijk van wel. Dat ze een aantal jaren geleden voor 3k te vinden waren kan. Een Rolex Hulk was jaren geleden niet te verkopen, nu gaan ze voor 15k makkelijk weg. Het is niet altijd even logisch/terecht maar over de markt hebben we niks te zeggen.
Ik las inderdaad dat hij zijn collectie van de hand deed, op enkele na. Nooit helemaal duidelijk geworden wat de rede was voor zijn hobby beëindiging, zijn mijn zaken ook niet uiteraard maar 't maakte me wel nieuwsgierig, grote collectie en schitterende foto’s, erg jammer
Ik ben het helemaal met je eens en iedereen mag vragen wat ‘ie wil. Markwerking, patsboem! Volledig terecht!
Ik reageer op iemand die verwacht dat de prijsstijging wel zal meevallen, daar val jij ook onder.
Ik vrees dat je over twee jaar geen gelijk krijgt, en dat beredeneer ik hier. Maar ik hoop wél dat je gelijk krijgt
Om wat nuance aan te brengen denk ik ook dat de speedy op de langere termijn gaat stijgen. Op korte termijn niet (substantieel). Mijne houd ik in ieder geval voorlopig:))
Wellicht, maar dat is ook geen korte termijn vind ik. Korte termijn is dat direct nadat het huidige model eruit gaat de prijzen flink omhoog schieten. De huidige stijging is omdat Omega tot twee keer toe de retailprijs met 300 euro heeft verhoogd (van 4300 naar 4900). Dan wil iedereen ook meer terug van zijn oorspronkelijke aankoop. Dat is wat anders dan dat de prijs gelijk is gebleven en er ineens een heel nieuw model wordt uitgegeven met een hoger prijskaartje.
Nogmaals, er staan gebruikte Moonwatches uit de meer speciale jaren ‘80/‘90 te koop, die ook niet de huidige retail prijs overtreffen. Met een verkoop van tienduizenden per jaar staan er altijd genoeg te koop waardoor de prijs (bij Speedmasters) niet enorm stijgt. Ook omdat eigenaren wellicht willen overstappen op de nieuwe. Voordat iemand de Submariner er weer bijhaalt: deze stijging sneller in waarde omdat de nieuwste ook niet te koop is in de winkel .
Eindelijk de NOS vintage 1125 band die ik kocht van @Magni80 op de FOIS die ik in een ruil met @Tsnre89 verkreeg. Mede mogelijk gemaakt door @Horloge24 die de juiste endlinks en pushpins wist te leveren en @Ronald die de band ondanks het gebrek aan schroeflinks op de juiste lengte wist te krijgen. Half HF zoet mee geweest , maar ben er blij mee! Dank allemaal!
Staat super! En gaaf dat het zo’n “team effort” is geweest!