Vandaag via Ebay een nieuwe aankoop gedaan. Het was eigenlijk een impulsaankoop; het horloge sprak me direct aan. Het lijkt niet echt op iets dat ik eerder zag. Ik hoop dat het horloge snel in de bus valt (maar niet te hard!).
Op een ander forum startte iemand een tijdje geleden een ‘draad’ met de vraag: wat zal over een aantal jaren een horloge zijn dat iedereen wil hebben? (zoals nu Rolex, JLC etc). Over FL was al gauw consensus! Een merk dat iedereen in zijn of haar verzameling wil hebben.
Als de bijdragers aan dat draadje gelijk gaan krijgen, zou ik willen zeggen: je bent er op tijd bij! (En het is ook nog een leuk horologe!)
Een mooi klassiek horloge van een gerenommeerd horlogehuis. Een schitterende wijzerplaat met fraaie Romeinse uurindexen.
Het is waarachtig een lust voor het oog en een genot voor de pols waaraan het gedragen zal worden. Chapeau!!
Over de wijzers ben ik er ook nog niet uit. Ik vond de hele combinatie van zwarte wijzerplaat, Romeinse cijfers en de wijzers wel mooi. Maar inderdaad ik twijfel(de) ook over de wijzers.
Op internet kan ik geen afbeelding vinden van een Favré-Leuba met wijzerplaat met Romeinse cijfers en ook niet met precies dezelfde wijzers.
Maar… ik vond wel deze op internet:
En volgens mij is de secondewijzer (bijna?) dezelfde als die op het door mij gekochte horloge. De uren- en de minutenwijzer passen, denk ik, wel bij de secondenwijzer op mijn horloge.
Mijn horloge:
Zou het dus toch kunnen kloppen? Ik kan niet wachten om het horloge in het echt te kunnen bekijken.
Zou inderdaad kunnen. Op internet zag ik er meer zonder ring. Dus of het hoort of niet, ik ben er nog niet uit. Zodra ik het horloge heb ontvangen, zal ik verslag uitbrengen.
Balen! Ik heb gisteren de postbode gemist met, inderdaad, het pakje: “De volgende werkdag na 13.00 uur op te halen op het postkantoor.” Nu een paar dagen met vakantie, dus dat wordt pas volgende week.