Na een jaar genoten te hebben van mijn Sinn 556A als opvolger van mijn Ochs und Junior begon het toch een beetje te knagen. Hoewel ik de Sinn nog steeds een erg mooi horloge vind was ik toch op zoek naar wat bijzonderders, bij voorkeur van een kleine fabrikant.
Inmiddels heb ik die gevonden in de vorm van een Anordain model 2. De kleur is nog even een verrassing en ik moet nog even geduld hebben, maar ik hou jullie op de hoogte.
Ik wordt altijd boos als mensen zoiets niet gewoon in het incoming topic zetten. Maar nu niet, want het is een anOrdain. Midnight green denk ik. Waarvoor hulde. Gaaf ding!
Oh, sorry. Blijkbaar toch te weinig forumervaring. En die kleur heb je goed geraden, althans, dit is de zwart-wit foto van een midnight green. Maar die wordt het in ieder geval niet. Er staan wat ontwikkelingen bij anOrdain op de planning (luister maar naar interview met Lewis op fitth wrist radio) en daar wacht ik graag op.
Als ik het interview goed beluister, dan komt die model 3 er alleen als “special” en niet als gewoon productiemodel. Bij de model 2 komen er wat aanpassingen die precies mijn vraag beantwoorden. Is nog niet publiek volgens mij, dus dat hou ik ff zo.
Wat op internet staat is dat er een grote en kleine versie komt van de model 2 (dus een grotere erbij). Die andere wijziging heb ik nog nergens gelezen maar rechtstreeks gehoord. Niet heel spannend. Mocht ik het ergens terug vinden, dan ga ik het wel ff doorsturen.
Heb je toevallig ook inside-informatie over de kleuren, specifiek over de witte Model 2? Recent van de site verdwenen, terwijl deze vrij hoog op m’n lijstje stond.
Nee, niet anders dan dat ze wel met nieuwe kleuren gaan komen, maar daar wilden ze nog niks over los laten. Maar je kunt het altijd even vragen natuurlijk.
Anordain is een mooi merk… Wel een liefhebber van Schotland en dus kan ik hier wel sympathie voor hebben. De Model 2 is zeker mooi maar ook wel aan de prijs.
1300 euro is niet weinig, maar als je weet hoeveel wijzerplaten er worden afgekeurd en hoeveel ze er maken per week (ik geloof 8-10 stuks), dan snap ik het wel.
£1,200.- voor een Model 2 (klinkt als een Tesla) is gezien de craftsmanship vast een realistische prijs… Dit is echter omgerekend € 1400,- voor shipping, customs en BTW.
Ik zou hem in deze configuratie wel fraai vinden…
Ik kon mijn enthousiasme niet bedwingen dat deze er aan komt. Had graag de kleur afgebeeld, maar die moet ik nog even geheim houden. Sorry. Niet als aandachtstrekkerij bedoeld hoor.