Nieuwe aanvulling: Citizen NH9131-73L

Gegroet HF leden,

Ik zie dat er op het forum weinig verhalen zijn over de Citizen NH9131-73L, behalve dat het horloge soms voor een aantrekkelijke prijs wordt aangeboden. Maar daar blijft het vaak bij.
Dus dacht ik: laat mij dan mijn nieuwe aanwinst met jullie delen, en er een leuk verhaal van maken!

Toen ik de Citizen NH9131-73L voor het eerst omdeed, voelde het alsof ik een verborgen juweel had ontdekt. Het eerste wat opviel was die diepe, blauwe wijzerplaat. Niet te schreeuwerig, maar juist elegant en opvallend genoeg om subtiel de aandacht te trekken. Van collega’s en vrienden kreeg ik genoeg complimenten – altijd een goed teken, toch?

De roestvrijstalen kast en band voelen direct als kwaliteit aan. Het geeft het horloge een luxe uitstraling zonder dat het te veel probeert op te vallen. Daardoor kan ik het zowel tijdens een werkdag als op een casual weekend dragen, zonder dat het misstaat.

Wat mij persoonlijk helemaal blij maakt, is de automatische beweging. Dit betekent geen gedoe met batterijen, en je merkt gewoon dat het horloge accuraat loopt. Plus, er is iets speciaals aan een automatisch uurwerk – het voelt gewoon wat “echter.”

Ik heb het horloge inmiddels een paar keer tijdens verschillende activiteiten gedragen, en het blijft stevig aanvoelen. Het is robuust zonder zwaar te zijn, wat voor mij een groot pluspunt is. Of ik nu aan het werk ben of buiten actief bezig, het voelt altijd comfortabel en betrouwbaar.

Kortom, de Citizen NH9131-73L biedt voor mij de perfecte balans tussen stijl en functionaliteit. Het is inmiddels een onmisbaar onderdeel van mijn dagelijkse outfit geworden.

Voor de prijs krijg je echt veel waarde, en het is een uitstekende aanvulling op elke horlogecollectie.

Hier zijn wat foto’s :sunglasses:

44 likes

Mooi horloge. Gefeliciteerd met deze aanwinst.

2 likes

Check!

6 likes

Proficiat!

1 like

Kijk eens nou, stoer hoor :sunglasses:

Mooie nieuwe aanwinst! Bedankt voor je uitgebreide topic!

1 like

Mooi.

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :pray::hugs:

1 like

Heel veel draagplezier gewenst👍🏽

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Leuke NA heb je gemaakt, hou wel van een leuke intro :smile:.
En natuurlijk gefeliciteerd met je Citizen en idd hele mooie plaat. Wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:

1 like

Mooi verhaal, ben blij dat hij jou wel pakt. Heb hem destijds ook besteld via de Siebel / actievandedag actie, maar vond hem persoonlijk juist tegenvallen. Zeker ten aanzien van een Tsuyosa voelde de band voor mij toch wat goedkoop en het open heart uurwerk pakte mij toch niet, zoals eerder bij een Hamilton ook het geval was. Neemt niet weg dat je voor dit geld echt niet veel beters tegen gaat komen en de dial verder zeker de moeite waard is. Geniet van je aanwinst, en blijf zeker van dit soort NA topics schrijven!:blush:

2 likes

Bedankt voor je bericht. Tsuyosa staat ook op mijn verlanglijstje :face_with_peeking_eye:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie NA

1 like

Gefeliciteerd met je NA! Een heel mooi horloge, ik heb de zwarte versie al een tijdje op het oog maar ik heb eigenlijk al meer dan genoeg horloges.

1 like

Ziet er goed uit!
Van harte met de NA en veel plezier ervan!

1 like

Veel draag plezier met je NA :partying_face:

1 like

Ziet er goed uit!!
Mooie wijzerplaat.
Draag hem met volle teugen.

1 like

Zeker waar. Had 'm ook al gespot maar nog niet (bewust) in het wild gezien.

Ook mooi op leer denk ik. Geniet er van!

1 like

Gaaf horloge! Leuk dat de kroon om 2 uur zit.
Geniet ervan :+1:

1 like