Nieuwe aanwinst 1: een Stowa Marine Automatik

Afgelopen woensdag dus de Stowa Marine Automatik en de Tissot T-Touch Expert binnen gekregen van Marc. De Tissot ligt nog bij de juwelier voor een nieuwe batterij. Wilde hem vandaag ophalen, maar in verband met de sneeuw wacht ik daar nog even mee. Dus foto’s van de T-Touch komen dit weekend.

Maar de Stowa hoefde niets aan te gebeuren, dus foto’s:

Het wel bekende doosje:

En de inhoud:

Marc was zo vriendelijk er wat extra bandjes bij te doen (originele band zit er op):

Altijd mooi:

En om de pols:

Aan de ene kant vind ik het horloge met de 40mm breedte en de band van 20mm te klein voor mijn pols. Maar aan de andere kant is het een echte dresswatch en dat hoor niet opvallend te zijn. Maar het horloge is o zo mooi, zo rustig en toch apart :slight_smile:

Foto’s van de Tissot T-Touch komen dus later. Vrijdag of wellicht van het weekend dus een topic “Nieuwe aanwinst 2: een Tissot T-Touch Expert Titanium”.

Mooi hoor, veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Mijn beste,

Inderdaad een pracht van een horloge welke zich in al zijn eenvoud, met adembenemende schoonheid laat opgaan in het wegebben der tijd.

Ik wens je er veel genoegen mee!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie ingetogen klok hoor.
Gefeliciteerd.

Mooie aanwinst hoor!!!
Absoluut niet te klein voor je pols, eerder op het randje van te groot.

Heel veel plezier met je aanwinst!(tu)

Die Marine horloges zijn wel erg mooi hoor(tu) Gefeliciteerd met de aanwinst en veel kijk- en draagplezier!

Bescheidenheid siert de mens, zo ook je nieuwe Stowa :~

Tabee

Mooi hoor deze stowa! En ik vind hem niet te klein hoor!

Gefeliciteerd met je aanwinst!!! Ziet er netjes uit en gelijk op de goede band! :slight_smile:

Gefeliciteert met deze aanwinst ziet er prachtig uit,en vind deze zeker
niet te klein(tu)

GR harb

Prachtige klok. Ik zou hem dragen met de bruine band met het witte stiksel.

Gefeliciteerd (tu) veel plezier ermee

Mooie klok gefeliciteerd, ben benieuwd naar de Tissot (tu)

Hij is absoluut niet te klein, zo te zien heb je niet zo’n grote pols.
Hij is misschien zelfs eerder aan de grote kant dan aan de kleine :wink:
In ieder geval veel plezier gewenst met je aankoop.

Mvg.
JTrapman

Erg mooi, zeer elegant.
Hij valt zeker niet klein op je pols, veel groter moeten ze m.i. niet worden.

Bedankt voor alle leuke reacties tot nu toe.
Goed te horen dat het horloge dus echt niet te klein is, wellicht komt dat doordat ik tot op heden vooral mijn Seiko SRH005 gedragen heb en die is toch wat groter.

Aan de ene kant wil ik nog een ander bandje kopen voor de Stowa. Alleen dat is wellicht vloeken in de kerk. Ik wil er namelijk een “flieger-bandje” op zetten. Dus eentje met twee rivetten. Wel de originele van Stowa:

Ik weet dat het niet hoort, maar ik vind de rivetten zo mooi. En vraag me af of twee rivetten op 20mm niet erg druk wordt.

Hallo Kevin,

Het doet altijd deugd ( en ook een beetje pijn :wink: ) om “oude bekenden” terug te zien !

Die 40 mm staat je zeker - ik denk trouwens dat 40 mm voor vele mensen “universeel” is: niet té pietluttig en ook geen hockeypuck :smiley:

Van de drie vind ik de originele kameel-lederen (!) band met wit stiksel ook de meest passende. De croco maakt hem echter ietsje meer “dressy”.

Had ik een aantal armen meer dan had ik hem zeker gehouden, maar ach, nu ben ik weer op pad naar iets anders. ( Heb je hem ? :smiley: Goed gevonden hé ! :smiley: )

Gewoon een heel mooi horloge. gefeliciteerd.
Gr,
L.R.

Proficiat!

Erg mooi horloge :slight_smile: Gefeliciteerd :slight_smile: