Nieuwe aanko(o)p(en)

Ik zat gisteren wat op ebay rond te struinen. Ben eigenlijk al een poosje op zoek naar een leuk model casio voor tijdens mijn werk. Uiteindelijk een verkoper gevonden in de VS met voldoende positieve feedback, en niet te duur.
Omdat de verzendkosten 11,99 dollar per horloge waren, en voor elke extra horloge maar 3 dollar, heb ik er gelijk maar 5 uitgezocht.

Fotootjes:

Fishing timer moonwatch AMW700B-1AV:

AAQ164W-1AV:

AWE10-1EV:

AW80V-3BV:

AW80D-2AV:

Dit is de eerste keer dat ik een dergelijke aankoop via ebay doe. Ik weet dus niet hoe het zit met de douane, maar ik meen weleens gelezen te hebben dat onder een bepaald bedrag geen invoerbelasting betaald hoeft te worden.

Ik zit met deze 5 horloges inclusief de verzendkosten nog nét onder de €100,00, dus denk dat dat zo’n vaart niet zal lopen…

Als ze hem er uit pikken moet je wat bij betalen dat de bedrag is namelijk 22 euro ex verzending.

onder de 150 is alleen maar BTW dacht ik, boven de 150 komen er nog invoerrechten bij (kan ook net andersom zijn… weet het niet helemaal zeker)

onder de 22 euro is inderdaad niets bijbetalen

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html

Misschien hier even kijken.

Leuke serie klokjes trouwens.

Groet
Herman

Koopje voor 5 leuke klokken.
Daar kom je de werkweek wel mee rond.

Die groene is leuk. Wil ik ook wel. Heb je linkje (of een vraagprijs? :))

Nog even afwachten met de douane, hoe dat gaat. 2 wil ik eventueel wel afstand van doen.

Die groene was trouwens 18 dollar. Ongeveer 12 euro is dat dus. Dat is wel zonder verzending etc. Met verzending komen ze op 20 euro gemiddeld. Alleen nog afwachten hoe het pakketje door de douane komt.

Ik heb op google zitten zoeken, maar 2 modellen zijn niet in nl te krijgen. Welke weet ik zo niet, maar volgens mij die groene ook niet.

Ik heb ze van deze verkoper: http://stores.ebay.com/jagrfannjcollectiblesandwatches

die groene is ook te koop via wereldhorloges.nl voor bijna 50euro. Via Ebay van Singapore zag ik er eentje voor zo’n 23 euro inclusief verzending.

hharry Schreef:

die groene is ook te koop via wereldhorloges.nl
voor bijna 50euro. Via Ebay van Singapore zag ik
er eentje voor zo’n 23 euro inclusief verzending.

Dan had ik m goedkoper. Als ik m alleen gekocht had, was hij op 29 dollar gekomen… Dat is 19,60. Alleen nu is hij nog wat goedkoper, omdat ik er dus 5 tegelijk laat verzenden. De verzendkosten zijn nu in totaal 23 dollar. Zeg maar 5 dollar per horloge. Dan komt hij dus op 15,55 euro. Mocht er nog belasting overheen komen (19%) dan is het nog altijd stukken goedkoper dan hier in NL :slight_smile:

Goed gedaan!