Nieuwe aankoop: Seiko SBDC007 Shogun

Het is vrijdagochtend, mijn vriendin besloot redelijk last minut naar een festival te gaan op zaterdagmiddag/avond. Of ik al plannen had? Nou eigenlijk niet, al had ik wel in mijn achterhoofd om een Shogun ergens te scoren. Maar dat was nog niet bepaald bekend gemaakt.

Na wat berichten heen en weer met een forumlid (Jaap) en telefonisch contact vertrok ik zaterdagavond richting Hilversum.

Een kleine 116km moest er gereden worden, maar ach dat mocht de pret niet drukken (lang leve CNG)! Na 5 minuutjes in de auto te zitten, ontving ik berichtje van Jaap. Het liep allemaal een beetje uit, dus een half uurtje later afgesproken. Bij aankomst was ik dus ruim te vroeg. Geen probleem, want dan kon deze knul even mooi de toerist uithangen in Hilversum. Na een wandeling van een uurtje en een portie kipnuggets bij de lokale snacktent, was het dan toch zover. Ik zette mijn wandeling voort naar het adres van Ten2Two.

Eenmaal op het adres aangekomen netjes aangebeld, voorgesteld en de weg naar binnen voortgezet. Aan de keukentafel wat te drinken gekregen en aan de praat geraakt over de SBDC051 die ik droeg en de Omega Seamaster die Jaap om had. Daarna toverde hij de SBDC007 tevoorschijn, die ik al eventjes op de tafel had zien liggen verstopt in de doos.

Na het opmaat maken van de band, wat ook nog een kleine klus an sich was, vertrok ik weer richting Brabant met een grijns op mijn gezicht en de Shogun om de pols.

Thuis aangekomen de Shogun met lauw water, Dreft en een tandenborstel te lijf gegaan. Hij was al netjes hoor, maar dat blijft toch een vast ritueel bij een nieuwe aankoop. Daarnaast nog even alle schakels nagelopen van dat “fantastische” pin en collar systeem van Seiko. Ik ben tevreden!

Hij draagt vrijwel gelijk aan de SBDC051, alleen het gewicht is echt een gigantisch verschil. Wat een comfort zeg!

Dank @SuperC voor de gastvrijheid, service en uiteraard de Shogun!

48 likes

Mooi verhaal.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst​:sunglasses::sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd met de aankoop!
Het schoonmaakproces, erg herkenbaar.

Ook leuk om te doen overigens.

1 like

Mijn beste,

Een prima verhaal van een plezante ontmoeting wat resulteerde in een robuuste nieuwe aanwinst!!
Goed gedaan hoor!!
Ik wens je er een sprankelende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Lekker hoor. Ik zag hem vorige week ook staan in het blauwe gedeelte en dacht eraan om het glaasje te vervangen, maar Jaap was sneller dan het licht.

Veel plezier ermee!

3 likes

Proficiat!

1 like

Inderdaad

1 like

Deze had ik al wat weekjes op de website staan ;). Met nieuw saffier en een nieuw uurwerk :ok_hand:

5 likes

Ah nice. Ik meende dat je die van vorige week ook gekocht had. Niks mis mee hoor, het is geen aanval.

Tip van Flip voor iedereen: Alex van Crystal Times knalt voor een 10tje extra ook wel blanke AR erop. Staat op zo’n Shogun denk ik net iets chiquer :sunglasses:

2 likes

Leuk verhaal en 'n mooie klok… gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge!! Dat is geen vlak saffier, dat lijkt wel double dome , of zelfs bubble dome :heart_eyes:

1 like

Is inderdaad gebold! Maar niet echt een gigantische bubbel, zoals op mijn SKX031 wel het geval is…

1 like

Leuk verhaal en gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met de shogun. Een hele mooie aanwinst! :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop! Draagt inderdaad erg comfortabel.

1 like

Gefeliteerd

1 like

Gefeliciteerd, mooi en comfortabel horloge. Voor mij helaas iets te groot.

1 like

Ook gehad,erg mooi en comfortabel. Als hij 2 a 3mm kleiner was geweest had ik hem zeker nog gehad.

Enjoy!

1 like

Shogun is een hele mooie klassieker.
Ik mis de mijne. Maar ik mag niet klagen, want ik heb er iets heel moois voor terug gekregen :blush:

Heel veel draag plezier gewenst ! Geniet ervan !

1 like

Verschil tussen de SBDC051 en de NA;

4 likes