Nieuwe aanschaf: TAG Heuer Connected

Moest natuurlijk “kast” zijn! De vorm van de kast vind ik strak en mooi gelukt!

Ikzelf heb niets met smartwatches , maar vind deze er niet verkeerd uitzien , gefeliciteerd met je aanwinst .

Mocht er ooit een smartwatch worden aangeschaft dan wordt het voor mij ook de Tag Heuer. Mooi ding, gefeliciteerd ermee !!! :+1:

Een nieuw tijdperk?? Stoer!!! :sunglasses:

Je kan ook gaan voor een mode-variant :laughing:https://www.martianwatches.com/guess-connect/

Ik weet het niet. Tijd zal het leren of dit het gaat worden. Vooruitstrevend is het wel!

Eens! Vroeg ik me zeker af bij de gouden versies van de apple watch. Je betaald een enorm bedrag en na een jaar is het verouderd…

Of Kennett Cole. Ik zag deze es in de vitrine en kreeg kippenvel van dat bandje. Lijkt wel een dun opgeplakt lapje X_x

http://ecx.images-amazon.com/images/I/912RTQ84lIL.UL1500.jpg

Vooral met deze functie erg fraai, mocht de garmin fenix echt tegen vallen, dan ga ik toch hier nog maar eens naar kijken.

Erg gaaf!!!

De witte band kan ie ook goed hebben!

3 likes

Ik vind die alternatieve bandjes erg mooi, alleen de prijs vind ik dan weer net te gek voor het gebodene.

het eerste (en eigenlijk enige) dat in mij opkomt is ‘ter*** … wat groot , gelukkig kun je hem over een jaar inruilen voor een mechanische Heuer’

Mooiste smartwatch van dit moment.
Kom zwaar in de verleiding hem te kopen…

Welke functies (behalve tijd) gebruik je voornamelijk? Ik kan me niet echt voorstellen dat je je mail oid gaat lezen…

Ik spreek hier even voor m’n beurt (Moto 360 i.p.v. deze TH), so YMMV. Maar ik lees er dus wel mail op, al is dat natuurlijk wel beperkt. Komt er een mailtje binnen, dan trilt 't horloge en krijg ik een card te zien met daarop afzender en subject. Wil ik de rest zien, dan swipe ik die naar boven. Dan heb je al snel een idee van de urgentie en als het belangrijk genoeg is kies ik er voor om 'm op de phone of PC te lezen. De rest blijft dus staan tot vlak na de pauzes.

Anyway, wat gebruik ik nog meer:

• hangouts
  • unlocking van mijn PC op de zaak
  • aansturen van diverse dingetjes thuis
  • even snel het weerbericht checken
  • agenda
  • starten / stoppen endomondo (hardloop-tracker, hartslag, stepcounter)
  • golf: scores bijhouden, afstandsmeter, swing analyse (laatste werkt niet goed met de Moto…)
  • muziek afspelen op bluetooth oortjes
  • stopwatch

Maar vooral dus als horloge en om (silent) notificaties en alarms mee te ontvangen.

Dit is wat ik in het vorige topic bedoelde: een groot nadeel van de huidige smartwatches. De mooie gestoken wijzerplaten die je in advertenties voorgeschoteld krijgt, zie je maar een paar seconden. Vervolgens krijg je ‘een slap aftreksel’ te zien, wat ze dan ook nog heel marketingtechnisch ‘always on’ noemen.

Tuurlijk, valt niet te ontkennen dat ‘ie nog (een beetje) aan staat, maar eerlijker zou "mostly very partial on’ zijn. Nu snap ik ook dat marketing en eerlijk een contradictio in terminus is, en niet goed verkoopt. Maar wel degelijk iets om je te realiseren vóór aankoop.

1 like

Daar heb je gelijk in Wil hoewel ik de always on wijzerplaat van de TAG nog best mooi vind. Ben wel zeer benieuwd naar de ontwikkelingen in de komende jaren, ze zullen steeds energie efficiënter worden en hopelijk op termijn een échte always on display die gewoon de hele dag mee gaat.

Wil, ik heb nog een andere vraag aan jou: kan me herinneren dat jij zelf mooie wijzerplaten voor de smartwatches maakte, geloof dat ik daar wat berichten over gevolgd heb. Mag ik vragen hoe je dat deed, was dat met een app of zo?

Alvast dank!

Ik maak die ook. Er zijn een aantal pakketjes voor, van eenvoudig op de phone tot op je PC:
intellicom is mijn favoriet. Eenvoudig, de plaat teken je op je PC (720x720 pixels) en stuur je naar je phone. In de app laadt je de plaat, voegt eventueel widgets toe, kiest wijzertjes (kan je ook zelf tekenen en uploaden) en voila. Je kan deze watchfaces snel en simpel naar een (openbare) gallery uploaden, de mijne vindt je o.a. hier: http://androidwatchface.com/faces/16869/black-and-white (scroll naar beneden voor de -openbare- verzameling). Ik heb er meer maar die zijn om diverse redenen niet openbaar (een NOMOS plaat o.a. en een Tag Heuer Carrera SpaceX).

facer.io laat je de klok helemaal in je browser ontwerpen, het nadeel is dat deze watchfaces eerst goedgekeurd moeten worden voordat ze online gezet kunnen worden en dat duurt nog wel eens een paar dagen.

Watchmaker Pro heb ik ook staan, werkt lastig (vind ik) maar is wel zo’n beetje defacto standaard,

1 like

Toch wel geinig. Mis alleen het mechanische. Maar o.a. voor de mega flippers onder ons wellicht de oplossing.
Mvg Bertjan