Nieuwe aanschaf: Tudor Pelagos

Beste allen,

Na veel sparen, nadenken en oriënteren heb ik vandaag dan eindelijk de Tudor Pelagos aangeschaft bij S&C in Eindhoven.

Ik werd zeer vriendelijk geholpen en heb na wat onderhandelen 400 Euro van de prijs afgekregen. Ik had het horloge in Maastricht nog wat goedkoper kunnen aanschaffen, maar dan moest ik ook weer 1,75 uur rijden (enkel ;)).

Tot nu toe ben ik zeer tevreden en het horloge ademt kwaliteit.
Bij S&C ter vergelijking nog even een Omega Seamaster erlangs gehouden, maar de subtiliteit en het toolwatch-uiterlijk past meer bij mijn identiteit.

De titanium band zit erg comfortabel en sluit naadloos aan op de kast.
De extra bijgeleverde rubberen band heb ik nog niet geprobeerd, maar voelt er comfortabel en flexibel aan.

Het saffierglas is vlak wat ervoor zorgt dat de tijd in elke hoek erg duidelijk is af te lezen, zonder dat je last hebt van reflectie.

De wijzerplaat heeft door zijn opgelegde indices een mooi soort van 3d effect. De snowflake wijzers spreken voor zich :smiley: Het geheel (inclusief lunette) heeft een geweldige lume en ook na enkele uren is de tijd nog steeds goed leesbaar in het donker.

De lunette is van hoge kwaliteit, draait erg soepel en het matte uiterlijk maakt het horloge compleet.

Het bijgeleverde kistje en alle papieren zijn mooi in lijn met elkaar. Het enige wat ik mis is een tool waarmee je makkelijk de banden kunt verwisselen. Dit behoort in mijn ogen bij een horloge in dergelijke prijsklasse toch wel standaard bijgeleverd te worden.

Tot slot nog wat over de achterkant. Hier had wel wat meer aandacht aan besteed mogen worden. Nu staat er enkel wat tekst ingegraveerd. Een mooie gravering/beeldmerk/duikhelm/zeepaardje is toch net dat beetje exta. Hierin lopen Omega en IWC dan net een streepje voor. Maar ach, het is de achterkant, Ik zie het als een ‘nice-to-have’ maar geen ‘must’.

Na een lange dag shoppen en een lekkere pizza nu even nagenieten. Goede foto’s kan ik helaas niet maken, want beschik niet over professionele camera’s. Hierbij een snapshot:

Erg cool Teun…
Heel erg mooi. Veel plezier ermee!

Goede keus, mooie klok!

Mooi! Veel plezier ermee(tu)

Van harte met deze stoere sportieve jongen.

Groeten,
René :)-D

Superaanwinst, gefeliciteerd!!!

Erg mooi gefeliciteerd . (tu)

Uitstekende keuze, schitterend horloge. Gefeliciteerd en geniet ervan!

Thanks voor alle reacties. Het is ook een mooie aanvulling op mijn blauwe Oris Divers :wink:

Super klok!

mijne zegt hi…

zoals ik ook al van de Black Bay zei… “it grows on me”… eigenlijk ironisch. 't is het zusje van Rolex, maar ze ademen in mijn ogen niet dat “ik wil eigenlijk een rolex zijn” wat andere horloges in mijn beleving weer wel hebben…

Ja!.. ik vind em MOOI!. pfoe… dat is eruit… :slight_smile:

Veel kijk en draagplezier…! ook in het donker… :slight_smile:

Ik zeg het niet vaak: ik ben jaloers! Veel plezier ermee!

Eric

Supercoole aanwinst!(tu)

Geniet ervan!

Groeten.

Noel.

Gefeliciteerd. Ik blijf hem erg mooi vinden en misschien dat ik hem ooit nog aanschaf. Twee dingen die ik iets minder vind: het design van de sluiting (niks over de functie, want dat is geniaal).
En twee: het gemis van de lumepip.

Prachtige aanwinst Teun!

Heel veel plezier ermee!

Groet,
Ronald

Mooi, van harte!

Prachtig, gefeliciteerd!

Proficiat met je horloge, een zeer goede keuze!

proficiat! ik zou em nog es om de pols willen proberen. erg gave klok (tu)

en betreft dat tooltje… helemaal als ze er extra banden bij leveren.

Prachtklok!