Nieuwe aankoop Swiss Military by Chrono (showen + vragen)

Hallo geliefd Horlogeforum, jongens en meisjes, dames en heren alsmede hen niet zijnde dames en heren :wink:

Ik heb een nieuwe aankoop gedaan, en ik heb er meteen een paar vragen over.

Vanmorgen arriveerde dan eindelijk mijn langverwachte horloge. Er was tijdens het transport eerst een ongelukje mee gebeurt en moest opnieuw besteld worden. Daarna bleef hij hangen bij de douane dus ik baalde als een stekker.

Gelukkig is dat gevoel meteen weg gegaan toen vanmorgen de deurbel ging.

Ik zal eerst even een paar fotootjes laten zien. En ja het is geschoten met een oudere IPhone dus niet haarscherp maar dan hebben jullie wel meteen een idee.

image2
image4image3image1

Nu zit ik met twee vraagjes.

1. Wat betekenen de getallen op de kroon (zie foto)
  2. Hoe krijg ik een pinnetje eruit. Ik heb wel gereedschap maar dit lijkt een heel erg klein schroefje. En zover gaat mijn schroevendraaierset helaas niet.
    Er staan achter op de schakels wel de gebruikelijke pijltjes voor de (duw)richting. Zou het zo kunnen zijn dat dit stiekem geen schroefjes zijn? Iemand een idee?

Bedankt voor het lezen en veel plezier met de hobby

Peter

4 likes

Dit zijn gewoon split pennetjes. dus duwen hoe de pijl dit aangeeft. Het nummer zou nr. 265 van 999 exemplaren kunnen zijn als het een gelimiteerde uitgave betreft.

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aankoop!

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Ziet er magnifiek uit!!
Ik wens je er een sprankelende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi hoor, geniet ervan :+1:t2:

1 like

Ja dat ik daar niet aan gedacht heb. Haha. Dat is het natuurlijk. Dank je!

Nice :ok_hand:

1 like

Mooi horloge. Splitpennen zoals gezegd.
Tip voor toekomstige hele kleine schroefjes. Ik heb uit zo een setje in plastiek doosje de kleinste op waterproof schuurpapier nog kleiner gemaakt. papier goed vlak leggen op harde ondergrond , veel water erop en dan schroevendraaier er over heen bewegen, wel zien dat ze niet te scherp word.

1 like

Mooi horloge!
Koop ook een Zwitsers zakmes met een microschroevendraaier in de kurkentrekker. Ideaal voor brillen en schakels.

2 likes

Hele goeie tip. Dank je. Die standaard setjes voldoen inderdaad niet altijd.

Die heb ik ooit eens gehad inderdaad. Daar zou het wel mee moeten lukken.

Helaas gaat deze meteen de verkoop in wegens toch te groot voor mijn pols(je)
Erg jammer maar helaas. Dus liefhebbers, straks in het blauwe gedeelte.