Allen,
Na bijna vier jaar vind ik het weer tijd voor een update op dit mooie forum. Al die jaren hier veel gelezen in de verschillende topics en daarbij hele mooie verhalen en horloges voorbij zien komen. Door dit forum en de positieve invloed van een paar enthousiaste horloge fans moest de eerste horloge in het wat duurdere segment een Breitling gaan worden. Hierbij is de keuze gevallen op de Breitling Advenger Blackbird in 48MM.
Na aanschaf kreeg dit horloge natuurlijk heel veel draagtijd en ik was er echt ontzettend blij mee. In deze tijd was de Breitling Endurance Pro nog niet bekend bij mij anders was dat de betere keuze geweest. Door mijn (on)kunde om soms wat lomp te zijn past de robuuste Breitling Endurance Pro beter bij mij en kan deze dan ook zonder zorgen dragen. De kast en de bezel zijn gemaakt van breitlight en is zeer robuust maar in de bezel zitten nu al een paar lichte krassen. Dit horloge zit nu de meeste tijd om mijn pols. Echt een top horloge!
Door mijn interesse in horloges en het turen naar de etalages van horlogewinkels is mijn vriendin ook besmet geraakt met het horlogevirus. Na het meekijken op dit forum en het internet vond ze de Breitling Navitimer een heel mooi model. Na het eerste bezoek en het passen van verschillende modellen was ze nog niet overtuigd en moest ze er een tijdje over nadenken. Tijdens de kerst van 2023 zij ze dat ze nog eens de desbetreffende juwelier wou bezoeken. Wederom daar vriendelijk ontvangen en na een heerlijke koffie en een zelfgemaakte bonbon is de keuze gevallen op de Breitling Navitimer. Echt een super mooi horloge waar ze echt heel gelukkig mee is.
Ik zag op dit forum ook heel veel modellen en verhalen van Rolex en Omega voorbij komen. Na Breitling was het mijn wens om een Rolex of Omega te kunnen bemachtigen. Na veel lezen en onderzoeken zou een Omega Seamaster Diver 300M of een Rolex GMT Master II een hele mooie toevoeging zijn aan mijn tot nu kleine collectie. Het zijn hele verschillende horloges met beide een heel ander verhaal, verleden en functionaliteit maar ik vind ze beide gewoon heel mooi. Door dit forum ben ik bekend met de mogelijke wachtlijsten en dat het niet makkelijk gaat zijn om een Rolex GMT Master II te krijgen. Ik weet niet waarom het mij gebeurde maar na ongeveer 1 jaar kreeg een belletje met de mededeling dat het horloge beschikbaar was. Na het gesprek met de AD was ik echt verbaasd dat ik toch echt de mogelijkheid ging krijgen om dit prachtige horloge te kunnen gaan kopen. In juni 2023 ben ik de trotse bezitter geworden van mijn eerste Rolex.
De Rolex GMT Master II ben ik samen gaan ophalen met mijn vriendin. Dit was voor haar ook de eerste keer in een Rolex Boutique en dit heeft waarschijnlijk ook haar interesse gewekt. Op de site van Rolex is ze gaan rondkijken en kwam uiteindelijk met het verhaal dat ze een bepaald model van de Rolex Datejust heel mooi vond. Hierna contact gezocht een AD en na zes dagen gebeld met de mededeling dat het horloge beschikbaar was. Op de eerste dag van onze vakantie naar de AD gegaan en bij het presenteren van de Datejust was ze op slag verliefd op het horloge. Ik vind het zelf een prachtig model en heb het nog niet voorbij zien komen op dit forum.
Al met al is er de laatste jaren veel gebeurd op horloge gebied. Na de aanschaf van een Breitling en Rolex moet de volgende horloge een Omega gaan worden. Hiervoor moet ik gaan sparen maar mocht dit ooit in mijn bezit gaan komen dan volgt er zeker weer een update op dit bericht.
Fijne avond!