nIeuWe aanwinCt

Op de valreep een nieuwe aanwinst…

Ik was al een tijdje op zoek naar een fraaie, robuste klok op stalen band.
Heb al een paar keer een 3227 (Ingenieur) gepast bij een dealer, een IWC mark XVI, een IWC Aquatimer chrono (oud model - veel mooier dan de nieuwe), Rolex Milgauss en nog enkele andere modellen…
Uiteindelijk is 't deze geworden:

Een IWC Pilot chrono op stalen band (3717-04).
Mooie maat (ongeveer 42mm) en hoewel hij, mede door de weekijzeren binnenkast, redelijk dik is, voelt 't allemaal nog vrij beschaafd :slight_smile:


Ik ben er reuze blij mee! Een mooie, robuuste klok voor dagelijks gebruik met dag, datum en chrono… Ik ben geen bijzondere fan van chrono’s, maar voor zo’n werkpaard vind ik het wel passend.

Ik ben bang dat dit de Ball draag-uren gaat kosten :smiley: :smiley: :smiley:

Groet
Mark

Van harte met deze beauty.

Maar als werkpaard…?!

Erg mooi Mark, zeker met die fantastische band! :~

In een woord prachtig!

Wat ik met werkpaard (misschien niet 't goede woord) bedoel is dit;


Deze gaat niet zo snel mee als ik voor werk op verre reizen ga - ik bezoek dan fabrieken, veel in/uit vliegtuig, hotels etc…
Ik heb dan graag een lekker robuust horloge bij me. Flikker niet graag de Jaquet Droz keer op keer op de lopende band door de X-ray machine op het vliegveld…

Verder ben ik er natuurlijk zuinig op :slight_smile:

Groet
Mark

Zeer mooie klok, gefeliciteerd (tu)

Zeer mooi klokje en een heel mooie band proficiat (tu)

Van harte Mark met deze mooie aanwinst. Nog steeds petje af voor IWC die een realatief klein BASIS-uurwerk als de 7750 in een grote kast zo heeft gemaakt, dat alles nog (net) binnen de juiste verhoudingen blijft. Heel veel plezier ermee!(tu)

Mee eens - een 7750 in een veel grotere kast gaat wat vreemd lijken; de subdials staan dan relatief te dicht bij het midden…
Overigens wel een voordeel dat er geen zichtbodem in zit. Je zou een relatief grote spacer-ring zien zitten :slight_smile:

groet
Mark

mooie aanwinst. En die IWC stalen banden zijn niet te versmaden, zo mooi afgewerkt !

Hele mooie klok met een top-band! Veel plezier ermee!

gr.Joep

Die is echt mooi, zelf ben ik helemaal weg van IWC sinds ik mij er een beetje in verdiept heb en zelf een iwc bezit.

Goede keuze :slight_smile:

Welke IWC heb jij ?
groet
Mark

Je wordt bedankt, nu heb ik weer kwijl op mijn toetsenbord. Zowel van je prachtige nieuwe aanwinst, als van je Jaquet Droz!

nice (tu)

staat je goed, jammer dat de ball nu minder gedragen gaat worden

“elluk voordeel hep zuh nadeel” :smiley:

mooie klok, ik vind vooral de band erg geslaagd. veel plezier er mee.

Schitterend, mooie afsluiter van het jaar.

Prachtig hoor! Erg mooie band ook!

Van harte, tijdloze schoonheid!