Nieuwe 2021 Moonwatch (vanaf post 407)

Mooi man! , veel draag plezier.

2 likes

Daar ga ik al de mist in :joy:

2 likes

Haha je hebt er toch genoeg in de roulatie? En ligt ook aan je werk / hobby’s natuurlijk :wink:

1 like

Ik werk niet in de bouw inderdaad en ben wel zuinig op m’n spullen. Bovendien, af en toe een polywatch-beurtje en ik kan er weer even tegen!

Realtime plaatje voor de sfeer:

7 likes

Dit en klunzigheid of algemene onvoorzichtigheid. Het duurt bij mij met een nieuw horloge ongeveer 2 uur en er staan krassen op of er is een deuk in. Ik probeer altijd wel voorzichtig te zijn, maar het is toch snel gebeurd. Heeft me altijd weerhouden om een Speedmaster te kopen.

3 likes

Dan zou ik al helemaal geen Rolex kopen met 904L staal, dat is nog zachter :wink:
Maar dan zou een Speedmaster met saffierglas een goede optie kunnen zijn! Het is in ieder geval wel een horloge dat je gewoon zoveel mogelijk moet dragen. Het is niet bepaald een gelegenheidshorloge.

Zwijg me ervan. Mijn Explorer ziet er uit alsof ik er echt mee op ontdekkingstocht ben geweest :sweat_smile:

Ik heb een Planet Ocean, dat bevalt me erg goed. Maakt het speedy verhaal ook moeilijker: 't is een gelijkaardige kast, gewoon een ander type invulling. Heel anders, maar toch ook heel gelijkend.

1 like

Ik heb er 4 gehad (nu dus de 5e), waarvan 2 splinternieuw. Ze liepen alle 4 buiten de 10 seconden. Geen wereldprestatie.

Blijkbaar is het met een 1861 een kwestie van geluk hebben, en dat zie je bij andere merken uit deze prijsklasse een stuk minder, tot niet.

Is allemaal achteraf te reguleren, maar dat heurt Omega toch gelijk te doen?
Nog een geluk dat het die ene keer dat het er echt op aan kwam, wel 14 seconden goed ging :joy:

Is straks gelukkig verleden tijd wanneer de 1861/3 met pensioen gaat.

O ja, van die 4 waren 2 ook nog eens uitgerust met unieke eigenschappen, zoals een niet uitgelijnde chrono wijzer, en stofjes op de plaat.
Bij mij een haat-liefde verhouding dus met dit icoon, want ze zijn zooooo mooi :heart_eyes:

1 like

Heerlijk! Mooi dat het gelukt is :smiley: Na zoveel moeite zal hij wel extra lekker dragen.

1 like

Nice! Ziet er gelijk als een heel ander horloge uit zo.

1 like

Haha ja inderdaad! Maar de Speedmasters die meegingen met de Apollo missie’s (en later ook met de Space Shuttles missies) werden door Omega zelf nagekeken. Ik geloof dat James Ragan zelf er aan sleutelde haha. Het is dus ook geen rocket science en jammer dat ze hier niet nauwkeuriger op controleren. Maar ik heb een Seiko SLA017 met het 8L35 caliber (schijnbaar familie van het Grand Seiko 9S55 caliber) gehad en daar lukte het ze ook niet om het nauwkeurig af te stellen. Een Seiko van 3200 euro retail…

1 like

En toen was er opeens een lek bij Omega…
Dit moet het gaan worden?

Wat opvallend is:

• De teardrop chronowijzer is terug (tot nu toe alleen terug te vinden bij de Ed White en platinum 321)

• Stepped dial als ik het goed zie (alleen bij Ultraman, Ed White en platinum 321)

• De band loopt nu af van 20mm naar 16mm (de huidige tot 18mm) en lijkt erg op de 1479 band maar nog meer op een stalen variant van de gouden Apollo 11 50th band. Deze heeft iets smallere tussenschakels.

• Volgens de geruchten geen keramische bezel

• Geen idee of het weer saffier of hesalite is

• Prijzen 5800 en 6600 CHF ex BTW. Dus weer een gewone Moonwatch en een display caseback op het 3863 uurwerk?

28 likes

Als het waar is, een mooie scoop!

Heeft de hesalite een andere bracelet als de sapphire?

1 like

Nog een OF thread in de maak?

Toppp doe mij maar de hesalite :sunglasses:

Nee ga je gang.

Die band zit er goed uit zeg!
En stepped dial …
Niet verkeerd!!

1 like

Veelbelovend inderdaad!

1 like

Ach, idem hier. Ik had 'm een krappe week en het wasrek trekt er een dikke kras in. Zelfs zo diep dat ie niet weg te polijsten was bij Omega. Doet even zeer en na een week weet je niet beter. Uiteindelijk het glaasje pas bij de servicebeurt laten vervangen. Gaat wonderwel goed tot nu toe.

3 likes

Vind m helemaal gaaf. Behalve de pushers. :grin:

Stepped dial is tof en de band ook.

Maar niet ceramic dan?

En wat een prijs :see_no_evil: 6500 € ex btw. Dat is dus de nieuwe grijze prijs. Op termijn :rofl: List dan ongeveer 7k :upside_down_face:

1 like